Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty

Komen weer mooie uitlaten voorbij, heb zelf net een setje slip-ons van Leovince gekocht, gelijk de db killers eruit gehaald, geeft wel een heel mooi geluid.
Heb ik gelijk wat vraagjes.
- welk type lampen zitten er in de koplampen, ik heb het 2012 model. Wil de lampen gaan vervangen voor xenon look lampen.
- past een ZZR1400 zadel van voor 2012, ook op het modeljaar 2012 en hoger.
- heeft iemand ervaring met het (laten) flashen van de ecu? En eventueel een goed adres daarvoor?
Heb hier nog een xenon setje liggen. Die zaten in mijn 2008. Als dat in een 2012 past mag je ze hebben.
 
Is wel een goed idee ja :)

Overigens laat ik over 3 weken aan de voor- en achterzijde progressieve hyperpro veren monteren, lees er erg goede verhalen over.

Het vakantiegeld heb ik ook alvast gereserveerd voor een setje slip-ons die ik eind mei wil gaan kopen:

[afbeelding]



Op marktplaats staan er ook wel geinige maar de prijzen voor een setje Akra's is mij iets te gortig ;(

25 maart gaat die van mij voor hetzelfde kuurtje naar hyperpro in alphen ! Altijd hp veren gehad op al mijn motoren..

Bijna had ik mijn zzr1400 verkocht.. voor een gsxr1000.. op het laatste moment bedacht.. dus nu maar veren erop
 
Tof! Ben heel erg benieuwd :)

Heb zojuist ook m'n zadeltassen binnengekregen:


En helaas heeft 1 of andere debiel schade aan m'n motor gemaakt, de volgende schaafplek + kras zat er namelijk nog niet :(
 
Laatst bewerkt:
Ik zet mijn Speed Products carbon dempers. Ze zijn gebruikt maar nog wel netjes.

Db killers zitten er uiteraard bij. Dempers geven een mooi geluid.

Voor info.. een PB.

prijs: 275€

17553851_1588581697848190_7410737329238374702_n.jpg


17457952_1588599974513029_6555134055412576596_n.jpg
 
Goeden avond allen,

Ik ben sinds kort lid van dit forum en wil mij zodoende even voorstellen in dit topic omdat hier de zzr rijders zitten😂.

Mijn naam is zoals jullie zien Frank, 27 lentes jong en woonachtig in Zwijndrecht. Ben werkzaam in de interieurbouwsector en sinds vorige maand trotse eigenaar van een Zzr1400 uit 2007 welke ik gekocht heb bij Motorcity amsterdam Met een km stand van +-17800 waar ik echt smoor verliefd op ben geworden sinds de eerste keer dat ik hem zag staan.

IMG_3234 by Frank van Woerkom, on Flickr

IMG_3228 by Frank van Woerkom, on Flickr

IMG_3210 by Frank van Woerkom, on Flickr

Helaas heb ik zelf nog geen meter gereden daar ik nog druk bezig ben met het behalen van mijn rijbewijs (avb en theorie al in 1x gehaald) maar binnenkort lekker kilometers maken!

Mochten jullie nog vragen hebben, Vragen staat vrij
 
Goeden avond allen,

Ik ben sinds kort lid van dit forum en wil mij zodoende even voorstellen in dit topic omdat hier de zzr rijders zitten😂.

Mijn naam is zoals jullie zien Frank, 27 lentes jong en woonachtig in Zwijndrecht. Ben werkzaam in de interieurbouwsector en sinds vorige maand trotse eigenaar van een Zzr1400 uit 2007 welke ik gekocht heb bij Motorcity amsterdam Met een km stand van +-17800 waar ik echt smoor verliefd op ben geworden sinds de eerste keer dat ik hem zag staan.

[~[url="https://c1.staticflickr.com/4/3772/32976526522_0d6aa961be_c.jpg"]afbeelding~][/url]IMG_3234 by Frank van Woerkom, on Flickr

[~[url="https://c1.staticflickr.com/4/3901/32317733663_3069d6ac10_c.jpg"]afbeelding~][/url]IMG_3228 by Frank van Woerkom, on Flickr

[~[url="https://c1.staticflickr.com/3/2858/32976550472_b8e47b49d7_c.jpg"]afbeelding~][/url]IMG_3210 by Frank van Woerkom, on Flickr

Helaas heb ik zelf nog geen meter gereden daar ik nog druk bezig ben met het behalen van mijn rijbewijs (avb en theorie al in 1x gehaald) maar binnenkort lekker kilometers maken!

Mochten jullie nog vragen hebben, Vragen staat vrij

Van harte maar dit is niet echt een beginners motor wees dus gewaarschuwd
 
Van harte maar dit is niet echt een beginners motor wees dus gewaarschuwd
Jaweeeel, zit een veilig koppeldipje in waardoor je geneigd bent om eerder op te schakelen.
Zolang je onder de 6000 rpm blijft, is het een goedmoedige lobbes.
Jank je hem daarentegen door en ga je voor de dodoaward, dan gaatie als een raket zonder limiet!
 
De ZZR1400 is mijn tweede motor, m'n beginnersfiets was een ZX6R. Moet eerlijk zeggen dat het 2009 model dat ik heb (mindere dip onderin) echt super makkelijk te besturen is en je toch wel bewust je gas moet open trekken voordat het gevaarlijk wordt.

Vanaf 3500 toeren gaat ie als een raket en moet je wel je verstand erbij houden :D
 
Valt me trouwens op dat jij ook de combinatie van BT-023 voor en MPR4 achter hebt. De mijne heeft die ook sinds ik hem heb gekocht. Is dit toeval of een bekende combinatie voor de ZZR1400?
 
Het zijn allebei geen slechte banden, maar ga er maar vanuit dat wij als leken echt geen beter weggedrag kunnen krijgen door banden te combineren. Dan zouden de bandenfabrikanten hun huiswerk heel slecht gemaakt hebben.
 
Nee precies, m'n volgende set wordt sowieso voor en achter uit dezelfde serie. Ben tot nu toe heel tevreden met wat ik nu heb. Op m'n ZX6R liggen dunlop qualifier 2's en die doen het (logischerwijs) echt stukken minder goed als het maar een beetje vochtig is. Nu rij ik niet heel agressief, maar het is me nog niet gelukt om de achterkant van m'n 1400 los te breken, gaat als een trein :]
 
Ermax hugger in diablo zwart gemonteerd O-)

8mpvb7kvdvdhe.jpg


Opties dusver:

*HP vering voor + achter
*zero gravity dubbel bubble ruit
*Atre module
*ejk module
*vance & hines dempers
*duo cover
*ermax hugger
*LED koplamp//steeklampjes/grootlicht
*K&N filter
*korte ketekenplaat houder
*tankring

Zit nog te denken aan een middenbok.. iemand ervaring mee, onder andere met de montage?
 
Laatst bewerkt:
Ermax hugger in diablo zwart gemonteerd O-)

[afbeelding]

Opties dusver:

*HP vering voor + achter
*zero gravity dubbel bubble ruit
*Atre module
*ejk module
*vance & hines dempers
*duo cover
*ermax hugger
*LED koplamp//steeklampjes/grootlicht
*K&N filter
*korte ketekenplaat houder
*tankring

Zit nog te denken aan een middenbok.. iemand ervaring mee, onder andere met de montage?

Je kunt het beste de originele Kawasaki middenbok accessoire nemen. Monteren valt wel mee.
 
Voor de liefhebbers,

Ik heb nog in de aanbieding:
* Givi kofferrek
* Bagster tankhoes zwart
* Bagster tanktas
* Xenon Set H10/H11

Komt van een 2008 ZZR af.
 
Zo, long time no see maar hier weer even een hernieuwde kennismaking.
Ik ben al jaaaaren geleden begonnen op het forum maar ben er een tijd tussenuit geweest.

Heb zelfs nog een tijdje mijn motor in de openingspost gehad maar zie dat die er nu uit is.
Kortom; ik heb mijn 1400 nog steeds en still going strong.....

De bedoeling is om weer eens wat vaker hier te kijken en als de gelegenheid zich voordoet eens bij een meeting te verschijnen.

full
 
Zo, long time no see maar hier weer even een hernieuwde kennismaking.
Ik ben al jaaaaren geleden begonnen op het forum maar ben er een tijd tussenuit geweest.

Heb zelfs nog een tijdje mijn motor in de openingspost gehad maar zie dat die er nu uit is.
Kortom; ik heb mijn 1400 nog steeds en still going strong.....

De bedoeling is om weer eens wat vaker hier te kijken en als de gelegenheid zich voordoet eens bij een meeting te verschijnen.

full
 
zaterdag gaat de zzr plaats maken voor een andere motor..

weer eens naked rijden. ZZR was heerlijke motor maar na 3 jaar weer eens tijd voor wat anders..

de K1300R
lduo3nzdi03vi.jpg
 
Hallo allemaal ,

Wat rustig hier ? of zijn er drukkere zzr1400 groepen op het mbf ?

Ik ben marcel , rij voornamelijk sportief ( fireblade 929 en vtr1000sp1 ) ,maar heb 1 toermotor ,dat is de pan europan st1100 , maar ik zit dan te rechtop waardoor ik last krijg van mijn rug omdat je dan gaat doorzakken uit luiheid ;)

ik overweeg dus een zzr1400 ,omdat een beetje een tussenweg is tussen tour en race .

maar wat ik ook wil weten is of de duo passagier ook lekker zit achterop de zzr , of hangt die dan tegen mij aan waardoor ik weer alle kracht op mijn polsen krijg ?


Groetjes Marcel
 
Ik vond de ZZR1400 een beest van een motor, mooi om te zien, maar mij net wat te sportief. Daardoor ben ik bij een K1200S uitgekomen. Ook een beest van een motor, maar met mijn lengte (1.95) voor mij een betere match voor langere afstanden. Houding blijft een persoonlijk dingetje
 
Hallo allemaal ,

Wat rustig hier ? of zijn er drukkere zzr1400 groepen op het mbf ?

Ik ben marcel , rij voornamelijk sportief ( fireblade 929 en vtr1000sp1 ) ,maar heb 1 toermotor ,dat is de pan europan st1100 , maar ik zit dan te rechtop waardoor ik last krijg van mijn rug omdat je dan gaat doorzakken uit luiheid ;)

ik overweeg dus een zzr1400 ,omdat een beetje een tussenweg is tussen tour en race .

maar wat ik ook wil weten is of de duo passagier ook lekker zit achterop de zzr , of hangt die dan tegen mij aan waardoor ik weer alle kracht op mijn polsen krijg ?


Groetjes Marcel

Ik heb zes jaar de ZZR1400 gereden met duo, prima fiets hiervoor. Duo zat perfect op de 1400, druk op polsen valt mee. (wel afhankelijk van ervaring en gewicht van het duobengeltje :) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan