Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty

Als je de zithouding van de ZZR1400 te sportief vindt, kun je ook nog van die stuurverhogers monteren. Ik heb toen Helibars gebruikt, die het stuur 19mm omhoog brachten en toch binnen de kuip bleven.

klopt ,dat kan altijd nog ;)

Staan best een aantal leuke zzr's bij de motorzaken .

Die blauwe bij doornekamp motorsport ziet er erg mooi uit .
En bij keri in volendam zo'n zelfde maar dan silvergrijs , dan heeft blauw mijn voorkeur.

zit er nog veel verschil tussen de 2008 en 2009 modellen ?
 
Laatst bewerkt:
Mijn oude ZZR staat te koop bij Stella Motoren in Apeldoorn.
Zoals hij geadverteerd wordt, heb ik hem ook ingeleverd.
ZZR1400 2008, 86000 km. Nooit gevallen en als ze hun papierwinkel in orde hebben, zit de volledige onderhoudshistorie erbij. Deze is niet als scheurmonster gebruikt.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...d85e42edc07212de3e9203cbb39&previousPage=home

Maar voor die prijs hoop ik dat ze hem wel een kleppenbeurt gegeven hebben, want daar was hij aan toe.

Doe er wel of niet je voordeel mee!
 
http://shpws.me/Js7o unieke 3d print Kawasaki sleutelhangers of kettinghangers voor de liefhebbers zijn hier te vinden.

625x465_10399763_7049552_1459342118.jpg
 
Mijn oude ZZR staat te koop bij Stella Motoren in Apeldoorn.
Zoals hij geadverteerd wordt, heb ik hem ook ingeleverd.
ZZR1400 2008, 86000 km. Nooit gevallen en als ze hun papierwinkel in orde hebben, zit de volledige onderhoudshistorie erbij. Deze is niet als scheurmonster gebruikt.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...d85e42edc07212de3e9203cbb39&previousPage=home

Maar voor die prijs hoop ik dat ze hem wel een kleppenbeurt gegeven hebben, want daar was hij aan toe.

Doe er wel of niet je voordeel mee!
Zo die is flink aan de prijs voor een machine met bijna een ton op de teller :') Je mag inderdaad maar hopen dat ze de kleppen hebben gecontroleerd/gesteld, maar ja... is lastig te zien of ze het ook daadwerkelijk hebben gedaan.
 
Stil in dit topic :o

Ik heb gisteren een zwarte ZZR1400 gekocht met 26.000km op de teller (2009 model). Gaaf ding zeg en wat een verschil met mijn oude ninja 636. Ondanks dat het net niet aan het vriezen was en het wegdek nog vochtig was reed hij erg lekker in de bochten, behalve op (turbo)rotondes, kwestie van gewenning denk ik :)
 
vDWICgO.jpg

Dhdcs6e.jpg


Thx! Dit is hem :) Wel ff een verschil t.o.v. mijn ninja 636 met het in de tuin krijgen van dit gevaarte. Gelukkig heb ik toestemming gekregen om de schuttingdeur te gaan vervangen voor een 2 x zo brede *O*
 
Zwart is altijd goed! Sne die dempers eraf en een donker ruitje erop en een duo cover.

Ik heb ook een deur van 1.60m laten plaatsen 😁


Waar zijn je kawasaki logo's van de zijkappen? Overspuiten of cosmetisch?
 
Wil ooit nog wel een setje akra's denk ik, maar voor nu hou ik hem even zoals ie is, heeft me alweer genoeg centen gekost :P

De emblemen wijken wel af van andere modellen zie ik. Ik ben de 3e eigenaar in NL en hij komt uit het buitenland dus wellicht vond iemand het zonder mooier of heeft ie ooit een schuiver gehad. Heb iig 1 jaar garantie dus dat komt wel goed :)
 
Marktplaats goed in de gaten houden, soms koop je voor 300€ een hele mooie set. Heb zelf nu 2de setje gekocht (de vance&hines) omdat ik ze mooi vind. Andere liggen in de schuur.


Staan momenteel 2 akra setjes op MP voor 600-650€
 
Laatst bewerkt:
thx voor de tip, staat inderdaad leuk spul tussen.

Heb afgelopen week de eerste 100km afgelegd op de 14. Moet zeggen dat dingen zoals wegrijden uit een parkeervak (gelijk in kantelen) net zo makkelijk gaan als op mijn ZX6R, en nu ben ik nooit echt heel goed in die langzame dingen :)

Met krappe bochten is het even wennen, als ik hem namelijk (zoals ik eerst deed) in z'n 2 laat staan rolt ie veel te hard zonder dat ik gas geef, dus dan ga je eigenlijk stationair de bocht door. In de 1e versnelling gaat het iets soepeler.
 
