Kawasaki ZX6R 2016 stottert in lage toeren

01stoner

Rookie
2 jun 2012
21
0
Hallo

Sinds begin vorig jaar ben ik eigenaar van een Kawasaki ZX6R 2014.
Eigenlijk heeft deze in de lagere toerentallen ( 2-3k ) nooit lekker gereden. Stotteren, zeer brute reacties op miniem gas geven, ... Stotteren heeft hij altijd wanneer het ECO-icoontje oplicht of juist uit is. Boven de 3000tr rijdt hij zalig.
Enkele maanden geleden werd de TPS van de secundaire vlinderkleppen vervangen omdat hier een foutmelding in zat het probleem is jammer genoeg gebleven.
Momenteel geeft de motor geen foutmeldingen.
KTRC in- of uitgeschakeld geeft geen verschil, exup-klep aangesloten of volledig open ook niet. Full power of Low power selecteren, ... blijft allemaal hetzelfde.

Iemand suggesties ?
Alvast bedankt voor het meedenken :t
 
Zo'n motor is eigenlijk ook helemaal niet gemaakt voor dat laagtoerige getreuzel. Als ik de vergelijkbare onderwerpen onder dit topic zie, zijn het praktisch dezelfde vraagstellingen over Kawa ZX-R modellen in lage toeren, over allerlei jaartallen. Zal heus geen toeval zijn.
Alles in zo'n motor is eigenlijk berekend op piekvermogen en werkt dus het best samen op hoge toerentallen. Ik neem altijd het toerental waarmee de motor 100 km/u gaat ongeveer om in ieder geval tijdens het warmrijden door alle versnellingen te schakelen. Mag iets minder zijn, tot je bijvoorbeeld wel op de snelweg uitkomt. In de lagere versnellingen wordt de motor toch ook minder belast op datzelfde toerental als bij de 100 km/u.
 
Terug
Bovenaan Onderaan