Kawasaki ZX-4RR

Maar je moet ook iets te wensen overhouden he :P

En er is nog iets als grijze import... dát zouden we eens opnieuw uit moeten vinden.
En als laatste: hoe groot is de markt voor zoiets? Hou even de gemiddelde Nederlandse motorrijder in gedachte ;)
 
Ik zou eerst eens wat reviews afwachten, denk dat 't nog best eens mee kan vallen. Je staart je nu stuk op die cijfers wat heel logisch is, maar je hebt geen idee hoe 't rijdt.
En dan nog: wil je 'm echt kopen? Anders is het namelijk per definitie een beetje speculeren tegen een blinde muur...
 
Maar je moet ook iets te wensen overhouden he :P

En er is nog iets als grijze import... dát zouden we eens opnieuw uit moeten vinden.
En als laatste: hoe groot is de markt voor zoiets? Hou even de gemiddelde Nederlandse motorrijder in gedachte ;)

Je zit weer met Euro5 bij grijze import. Daarnaast is de vraag heel erg klein. Met 600cc ben je al een pussy, laat staan met 250cc en maar 50 pk ofzo.
Maar nu met lagere max snelheden, drempels, controles etc. is zo'n 250 veel leuker. Lekker janken en ver doortrekken voor je schakelt. Het idee hebben dat je hard gaat, maar het valt allemaal reuze mee. Scheelt je ook nog eens in boetes, want ook die bedragen zijn flink omhoog gegaan. Het enige wat niet echt omhoog gaat is je salaris.

Maar goed, de 400 komt wel en daar mogen we al erg blij mee zijn! Laatste keer dat ik op een 400 4-cil reed is jaren terug op een Honda CB-1 en een Suzuki GSX400X. Ik ga 'm dit jaar in elk geval zeer zeker rijden. :]
 
Een R3 heeft dan ook een pak minder pk's en de S1000RR is buiten categorie. 😅

Ik zou de ZX4R eerder eens tegenover de R7 willen zien staan, dit lijken mij echt twee leuke motoren in de sportklasse...
Voor mij is het bedoeld als een een contrast motor.
De R7 is dat voor mij veel minder dan de tweecilinder R3 (droog <160 kilo en min catalysator hier straks -5.1 kilo) en een echte goede vierhonderd viercilinder. :)

De S1000RR pak ik niet zomaar voor een rondje.
Wel richting Zandvoort vanaf april en daar twaalf keer rijden dit seizoen.
Assen drie keer.

Ecuyers twee dagen met de R3, Midland misschien nog bijboeken
Er kan nog een enkele dag afvallen of meerdere bij komen. O-)

Gisteren nog wel even op Zandvoort geweest met de R3. Om te kijken. :)

We gaan het zien met de Kwaak later dit jaar.
Er kan natuurlijk nog wel wat gewicht af. :)
En de roterende massa in het blok is lager dan een duizend.
Van rijders uit de ZAC nog wel gehoord dat ze van een zeshonderd op een duizend stapten en minder goed konden insturen.
Ze waren ineens een seconde langzamer en het doel voor het seizoen was eerst de oude tijd te evenaren. :+
 
Je zit weer met Euro5 bij grijze import. Daarnaast is de vraag heel erg klein. Met 600cc ben je al een pussy, laat staan met 250cc en maar 50 pk ofzo.
Maar nu met lagere max snelheden, drempels, controles etc. is zo'n 250 veel leuker. Lekker janken en ver doortrekken voor je schakelt. Het idee hebben dat je hard gaat, maar het valt allemaal reuze mee. Scheelt je ook nog eens in boetes, want ook die bedragen zijn flink omhoog gegaan. Het enige wat niet echt omhoog gaat is je salaris.

Maar goed, de 400 komt wel en daar mogen we al erg blij mee zijn! Laatste keer dat ik op een 400 4-cil reed is jaren terug op een Honda CB-1 en een Suzuki GSX400X. Ik ga 'm dit jaar in elk geval zeer zeker rijden. :]

Precies om jouw redenen zijn de tweecilinders ingevoerd en een 'redelijk' succes. Tot in de middenklasse aan toe, zoals meest recent: de Hornet. Altijd 600cc viercilinder, nu 750cc twin. En natuurlijk alle Ninja en Z modellen van 250 tot 650.

...Maar daar gaat het nu niet over. Yay! Vier-in-lijn party *O*
 
Precies om jouw redenen zijn de tweecilinders ingevoerd en een 'redelijk' succes. Tot in de middenklasse aan toe, zoals meest recent: de Hornet. Altijd 600cc viercilinder, nu 750cc twin. En natuurlijk alle Ninja en Z modellen van 250 tot 650.

