Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty

Hallo ZZR vrienden,

Groenie heeft een set (L+R) standaard uitlaatdempers voor een 2007 liggen. Ik hoor het graag indien iemand interesse heeft de uitlaten te kopen.

Mvg
 
Heb een setje MIVV dempers onder mijn 2009 ZZR gehangen. Ben nu wel wat kracht onderin kwijt merk ik, vooral in stadsverkeer en het optrekken bij stoplichten.

Kwam er toevallig achter dat de motor al was voorzien van een K&N filter. Valt er met een PC5 wat vermogen terug te winnen in het lage / midden gebied?
 
Heb een setje MIVV dempers onder mijn 2009 ZZR gehangen. Ben nu wel wat kracht onderin kwijt merk ik, vooral in stadsverkeer en het optrekken bij stoplichten.

Kwam er toevallig achter dat de motor al was voorzien van een K&N filter. Valt er met een PC5 wat vermogen terug te winnen in het lage / midden gebied?

Een versnellingsindicatoe met Atre zal helpen om hem ondering vlotter te maken. Heb er eventueel nog 1 liggen in blauwe kleur. Mocht je interesse hebben laat het maar weten.
 
Niet echt druk hier...

Wordt er wel eens een ritje georganiseerd voor de ZZR1400's? :]

Ps; afgelopen week de magische grens van 100.000 km gepasseerd met de ZZR
full
 
Laatst bewerkt:
Een versnellingsindicatoe met Atre zal helpen om hem ondering vlotter te maken. Heb er eventueel nog 1 liggen in blauwe kleur. Mocht je interesse hebben laat het maar weten.
Wil je mij een pm sturen met het bedrag wat je er voor wilt hebben, en welk type het precies is?
 
Niet echt druk hier...

Wordt er wel eens een ritje georganiseerd voor de ZZR1400's? :]

Ps; afgelopen week de magische grens van 100.000 km gepasseerd met de ZZR
[afbeelding]

Zo dan, maar die dinosaurus kan er nog wel 100.000 hebben joh. Hoe is het nou ? Keertje rijden lijkt me goed idee, als je gezien wil worden met een of andere gele kanariefiets van een niet groen merk dan. :+
 
Laatst bewerkt:
Eind deze maand gaat mijn zzr1400 2009 voor een kuurtje langs dyno vd meer. In plaatst van de pc5 gaat hij er een EJK module inbouwen. Hopelijk reageert de motor dan weer wat feller met die nieuwe mivv dempers.
 
Hee..vriend. Hoe is het? Nog steeds kanarieliefhebber?
Heb je een ritje in gedachten?

Zo dan, maar die dinosaurus kan er nog wel 100.000 hebben joh. Hoe is het nou ? Keertje rijden lijkt me goed idee, als je gezien wil worden met een of andere gele kanariefiets van een niet groen merk dan. :+
 
Gisteren bij dyno v/d Meer geweest om de zzr1400 af te laten stellen icm een EJK module.

Hieronder de resultaten:

usa0juE.png




Hij rijdt lekker soepel nu en het gas aan-uit effect is een stuk beter geworden. Je ziet in de run wel terug dat er een strak punt in de ketting zit, ketting zelf is wel nog oké en hoeft niet direct vervangen te worden.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren bij dyno v/d Meer geweest om de zzr1400 af te laten stellen icm een EJK module.

Hieronder de resultaten:

[afbeelding]

[afbeelding]

En filmpje (slechte kwaliteit door m'n telefoon):


Hij rijdt lekker soepel nu en het gas aan-uit effect is een stuk beter geworden. Je ziet in de run wel terug dat er een strak punt in de ketting zit, ketting zelf is wel nog oké en hoeft niet direct vervangen te worden.

Die zal wel zuipen. Hij staat veel te rijk onderin.
 
O ja zie het nu. Heb m'n verbruik op deze tank nog niet kunnen meten. Heeft dat te maken met die secundaire gaskleppen misschien? De terugweg was 130km en heb verder geen gekke dingen gehad zoals knallen uit de uitlaat, rook of stank.
 
O ja zie het nu. Heb m'n verbruik op deze tank nog niet kunnen meten. Heeft dat te maken met die secundaire gaskleppen misschien? De terugweg was 130km en heb verder geen gekke dingen gehad zoals knallen uit de uitlaat, rook of stank.

Nee, dat heeft niets met de sec. gaskleppen te maken. Die regelen alleen maar beperkingen.
 
Doei oma :+

Beste ZZR rijders, wat doen jullie qua onderhoud? Ik heb hem in januari gekocht met een km stand van 26.000 en hij heeft toen natuurlijk een "afleverbeurtje" gehad, wat dat ook mag betekenen. Ondertussen staan er 33.000km's op de klok. Volgens het onderhoudsboekje heeft hij zijn laatste echte beurt gehad bij 21.000km.

Tijd voor een kleine beurt en dan bij 42.000km een grote beurt incl controle klepspeling?
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebber:

Grote beurt bij de dealert met bijna een rekening van 1400 euro.

o.a:
nieuwe banden voor en achter
vervangen van het balhoofdlager
vervangen achterwiel/tandwiellagers

Lagers zijn blijkbaar bij 34.000km al verrot?? Of heb er ik eentje gekocht met een teruggedraaide km stand?

Ze zijn er nog mee bezig, weet niet wat ze verder hebben gedaan.
 
Laatst bewerkt:
En dan de volgende beurt kleppen stellen ben je
Weer dat bedrag kwijt ole!

Lagers worden volgens mij door meerdere zzr rijders bij die km stand vervangen..
 
Ben alvast aan het sparen :P

Heb hem net opgehaald maar ik moet waarschijnlijk terug. Ik krijg hem niet meer op het stuurslot, beter gezegd: ik krijg de sleutel niet uit het contact. Hij klikt namelijk wel in het stuurslot zelf.

Het viel me trouwens op dat ze m'n voorvorken hoger door de kroonplaat hebben doorgestoken (ze steken dus nu meer uit tov eerst), welk effect heeft dit?

Het was eerst zo:

UhPFiFO.png


En nu zo:

XnEysQX.jpg

UjJJNix.jpg


Het viel me pas op toen ik het RAM mount bolletje voor m'n tomtom wilde verplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Voorvorkpoten doorsteken wordt soms voor optische redenen gedaan. je motor is dan verlaagd.
Het effect is dat je de naloop verandert en sturen wordt veel gevoeliger, de rechtuit stabiliteit wordt slechter. Zo te zien is die bij jouw nu wel heel erg ver door gestoken.
 
Ik gok dat ze je fiets zomaar ff gauw in mekaar hebben geschroefd na vervanging van het balhoofdlager en daarna met een vork je rekening hebben geschreven.

Voor een monteur is het trouwens een peuleschil om je vork weer terug te steken.
Ik zou er iig voor teruggaan.
 
Ok dank dan ga ik deze week ermee terug. Is denk ik de laatste keer dat ik onderhoud bij een grote keten laat doen. Als ik ook zie wat ze voor die lagers hebben gerekend... 22 euro per stuk, hetzelfde SKF lagertje is elders verkrijgbaar voor 7 euro.

Overigens ga ik ook deze week eens kijken wat ze nou met het lichtfilter hebben gedaan. Er zat namelijk een KN filter in, maar op de factuur staat 36 euro voor een OEM luchtfilter en 3 euro voor KN filter cleaner, rare combi.
 
Bij MP rockanje. Horeon is weer een beetje ver voor mij helaas, woon net onder Rotterdam.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan