Schakeldopschroef
MF'er
- 24 nov 2009
- 128
- 0
Hallo MF'ers,
Sinds (zeer) kort heb ik mijn eerste motor aangeschaft. Deze kawa wordt momenteel teruggezet op 25 kw bij de officiele dealer waarbij direct de algemene staat van de machine wordt nagekeken.
Nu wil het zijn dat de tandwielen en ketting moeten worden vervangen, waarvan ik me overigens bij bewust was bij de aankoop. Daarnaast blijkt (achteraf) dat de ventielen van banden zijn ingedroogd waardoor ze mogelijk kunnen afscheuren met alle gevolgen van dien.
De wielen moeten er dus beide uit om deze mankementen te kunnen repareren. Ik wil dit graag zelf doen enerzijds om geld te besparen en anderszijds om er wellicht nog wat van op te steken. Echter heb ik vooraf nog wel een aantal vragen.
-Welke ketting/tandwielen zijn beter?
DID
of
Regina?
Beide sets zijn gesloten, dit bekent dus dat de achterbrug eruit moet.
- Kan ik niet beter gewoon een set halen en die klinken?
- Als zowel het voorwiel als het achterwiel en achterbrug eruit moeten hoe hou ik dan de motor nog rechtop? Welke bokken heb ik eventueel nodig of is het ook 'goed' te doen door de motor met een paar sjor- of spanbanden de hoogte in te krijgen?
Alvast bedankt voor de reacties
Het gaat trouwens om een Kawasaki ZX-6R uit 1999
Edit: Oja ik besteld uiteraard me onderdelen dan bij Louise ipv bij Motozoom
Sinds (zeer) kort heb ik mijn eerste motor aangeschaft. Deze kawa wordt momenteel teruggezet op 25 kw bij de officiele dealer waarbij direct de algemene staat van de machine wordt nagekeken.
Nu wil het zijn dat de tandwielen en ketting moeten worden vervangen, waarvan ik me overigens bij bewust was bij de aankoop. Daarnaast blijkt (achteraf) dat de ventielen van banden zijn ingedroogd waardoor ze mogelijk kunnen afscheuren met alle gevolgen van dien.
De wielen moeten er dus beide uit om deze mankementen te kunnen repareren. Ik wil dit graag zelf doen enerzijds om geld te besparen en anderszijds om er wellicht nog wat van op te steken. Echter heb ik vooraf nog wel een aantal vragen.
-Welke ketting/tandwielen zijn beter?
DID
of
Regina?
Beide sets zijn gesloten, dit bekent dus dat de achterbrug eruit moet.
- Kan ik niet beter gewoon een set halen en die klinken?
- Als zowel het voorwiel als het achterwiel en achterbrug eruit moeten hoe hou ik dan de motor nog rechtop? Welke bokken heb ik eventueel nodig of is het ook 'goed' te doen door de motor met een paar sjor- of spanbanden de hoogte in te krijgen?
Alvast bedankt voor de reacties
Het gaat trouwens om een Kawasaki ZX-6R uit 1999
Edit: Oja ik besteld uiteraard me onderdelen dan bij Louise ipv bij Motozoom
Laatst bewerkt: