Kawasaki zx6r (1995) 25kw. Loopt beroerd en slaat af bij stationair draaien.

Jarno457

MF'er
30 jan 2019
115
14
Haaksbergen
Goeieavond mensen!

Ik ben sinds kort eigenaar van een kawa zx6r uit 1995 met 42.000 op de teller.
Deze houd in en sputtert bij veel gas en wil wel is afslaan bij het stationair lopen.
Ik dacht zelf eerst dat de carbs erg versmeerd waren, maar na een ultrasoon bad (met een carb revisiesetje), nieuw luchtfilter, nieuwe gaskabel (hendel liep niet mooi terug) en 500 euro lichter te zijn loopt het nog steeds beroerd.

Als ik aan de stationair schroef draai gebeurd er eerst een tijd niks en klapt dan ineens naar de 5000/7000 toeren heen. Deze dus weer terug gedraaid rond de 2000. Dit wil nog wel schommelen en gaat soms terug naar 1000 en valt uiteindelijk uit. Volgens de monteur waren de boubines nog zo goed als nieuw en heeft hij deze niet vervangen.

Wat kan dit zijn?

Alvast bedankt!
 
Met graag willen heb je iig de juiste instelling. Je carb probleem heb je toch ook zelf gefixt. Zoals gezegd, meet anders de klepspelibg zelf eerst eens. Kan je vrij weinig aan verknoeien lijkt mij. Mocht dit een stap te ver zijn begin dan eens met je kappen en tank eraf te draaien. Ben je al over de helft 👌
Ik ga volgende week even met een collega kijken naar de klepjes
 
Ik heb nu een nieuw probleem, als ik de motor WARM stationair laat draaien na het rijden. Bijvoorbeeld voor een stoplicht, of als ik de koppeling intrek blijft hij rond de 5000 toeren hangen. Sommige keren en bij koude motor loopt hij normaal. Wat kan dit dan weer zijn:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan