Kawasaki ZX14/ZZR1400 Topic deel II Where power meets beauty

Ok dank dan ga ik deze week ermee terug. Is denk ik de laatste keer dat ik onderhoud bij een grote keten laat doen. Als ik ook zie wat ze voor die lagers hebben gerekend... 22 euro per stuk, hetzelfde SKF lagertje is elders verkrijgbaar voor 7 euro.

Overigens ga ik ook deze week eens kijken wat ze nou met het lichtfilter hebben gedaan. Er zat namelijk een KN filter in, maar op de factuur staat 36 euro voor een OEM luchtfilter en 3 euro voor KN filter cleaner, rare combi.

Dat is goed maf inderdaad , zou het ze direct hebben gevraagd wat dit voorsteld.
 
Nou ja ze hebben het vanochtend weer prima opgelost. Ben alleen dat luchtfilter vergeten, moet ik nog ff kijken wanneer ik tijd heb.

Pro tip: als je je voorvork iig 2 cm doorsteekt stuurt ie als een malle, het was niet aan mij besteed :+
 
ZZR rijders u bent gewaarschuwd, bij mij is onderstaande moer eraf getrild en tussen m'n stuurnok en frame terecht gekomen, waardoor ik op mijn bakkes ben gegaan, met flinke kuipschade als gevolg.

mCvXk8X.jpg


Op diverse fora vind ik meer verhalen van mensen waarbij exact hetzelfde moertje is losgekomen.

IMAG1880.jpg
 
Voor de liefhebbers in de aanbieding:

Ik had al een ZZR kofferrek in de aanbieding, maar niemand heeft ooit gehapt.
Niet zo gek als ik de koffers er niet bij deed.

Maar, de koffers, Givi V35, stuks 2, links ende rechts, zijn ook te koop!
Tech uitvoering, dus met clear reflectors en matzwarte afwerking.

Wie o wie wil er van zn ZZR een functionele reisfiets maken??

PB bij interesse

:]
 
Denk eerder dat dit forum in huidige vorm helaas een zwaar gedateerd fossiel is. Als alles waar een jaar niet op gereageerd is nou gewoon al automatisch in de vuilnisbak verdwijnt heb je al een beter overzicht. Als je nu iets zoekt krijg je een gigantische lijst prehistorische topics, of irrelevante onderwerpen en 100x hetzelfde.
 
Zijn hier zzr rijders die de overstap hebben gemaakt naar de gen2 zzr1400 (vanaf 2012)? Ik zou weer graag een groene zzr willen hebben, maar dan wel direct het nieuwe model. Is het de moeite waard??
 
Ik heb niet echt de overstap gemaakt, reed voorheen altijd Suzuki. Ik heb wel een halve dag op het oude model gereden en daarna op het 2012 model. Ik vond het 2012 model net even iets beter sturen, althans meer gevoel hebben, heb daarom ook het 2012 model gekocht. Waar ik wel aan moest wennen is het in zijn 1 schakelen maar dat was bij beide modellen zo bij de Suuzen ging dat wat soepeler of minder herrie. Heel misschien wil ik de mijne verkopen maar het is geen groene maar een zwarte. Het is niet dat de motor niet bevalt maar ga waarschijnlijk helemaal stoppen met motorrijden.
 
Lastig lastig...

Er staat een groene te koop met 18.000km uit 2012. De suzuki gsx-s1000f lijkt me ook een leuk ding, zie er eentje uit 2017 met 2000km, kost min of meer hetzelfde.
 
Sinds een paar weken ook een ZZ-R 1400 erbij:

full


Ook gelijk effe een vraagje. Waar halen jullie de 12 Volt weg om bijvoorbeeld een GPS op aan te sluiten? Rechtstreeks van de de accu of zit er misschien ergens bij het balhoofd een accessoires stekker zoals bij mijn BMW?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen.
Ik rijd al een tijdje een Blackbird uit 1999, maar door de vele elektrische en elektronische problemen ben ik daar nu wel klaar mee. Heeft al tweemaal een vakantie verpest (spanningsregelaar en dynamo zijn vervangen, bij de laatste vakantie problemen met sensoren en kabelboom). Ben nu op zoek naar een opvolger en ik blijf toch steeds uitkomen bij de ZZR 1400. Ik zoek een model van bouwjaar 2006 of 2007, gelet op het budget. Zijn er nog zaken waar ik speciaal op moet letten bij dit type, in combinatie met bouwjaar?
 
Goedendag ZZR-1400 piloten,
na 20jaar op dezelfde ZZR-1100 rond gereden, ben ik aan het orienteren voor een nieuwere motor. Uiteraard een Kawa en waarschijnlijk de ZZR-1400.
Inmiddels een aantal exemplaren bekeken en het viel op dat de snelheid niet digitaal kan worden worden weergegeven. Klopt het dat de snelheid alleen op de linker-teller is af te lezen ?
mvg,
KawArt
 
Heren, ik wil mijn ZX10R gaan inruilen op een ZZR1400, maar kom bij de 2006 modellen twee verschillende kroonplaten tegen.
Kunnen jullie me vertellen hoe dat zit? Ik lijk hier nergens iets over te kunnen vinden namelijk..

--edit--
De bovenste foto lijkt wel hogere clipons te hebben ofzo? Is dat wellicht een optie?
--edit 2--
bar-risers.... iemand nog iets toe te voegen? :)

1545149737091.png

1545149827879.png
 
Laatst bewerkt:
De ZZR1400 wordt in de USA als ZX-14R verkocht.
Laat het die handelaar maar uitleggen.

En anders staan er genoeg waar het verhaal wel van klopt.
 
Ben wezen kijken en het was verder zowel op het oog als motorisch een goede fiets (rij zelf op de vorige generatie ZZR1400). Heb de gok genomen, maar zodra hij in mijn garage staat gaan alle kuipen eraf om te dubbelchecken of het geen aliexpres kappen zijn. Op het spatbord bij de remschijf zat een kleine beschadiging, dus ik vermoed dat de motor met een slot een keer is gevallen, maar dat het gewoon netjes hersteld is.
 
Dag ZZR1400 piloten :) :W

Zou iemand eens de breedte en hoogte van zijn radiateur willen opmeten?
Voor mijn ZX10R racer ben ik op onderzoek uit naar een iets grotere radiateur en het schijnt dat de radiateur van een ZZR1400 wel eens zou kunnen passen, maar ik kan nergens de maten vinden..

Bvd :)
 
Wat een stilte hier :D

Nou vooruit dan maar, sinds september heb ik mijn 2009 ZZR1400 ingeruild op een 2013 ZZR :P
Ondertussen een setje leo vince dempers gemonteerd en begin februari wordt de vering bij hyperpro aangepakt (was daar op mijn 2009 ook zeer tevreden over)

IMG-20191207-WA0003.jpg
 
Dag allemaal!

Ik heb nog een mooie gefreesde kroonplaat voor de ZZR tbv een superbike ombouw met fatbat stuur over van een project, nieuw in de verpakking.

Y8aAOXi.jpg


Ik heb er 230,- voor betaald, 150,- lijkt me een goede deal?

groeten,

Erik
 
Ik heb nog wat ZZR1400 onderdelen te koop.
Spatbord model 2009 Candy lime green met een lichte lakbeschadiging voor € 75,-
Bovenkuip 2009 Candy lime green met een scheur en een lakbeschadiging, gratis.
Linker spiegel met een lichte lakbeschadiging voor € 50,-
GSG-Mototechnik valblokken, incl. frame-adaptors: € 75,-
Hepco & Becker bagagerek: € 75,-
IMG_0657.JPG
IMG_4644.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan