Kawasaki zx6r 1999 maakt niet meer toeren dan 8000

nijtram1

Die hard MF'er
14 jul 2008
471
0
Hallo,

Ik ben tijdje geleden onderuit gegaan. vanaf toen houd me motor in. ik ben zelf aant kijken geweest en de uitlaat is lek en die is nu dicht gelast maar dat heeft niets geholpen. Ik kan niet meer toeren maken dan 8000. De voorkant is eraf heeft het meschien met lucht toevoer te maken?

Motor is 25kw.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Martijn
 
als ik vol gas geef gaat hij tot de 8ooo toeren.
als ik minder gas geef komt hij er meschien net overheen maar dat begint hij weer te sputteren.
 
ik denk dat de TS zelf het antwoord al heeft gegeven waarom de motor niet wil doortrekken.

kleppen stellen of synchroniseren gaat echt geen 4500 toeren schelen.

zet de voorkant er maar weer op en probeer het dan nog eens.
 
beste m'n suzi gsx 750ef bouwjaar 88 deed dat ook
origineel zaten er ook kappen over die er af zijn gehaald door de voor ik eigenaar geweest
terwijl hij dat ook niet deed in het begin dat ik hem had
het kan wel dat het daaraan licht maar ik denk dat je dan een recentere motor moet hebben die daarop afgeregeld is
ik denk dat de TS zelf het antwoord al heeft gegeven waarom de motor niet wil doortrekken.

kleppen stellen of synchroniseren gaat echt geen 4500 toeren schelen.

zet de voorkant er maar weer op en probeer het dan nog eens.
 
beste m'n suzi gsx 750ef bouwjaar 88 deed dat ook
origineel zaten er ook kappen over die er af zijn gehaald door de voor ik eigenaar geweest
terwijl hij dat ook niet deed in het begin dat ik hem had
het kan wel dat het daaraan licht maar ik denk dat je dan een recentere motor moet hebben die daarop afgeregeld is





TS heeft ook een recentere motor.
er loopt door de kuip een ramair tunnel.
deze is helemaal geoptimaliseerd om zoveel mogelijk lucht door te laten.
laat je deze eraf, krijg je zoveel stromingen en turbulentie, dat er gewoon niet zoveel lucht meer aangezogen word.
plus dat de ramair tunnel aan de voorkant op hoge snelheid enigszins onder druk komt te staan.
zonder dit presteert de motor gewoon niet goed.

bij jouw motor wordt de lucht niet aan de voorkant aangezogen, maar in het midden, dus op de ouderwetse manier.
op deze manier maakt het niet uit of er een kuip op zit.
 
Laatst bewerkt:
die verhoogde luchtdruk werkt idd ook alleen op hoge snelheid.

maar het aanzuigen van lucht gaat toch echt beter met de ramair tunnel erop.
vergelijk het maar met een kelk achterop de de carburateur.
zonder dat werkt de carburateur ook minder goed.
en dat heeft niets met de snelheid van de motor te maken, maar wel met die van de aangezogen lucht.
 
Het is de slang die van de carburateurs komt en in je voorkuip vastzit aan de luchtinlaat. Als deze losgekoppeld is of in dit geval heel de voorkant weg dan trekt de motor niet meer door. Gebeurt ook vaak na onderhoud dat ze vergeten de slang erop te zetten.
 
Oke, ik heb hem 1 jaar en wou hem deze winter grote beurt geven. maar volgede week komt me topkuip binnen en zal hem er dan opzetten. kijken wat ie dan doet.

Bedankt voor de reacties. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een week geleden nieuwe knipperlichten voor op mijn zx6-R (2000) gemonteerd, en ik heb gezien hoe dat lucht inlaat systeem eruit ziet. Denk niet dat dat niks voor niks is. Dus zoals velen adviseren; alles erop zetten en nog eens proberen.

Voor zover alles nog erop te zetten is dan.
 
Laatst bewerkt:
Het was tog het lucht inlaat systeem. heb hem dit weekend inelkaar gezet en merkte het al bij het starten dat ie het weer deed. fff stukie gereden en reed weer volle toeren:D
 
Terug
Bovenaan Onderaan