• Beste Bezoeker, de mailproblemen zijn opgelost.

Kawasaki zx6r (1995) 25kw. Loopt beroerd en slaat af bij stationair draaien.

4 dec 2008
104
8
-
#26
Bij dezelfde motor heb ik nagenoeg dezelfde kuren gehad. Bij mij bleken het verouderde bougiedoppen te zijn. Je kunt altijd even kijken of deze er nog netjes uitzien en nergens scheurtjes oid bevatten.
 
Likes: Jarno457
28 aug 2013
122
6
Deventer
#27
Bij dezelfde motor heb ik nagenoeg dezelfde kuren gehad. Bij mij bleken het verouderde bougiedoppen te zijn. Je kunt altijd even kijken of deze er nog netjes uitzien en nergens scheurtjes oid bevatten.
... zou nog kunnen idd... meer gas geven -> hogere cylinderdruk--> bougies meer moeite met ontsteken--> rotter lopen bij meer gas geven.
 
Likes: Jarno457

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
5.175
109
50
wezemaal
#28
Ik kan het inderdaad is gaan proberen, dat 25kw is een lipje die ervoor zorgt dat ik half gas hebt deze heb ik momenteel even omhoog gedrukt. Hiervoor (garage) liep hij ook slecht maar kon ik wel gewoon vol gas geven met minder hapering
begin dan maar met dat ongedaan te maken.
 
30 jan 2019
27
6
Haaksbergen
#30
Bij dezelfde motor heb ik nagenoeg dezelfde kuren gehad. Bij mij bleken het verouderde bougiedoppen te zijn. Je kunt altijd even kijken of deze er nog netjes uitzien en nergens scheurtjes oid bevatten.
Misschien verklaard dat ook dat hij met lage toeren op 3 cilinders loopt. Ga ik zeker even nakijken
 
30 jan 2019
27
6
Haaksbergen
#36
Het lullige is dat ik het slangetje al in het begin heb gezien met het tuitje eraan wat je erin schuift. Maar het geen plek heb kunnen geven omdat deze onder het luchtfilter moest zitten en dacht dat het zo hoorde.
Ook stom van de monteur dat het hem niet is opgevallen aangezien hij het luchtfilter eraf moest halen waar het slangetje aan zat.
 

Frank-m

MF'er
Donateur
13 apr 2017
208
56
32
Zwolle
#40
Dat is waar maar je hebt nu wel mooi schone en deels gereviseerde carbs en wat andere dingen vernieuwd. Neemt niet weg dat €500 een klap geld is hiervoor. Hopelijk motiveert dit om de volgende klus gewoon zelf te doen (als je daar überhaupt zin in hebt)
 
30 jan 2019
27
6
Haaksbergen
#44
Ik wil trouwens mijn kleppen laten stellen voor de zekerheid aangezien ik geen onderhouds historie heb. Weet iemand een goed adresje voor het stellen? Met een kleine prijsindicatie.
 
28 aug 2013
122
6
Deventer
#45
Goed adres is mogelijk afhankelijk van je woonplaats. Voor de kosten zou ik in ieder geval rond de 4 a 500 euro reserveren. Vergeet niet dat carburateurs synchroniseren ook nodig is. Natuurlijk niet alleen NA dat er klepstelplaatjes vervangen zijn. Een moment van klepspeling controleren is altijd een goed moment om ook de synchronisatie te controleren.

Zelf heb ik erg goede ervaringen met de werkplaatsen van o.a. Motor Service Twente (Bas is een zeer kundige monteur) en Boshuizen Motoren in Raalte (ook Koen heeft zijn sleutelkennis erg goed op orde).

Zelfs een bevriend motormaatje, die als eens een klepspelingscontrole heeft uitgevoerd, kan het samen met jou en je werkplaatshandboek- doen.

Ik heb het zelf recent nog gedaan bij mijn ZX9-R, en bij een paar dozijn andere merken-types die in mijn bezit zijn geweest, dus ik denk te kunnen stellen dat ik weet waar ik het over heb.
 
28 aug 2013
122
6
Deventer
#46
Oeps.. ik vergeet Eric van De Motor Werkplaats in Deventer.

Ook een zeer ervaren, aimabel en capabel monteur (geldt voor de overige genoemde motorzaken/monteurs hierbij dan ook in gelijke mate).

Eric heeft me de door mij benodigde klepstelplaatjes voor mijn ZX9-r (uit voorraad, dat is wel een vereiste!) geleverd.
 
30 jan 2019
27
6
Haaksbergen
#47
Okee super! Dan heb ik een paar adressen, misschien volgende maand of die maand erop maar is een afspraak maken. (Anders kan ik geen boodschappen meer doen deze maand _O-)
 

Frank-m

MF'er
Donateur
13 apr 2017
208
56
32
Zwolle
#48
Ik wil trouwens mijn kleppen laten stellen voor de zekerheid aangezien ik geen onderhouds historie heb. Weet iemand een goed adresje voor het stellen? Met een kleine prijsindicatie.
Okee super! Dan heb ik een paar adressen, misschien volgende maand of die maand erop maar is een afspraak maken. (Anders kan ik geen boodschappen meer doen deze maand _O-)
In plaats van twee maanden droog brood en macaroni met ketchup te eten (ben ook student geweest :X) kan je ook eens in je nieuw verworven wph (of internet) kijken hoe dit moet. (ik weet niet of je de motor dagelijks nodig bent en of je droog kan sleutelen dit kan behoorlijk schelen)

Mocht dit nu te moeilijk lijken dan is het misschien een eerste stap om de huidige klepspeling te meten.
Dan hoeft er ook bijna niets gedemonteerd te worden. Heb je direct ook een idee of je de klus aandurft.

Mocht het stellen nodig zijn en jij durft het ook wel aan dan kun je wel een carbtune en momentsleutel van mij lenen als je daarvoor naar Zwolle wil rijden (en ik ze zelf niet nodig heb ;)) om na het stellen de boel weer terug te bouwen en de carbs te synchroniseren.
 
30 jan 2019
27
6
Haaksbergen
#49
In plaats van twee maanden droog brood en macaroni met ketchup te eten (ben ook student geweest :X) kan je ook eens in je nieuw verworven wph (of internet) kijken hoe dit moet. (ik weet niet of je de motor dagelijks nodig bent en of je droog kan sleutelen dit kan behoorlijk schelen)

Mocht dit nu te moeilijk lijken dan is het misschien een eerste stap om de huidige klepspeling te meten.
Dan hoeft er ook bijna niets gedemonteerd te worden. Heb je direct ook een idee of je de klus aandurft.

Mocht het stellen nodig zijn en jij durft het ook wel aan dan kun je wel een carbtune en momentsleutel van mij lenen als je daarvoor naar Zwolle wil rijden (en ik ze zelf niet nodig heb ;)) om na het stellen de boel weer terug te bouwen en de carbs te synchroniseren.
Ik zou heel graag willen. Maar heb daar totaal geen verstand van en wil voordat ik het erger maak. Het liever door iemand laten doen die er wel verstand van heeft.
 

Frank-m

MF'er
Donateur
13 apr 2017
208
56
32
Zwolle
#50
Ik zou heel graag willen. Maar heb daar totaal geen verstand van en wil voordat ik het erger maak. Het liever door iemand laten doen die er wel verstand van heeft.
Met graag willen heb je iig de juiste instelling. Je carb probleem heb je toch ook zelf gefixt. Zoals gezegd, meet anders de klepspelibg zelf eerst eens. Kan je vrij weinig aan verknoeien lijkt mij. Mocht dit een stap te ver zijn begin dan eens met je kappen en tank eraf te draaien. Ben je al over de helft 👌