...Maar daar gaat het nu niet over. Yay! Vier-in-lijn party *O*
Klopt ook en die twins zijn hartstikke leuk, maar die viercilinders zijn natuurlijk een vak apart. Al moet je die ook uitmelken om hard te gaan. Onderin toerental is het niet heel spannend en dan zou het nog zo kunnen zijn dat een Ninja 400 twin vlotter is (tot dat natuurlijk de sluizen open gaan bij een bepaald toerental en die ZX-4R wegschiet. De vraag is ook nog of deze voor A2 beschikbaar is. Ik had het al nagevraagd en dat was nu nog niet bekend. Zou best kunnen dat dit wel zo zou zijn, al is de vraag natuurlijk of een jonge motorrijder hier wel geld voor heeft. Daarnaast is het een viercilinder en voor A2 komen die het minst goed uit de verf t.o.v. motoren met minder cilinders.

Is het al herfst? :]
 
A2.… Ik hoop het niet hoor, nu een keertje niet.
Wat maakt dat nou uit of ie ook voor A2 beschikbaar zou komen? Of ben je bang voor het stempeltje 'Startersmotor'? _O-

ah ok. dacht meer.
die weegt 163 droog las ik?

De CBR250RR woog 142 kg droog, tel daar iets van 15 a 16 kg bovenop voor brandstof, olie enz.
De CBR400RR woog 162 kg droog, 179 kg nat.

Maar goed, nu deze Kawa dus 190 kg en wel 20 pk extra tov de 400's van toen. Trek die demper eraf, doe er wat anders op en het scheelt ook alweer een kilo of 3.
 
Voor mij is het bedoeld als een een contrast motor.
De R7 is dat voor mij veel minder dan de tweecilinder R3 (droog <160 kilo en min catalysator hier straks -5.1 kilo) en een echte goede vierhonderd viercilinder. :)

De S1000RR pak ik niet zomaar voor een rondje.

Ik heb met een R3 nog niet gereden, met een Z400 van Kawasaki wel en dat vind ik nu echt een saai ding... zo'n Ninja 400 zou ik dus ook nooit kopen. Ik raad dan ook iedereen die met een A2 moet rijden dan ook eerder een Z650 of Ninja 650 aan dan die 400...

De R7 vond ik dan weer geweldig... qua uitstraling toch net wat meer dan de R3 en toch wel wat potentieel met 73pk.

Maar goed, jij rijdt zelfs met een S1000RR... dat je dan ook nog graag op een R3 rijdt wil dan ook wel weer wat zeggen. 👍
 
Nou ja, ik heb een 1290 superduke r en een z650rs als 'contrast' motor. De 1290 is heel vermoeiend *O*en met de 650 kan ik rustig toeren en nog eens wat van de omgeving zien :z
 
Ik heb met een R3 nog niet gereden, met een Z400 van Kawasaki wel en dat vind ik nu echt een saai ding... zo'n Ninja 400 zou ik dus ook nooit kopen. Ik raad dan ook iedereen die met een A2 moet rijden dan ook eerder een Z650 of Ninja 650 aan dan die 400...

De R7 vond ik dan weer geweldig... qua uitstraling toch net wat meer dan de R3 en toch wel wat potentieel met 73pk.
Ja, een R7 heeft meer uitstraling dan een R3.
En een Ninja 400 verliest het op alle fronten van de 650.
Je krijgt simpelweg meer waar voor je geld bij de grotere versies.
De afwerking is bij Yamaha zelfs hoogwaardiger dan bij de kleine (veel goedkope boutjes en moertjes, diverse eenvoudig verzinkte delen).
Maar ik heb dan geen dertig kilo lichtere motor meer.
Dat was de focus hier. :)

Heb wel een volledig Akrapoviç systeem (maar nog niet binnen -O- ) en een quickshifter op de kleine.
En volgende week volledig Hyperpro afgeveerd met het beste materiaal wat ze hebben.
Maar goed, jij rijdt zelfs met een S1000RR... dat je dan ook nog graag op een R3 rijdt wil dan ook wel weer wat zeggen. 👍
Ik heb tot vijftien jaar geleden regelmatig ritjes voorgereden en de deelnemers waren bij tussenstops dolenthousiast dat ze een tandje bij moesten zetten.
Sommige wegen waren wel bekend, maar reden ze normaal met een lager tempo.
Het was heerlijk om te volgen. :]
Het enige nadeel was dat ze wat vies werden achter de 27 pk "sterke" Jawa.:')

De openbare weg is niet geschikt voor een dikke Superbike.
In de Eiffel begon ik ook als voorrijder bij een groep van acht mensen.
Binnen vijf minuten waren ze uit de binnenspiegels verdwenen.
Verschillende keren de groep weer aan laten sluiten, maar het was geen fijne dag op de ZX-12R in 2008.
Volgens mij ben ik zelfs na een uurtje al gestopt.
Iemand anders ging voor. :+

In het verleden ook nog woon~werk gereden op een RSV4 en een S1000R.
Toen er snel een CBR250R bij gekocht.
Ik kwam voorheen elke dag gefrustreerd thuis dat ik weer nergens even goed en naar behoren van de motor kon rijden.

Nee, op een S1000RR zie ik mijzelf niet dagelijks en wekelijks het hele jaar rondrijden. ;)
 
The engine itself is a 399cc, water-cooled four-stroke unit with a DOHC configuration, and is fed from a 15-litre fuel tank with a generous rev limit of over 15,000rpm. Dus gillen doet tie zeker :}

 
Ik heb tot vijftien jaar geleden regelmatig ritjes voorgereden en de deelnemers waren bij tussenstops dolenthousiast dat ze een tandje bij moesten zetten.
Sommige wegen waren wel bekend, maar reden ze normaal met een lager tempo.
Het was heerlijk om te volgen. :]
Het enige nadeel was dat ze wat vies werden achter de 27 pk "sterke" Jawa.:')

Ik ben ook fan van "less is more"... maar een R3 of zo'n 2 cyl Kawa 400 is voor mij toch net wat teveel "less".

Beroepsmatig rij ik met een 1250GS en geniet ten volle van mijn Tenere 700, zal ik dat dan ook maar mijn "contrastmotor" noemen.
De R7 vond ik geweldig, maar heb ik na een paar maanden ingeruild voor de Tenere, ben toch meer een adventurerijder dan een racer.


Maar goed, als er middelen en plaats voldoende zijn zou ik zeker nog een sportmotor willen hebben, en met heimwee kijk ik terug naar de jaren negentig... ZXR400, FZR400, KR1-S, RGV... zoveel spijt dat ik toen in die tijd persé een 600cc moest hebben.
Die dingen zijn nu onbetaalbaar in goede staat, vandaar dat ik zo blij word van die nieuwe Kawa, en ook de R7...
 
Hi MF-ers, lang weggeweest maar de aankondiging van de ZX4-RR is reden om weer terug te komen. In het kort: ik ben begonnen op een ZXR400 (zie avatar, toen had ik nog wat meer haar :Y), en had heel veel plezier op dat ding. Al veel te snel heb ik me laten verleiden tot meer vermogen en de 400 veel te snel weggedaan, maar ik zeg altijd: ik had die 400 nooit weg moeten doen. Van de 400 naar een 636, en vervolgens naar een 750 Soes.

Ik kreeg een functie waar ik afhankelijk werd van mijn rijbewijs. Een GSXR-750 en behoud van mijn rijbewijs gingen niet zo goed samen, dus de racer weggedaan. Twee caféracers en nu een Harley verder, kan ik het viercilinder-gejank niet loslaten. Specifieker: het gejank van een Kwaak.

Dus op zoek naar iets anders. Met enige tegenzin kwam ik op een Z750 uit, maar gelukkig is een exemplaar dat ik op het oog had twee weken geleden verkocht. Het had zo moeten zijn, want door verder te zoeken naar kleine viercilinders vond ik ineens dat er een ZX4-RR komt. Wat een openbaring! En dit wordt 'm, 100 procent. Deze motor is voor mij de perfecte combi en met enige zelfbeheersing (Christafari is wat ouder en wijzer), hoop ik ook dat roze pasje te kunnen behouden. Zodra hij te bestellen is, lig ik met een slaapzak voor de deuren van de plaatselijke dealer ;)

En daarom volg ik met veel plezier dit topic. Ik hoop dat de ZX4 snel naar Europa komt. Ik ga denk ik binnenkort even rijden op een 650 Ninja, gewoon voor het gevoel qua motor. Oh ja, en met enige weemoed de Harley te koop zetten alvast.
 
I know, heb een groot deel gezien :) Gaat een lange zomer worden ;)
Ik hoop dat ze dan ook leverbaar zijn in de herfst.
Zomer 2024 zou zo ook maar kunnen. :?

De dealer hier vertelde dat ze contractueel terug geschaald zijn naar een kleiner afname aantal (250 stuks per jaar naar 175 8)7 ). .
De fabrieken van ABS motortjes stonden zo vaak stil door Corona dat fabrikanten zich mogelijk op grotere modellen gaan concentreren.
Meer winst per motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan