Kawasaki ZX-4RR

Ok, tnx. Ik ga binnenkort hier (Gelderland) even naar de twee Kawa-dealers en toetsen of dat bij hen ook zo is. Tot de zomer van 2024 wachten is euhm ... uitdagend te noemen :X
 
Ok, tnx. Ik ga binnenkort hier (Gelderland) even naar de twee Kawa-dealers en toetsen of dat bij hen ook zo is. Tot de zomer van 2024 wachten is euhm ... uitdagend te noemen :X
Ja, ik volg de geruchten over de ZX-4R al sinds vorig jaar februari.
En tevens enkele scoops die nog steeds niet werkelijkheid zijn geworden.
(Yamaha R4, BMW S650RR)
Om maar te blijven rijden op een kleine Supersport (als tweede motor) heb ik een R3 2023 uit voorraad gekocht in januari.
Quickshifter, Akra full system en Hyperpro vering er op voor de volwassen rijervaring.
Een jaartje rijden doet vast geen pijn.
Die Kawa of een R4 zien we volgend jaar wel weer.
Als die echt goed leverbaar is dacht ik. ;)
 
Laatst bewerkt:
Oeh, die BMW is ook wel erg dik. De scoops althans. Maar 140 pk, hoe graag ik ook zou willen, is voor mij gewoon niet verstandig. Dat is zo mooi aan die Kwaak; 80 pk is zat. Als ik ooit weer minder afhankelijk ben van mijn rijbewijs komen er weer veel andere mogelijkheden bij O-)
 
Oeh, die BMW is ook wel erg dik. De scoops althans. Maar 140 pk, hoe graag ik ook zou willen, is voor mij gewoon niet verstandig. Dat is zo mooi aan die Kwaak; 80 pk is zat. Als ik ooit weer minder afhankelijk ben van mijn rijbewijs komen er weer veel andere mogelijkheden bij O-)
Ik twijfel er bij een vierhonderd viercilinder ook wel een beetje aan.
Maar zestig kilometer weggetjes zijn nu veel meer een uitdaging dan met mijn S1000RR. :)
 
Mijn enthousiasme ook wel aardig getemperd. Behoorlijk geld voor een 400cc, de nieuwe ZX6R zou een veel logischere keuze zijn… Voor om en nabij €2,5k meer?

Of nee laat maar, ik wacht nog wel even op de R9…

S650RR, komt die nog?

Keuzes……
 
Rijklaar gewicht
189 kg
Ja, nauwelijks minder dan mijn S1000RR zonder catalysator en op carbon wielen.

De R3 hier is 169 kilo - catalysator - diverse spul en ca. 161 kilo rijklaar.

De verkooptekst van de nieuwe Kawasaki over lichtgewicht frame is vooral marketing. :?
Hij is niet vanaf de grond als high tech fiets ontworpen. :?
 
Blijkbaar denk niemand dat er een markt voor een lichte motor is rond de honderd pk met top vering en remmen
Is waarschijnlijk te duur in vergelijking met concurrentie
 
Blijkbaar denk niemand dat er een markt voor een lichte motor is rond de honderd pk met top vering en remmen
Is waarschijnlijk te duur in vergelijking met concurrentie
Het is als dikke fiets voor Azië ontworpen. :?
Daar ook vast veel goedkoper dan in Europa.
.
In Marokko / Afrika twee weken geleden vroegen ze ook wat voor motor ik heb.
Op mijn antwoord een grote en een kleine snapten ze er niets van.
Ze keken op tegen alles boven de 50cc. :')
(Met een 125cc kan je kneiterhard zo was de stelling van de jonge toerguide)
 
Is ook zo. Als je maar hard genoeg weigert te remmen kan je ruim comfortabel dood op een 125.
 
Is ook zo. Als je maar hard genoeg weigert te remmen kan je ruim comfortabel dood op een 125.
In dat gekke verkeer bij de drukke steden. _O-
Maar een 125 kon wel zo hard als een auto. :o
En in de bergen met de vele blinde bochten is dat erg gevaarlijk vertelde de toerguide.
Een 320cc (mijn R3) is dus helemaal een dikke motor. _O-
Wat je daar nou mee moest doen. :?

Maar de ZX-4R zal ook in India als dikke bike verkocht worden.
En ze gaan daar langzamerhand ook wennen aan wat grotere motorfietsen.
Dezelfde motor voor 70% van de prijs hier?

Ik heb wel gezien dat een Royal Enfield daar net iets over de drie mille doet. 8)7
 
In dat gekke verkeer bij de drukke steden. _O-
Maar een 125 kon wel zo hard als een auto. :o
En in de bergen met de vele blinde bochten is dat erg gevaarlijk vertelde de toerguide.
Een 320cc (mijn R3) is dus helemaal een dikke motor. _O-
Wat je daar nou mee moest doen. :?

Maar de ZX-4R zal ook in India als dikke bike verkocht worden.
En ze gaan daar langzamerhand ook wennen aan wat grotere motorfietsen.
Dezelfde motor voor 70% van de prijs hier?

Ik heb wel gezien dat een Royal Enfield daar net iets over de drie mille doet. 8)7
Ik geloof dat je India onder een bepaalde cc klasse niet op de snelweg mag
En in dat soort landen komt er snel een klasse die genoeg geld heeft om iets voor de fun te kopen
Voor Ducati is die omgeving de sterkst groeiende markt
 
Mijn enthousiasme ook wel aardig getemperd. Behoorlijk geld voor een 400cc, de nieuwe ZX6R zou een veel logischere keuze zijn… Voor om en nabij €2,5k meer?
Ligt er natuurlijk aan wat je zoekt. Voor op de openbare weg heb ik liever de 400cc screamer waar ik het maximale uit kan halen, dan een 600 waar ik in Nederland eigenlijk met 2 versnellingen al genoeg aan heb. Dat is voor iedereen anders.

Ik moet eerlijk zeggen dat die 11k me nog meevalt. Volgende week ga ik naar de dealert om er 1 te bestellen. Hopen dat ik er in het najaar nog wat kilometers op kan zetten.
 
Ligt er natuurlijk aan wat je zoekt. Voor op de openbare weg heb ik liever de 400cc screamer waar ik het maximale uit kan halen, dan een 600 waar ik in Nederland eigenlijk met 2 versnellingen al genoeg aan heb. Dat is voor iedereen anders.

Ik moet eerlijk zeggen dat die 11k me nog meevalt. Volgende week ga ik naar de dealert om er 1 te bestellen. Hopen dat ik er in het najaar nog wat kilometers op kan zetten.
Ik ben benieuwd wat de levertijd is.
Keep us updated. :Y

En als het in de herfst gaat worden wellicht pas in januari op kenteken zetten?
Mijn R3 (november) is daardoor ook officieel een 2023 model.
Zelfs bij de verzekering zo lepelden ze uit zichzelf op.
Dan heb jij een 2024. ;)
 
Ja, eigenIijk heeft het mijn voorkeur om ‘m begin vh voorjaar op te halen, maar ik vermoed dat de dealer daar niet blij mee is en/of ‘m dan in de showroom zet. Dat wil ik niet.

Omdat ik deze motor heel lang wil houden (“maar nu écht!” probeer ik mijzelf te overtuigen 8-) )denk ik dat ik het prima vind om ‘m in 2023 te registreren. Het schijnt dat ze in Amerika en Canada boven MSRP verkocht worden, omdat er meer vraag is dan aanbod. Zo kan het dus zijn (in Duitsland iig) dat dealers zonder showroommodel komen omdat afleveren aan kopers voorgaat. Ik denk niet dat ik dan de luxe heb om de aflevering uit te stellen.

Daar komt bij dat ik 0 vertrouwen heb in de EU met die gekke Timmermans en ik niet gek sta te kijken als deze motor ineens niet meer geregistreerd of verkocht mag worden ivm milieugezeik. Dilemma.
 
Terug
Bovenaan Onderaan