Kawasaki ZX-4RR

A.S.Moto

MF veteraan
13 apr 2008
6.456
2.156
Limburg
400cc, 4 cyl en om en bij de 80pk... wie had dat gedacht dat we zoiets nog gingen zien?

Ik word er alvast blij van....👍
328105394_1608181463030029_3845147375240823938_n.jpg
 
maar "niemand" gaat hem kopen ...

Dat weet ik nog niet zo zeker...

Veel keuze is er niet meer he, en +150pk kost een fortuin aan BIV en je hebt een hoop hulpmiddelen nodig om zo'n ding veilig op de baan te houden.
Ik "denk" dat er wel een markt is voor <100pk sportmotoren.
Vind de R7 ook een zalig machien, en nu krijgen we nog zoiets, maar dan met 4 cylinders.
 
Een moderne supersport Kawa, maar geen driespaaks wielen, da's een Chinese nepperd:P


Leuk ding:t
 
maar "niemand" gaat hem kopen ...
Ik ben wel iemand. ;)
En ik heb er de afgelopen maanden nog op gewacht, maar nu is het pas herfst 2023 voor Europa.
En fysiek is het dan misschien pas 2024. 8)7

Dus rond die tijd eens kijken naar de huidige markt, daadwerkelijke leveringen en bij positieve bevindingen de 2023 R3 inruilen die ik drie weken heb.
Mits die nog niet kortgereden is. :)
 
Wat zou de prijs kunnen zijn? 12k?

Ergens rond de 10-11k? De Z900 (ok, geen sportmotor) mag je qua prijs eigenlijk niet voorbij gaan.
Wel eentje voor de liefhebber, lekker janken met 15.000 tpm. :]
Meteen ook de vraag: komt er ook een ZX-4N, naked 4 cil? :9~
 
11500 rpm is wel heel weinig. No way dat daar 80 pk uit komt. Aan 21500 rpm misschien.
En een 'steel trellis frame' klinkt niet 'inspired by wsbk'..

Both machines will show off a high-tensile steel trellis frame (inspired by WSBK Kawi) as well as a 399cc inline-four with a beauty redline @ 11,500rpm.
 
Beetje jammer van het gewicht ( 190kg leeg ) maar dat zal wel een centen kwestie zijn
O nee wat 189 wet , dat is beter
 
Laatst bewerkt:
Beetje jammer van het gewicht ( 190kg leeg ) maar dat zal wel een centen kwestie zijn
O nee wat 189 wet , dat is beter
Dertig kilo meer dan de R3.
En mijn S1000RR is ook rond de 190 kilo.
(Geen cat en carbon wielen O-) )

Maar voor de belangrijkste afzet markten moeten er op de Kawa natuurlijk wel meer dan twee mensen op passen.
Een versterkt stalen :Y subframe. :+
IMG-20230127-WA0001.jpg
 
open pijp erop ecu flash ben ik benieuwd hoeveel pk er uit te halen valt ,vind gewicht nogal tegenvallen
Ik weet niet of je de laatste tijd op YouTube filmpjes hebt bekeken van tuners
Bij al die euro 5 motoren is in het gebied tot 5500 toeren wat te winnen maar in de top Max 2 pk , en dat is zonder kat
Als je een beetje verkeerde link pijp treft verlies je zelfs
 
De ZX-25R weegt 180 kg. 190 kg voor de 400 is idd niet heel erg licht, maar ook weer niet topzwaar. Maar ja, er zijn lichtere motoren met meer cc's. Toch ook jammer dat de ZX-25R hier niet is, hoor. Die gaat bij 17.000 tpm het rooie in.
 
Dertig kilo meer dan de R3.
En mijn S1000RR is ook rond de 190 kilo.

Een R3 heeft dan ook een pak minder pk's en de S1000RR is buiten categorie. 😅

Ik zou de ZX4R eerder eens tegenover de R7 willen zien staan, dit lijken mij echt twee leuke motoren in de sportklasse...
 
Dat krijg je met dat wsbk inspired steel frame.
Het wsbk alu frame is gegarandeerd lichter.

De ninja 400 weegt 170 kilo..
 
De ZX-25R weegt 180 kg. 190 kg voor de 400 is idd niet heel erg licht, maar ook weer niet topzwaar. Maar ja, er zijn lichtere motoren met meer cc's. Toch ook jammer dat de ZX-25R hier niet is, hoor. Die gaat bij 17.000 tpm het rooie in.
We can't have nice things.
 
Terug
Bovenaan Onderaan