Kingderp: Gipro ATRE kopen en je kunt zijn 1 overslaan als je wilt. Onmisbaar ding op de 06-07 maar ook een goed verschil op de 08>. Op mijn 2006 destijds +12pk 21nm 3500tpm in de 3e versnelling, een dikke bult extra tussen 1000-6500tpm. Zijn 1 en 2 leken wel nog meer extra kracht dan dat te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Kingderp: Gipro ATRE kopen en je kunt zijn 1 overslaan als je wilt. Onmisbaar ding op de 06-07 maar ook een goed verschil op de 08>. Op mijn 2006 destijds +12pk 21nm 3500tpm in de 3e versnelling, een dikke bult extra tussen 1000-6500tpm. Zijn 1 en 2 leken wel nog meer extra kracht dan dat te hebben.

Niet nodig, gewoon secundaire gaskleppen verwijderen.
 
Rij er nu zo'n 2 weken op rond op en neer naar m'n werk maar het valt me op dat de voorrem nogal 'slap' aanvoelt. Op hogere snelheden doet ie het wel aardig maar zodra ik op een stoplicht afrij en tot stilstand wil komen moet ik vrij hard blijven knijpen in de voorrem, zo nu en dan gaat dat gepaard met een schurend (niet piepend) geluid dat van het voorwiel afkomt. Er zit geen lucht oid in de remleidingen want de hendel is zeer stevig en onmogelijk om tot aan de hendel in te knijpen.

Iemand dit ook gehad? Wekt niet echt vertrouwen waardoor ik nu al een paar keer extra gas heb gegeven bij oranje om niet te stoppen
 
Rij er nu zo'n 2 weken op rond op en neer naar m'n werk maar het valt me op dat de voorrem nogal 'slap' aanvoelt. Op hogere snelheden doet ie het wel aardig maar zodra ik op een stoplicht afrij en tot stilstand wil komen moet ik vrij hard blijven knijpen in de voorrem, zo nu en dan gaat dat gepaard met een schurend (niet piepend) geluid dat van het voorwiel afkomt. Er zit geen lucht oid in de remleidingen want de hendel is zeer stevig en onmogelijk om tot aan de hendel in te knijpen.

Iemand dit ook gehad? Wekt niet echt vertrouwen waardoor ik nu al een paar keer extra gas heb gegeven bij oranje om niet te stoppen
Misschien opendeur hoor, maar wat is het niveau van je remvloeistof? Als dat laag is, bekijk dan eens je remblokken voor, of wat daar van over is.
Mijn ervaring is dat een ZZR met 2 vingertjes aan de rem prima te remmen is.
En als het moet dat hij ook ineens op tijd stil kan staan. (ABS bedankt, plots kerende muts niet bedankt)
 
Net ff voor de zekerheid gekeken maar het reservoir zit netjes tussen MIN en MAX. Zonder de blokken eraf te halen was te zien dat de remblokken nog voldoende vlees hebben. Volgende week in de vakantie even buurten bij de dealert denk ik.
 
Ja zijn netjes binnen de marge, er zitten brembo schijven op ipv de standaard wave schijven. Van de week toen het droog was deden ze het weer aardig, bedenk me nu dat ze het telkens matig doen in natte omstandigheden.
 
Rem ze dan eerst droog en doe direct daarna je rem actie. Voor test he! Als het dan wel goed is, merk je dat.

Wat bedoel je met wave schijven? In mijn belevingswereld is er standaard kawa (is prima) en aftermarket crap wave schijven. ( Voor weinig).

Misschien is het een perceptie kwestie, je verwacht instant stoppers, maar je krijgt lineaire remwerking. Harder knijpen=harder remmen.

Experimenteren is een dure hobby, misschien eens een andere zzr rijder met jouw fiets laten remmen? Ideetje? Is gratis, en gezellig.
 
Is wel een goed idee ja :)

Overigens laat ik over 3 weken aan de voor- en achterzijde progressieve hyperpro veren monteren, lees er erg goede verhalen over.

Het vakantiegeld heb ik ook alvast gereserveerd voor een setje slip-ons die ik eind mei wil gaan kopen:

oval_carbon_mit_carbon_endkappe55f17ffd9a487_600x600.jpg


Op marktplaats staan er ook wel geinige maar de prijzen voor een setje Akra's is mij iets te gortig ;(
 
Laatst bewerkt:
Komen weer mooie uitlaten voorbij, heb zelf net een setje slip-ons van Leovince gekocht, gelijk de db killers eruit gehaald, geeft wel een heel mooi geluid.
Heb ik gelijk wat vraagjes.
- welk type lampen zitten er in de koplampen, ik heb het 2012 model. Wil de lampen gaan vervangen voor xenon look lampen.
- past een ZZR1400 zadel van voor 2012, ook op het modeljaar 2012 en hoger.
- heeft iemand ervaring met het (laten) flashen van de ecu? En eventueel een goed adres daarvoor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan