Kawasaki zx6r 1998 'ontgrenzen', wat te doen?

Sebens-K

MF'er
1 apr 2013
43
0
Vollenhove
Goedenavond allen.
Even een vraag van mijn kant:
Over 1 maand mag mijn 25kw setje uit mijn zx6r van 1998. Uiteraard erg blij mee! Maar is het verstandig de boel eerst te laten afstellen voordat ik echt het gas los trek?

In de 25 kw periode ben ik gewijzigd van demper.
Van stofzuiger naar Akrapovic open pijp. Dus kans dat hij te arm loopt. (maakte volgens de dealer niks uit met 25kw)

Zelf had ik het idee om het setje zelf te demonteren (ik ben aardig handig), en dan bij een dealer een vermogens test te doen.
Verstandig?
Ik hoor graag jullie ervaring!
 
Ik zou het wel doen. Maar hij zal niet meteen te arm lopen als je alleen de demper wisselt. Als je er ook een open luchtfilter bij zet, dan wel.

Maar sowieso is 'ie vast wel een keer toe aan een ritje op de testbank, daarmee kun je toch wel problemen zien voordat ze echt een probleem worden.

Maar de testbank zelf, daar zal het niet bij blijven. Als hij toch op de testbank gaat, kun je ook zien of grotere sproeiers wat uit zullen halen. En als dat zo is, dan komen er ook de kosten van het vervangen van de sproeiers bij.

Misschien gelijk maar eens denken aan een open luchtfilter en de motor dan gelijk goed tunen? Als je het geld er voor hebt, dan zou ik het je aanraden. Betere gasreactie, betrouwbaardere loop van de motor, etc. etc. Je zult er geen spijt van krijgen (tenzij je je er voor in de schulden steekt :P).
 
Laatst bewerkt:
Momenteel is hij begrenst d.m.v. Ringen (vernouwingen) in de inlaat. Ikwil het kostenplaatje totaal niet te hoog maken gezien de waarde van de motor. Ik verwacht dat er over een jaar of 1,5a2 wel een nieuwer model voor de deur staat. Tot die tijd moet hij gewoon goed lopen.
 
Ik heb hem inmiddels weggebracht.
De ringen zijn eruit. Er is een ritje op de testbank geweest. Het verloop was nog niet zoals het hoort. En ze kwamen erachter dat hij wat te arm stond afgesteld.
Momenteel word er een grotere sproeier geplaatst. Vervolgens weer een run om te kijken of het beter is!

Ik ben benieuwd!:D
 
Terug
Bovenaan Onderaan