Kawasaki ZX6R gooit de hoofdzekering eruit. HELLUP

Jeroenski82

MF'er
20 mrt 2011
71
0
Maassluis
MotorForummers, heb even een technische vraag voor jullie. Misschien dat jullie me met het volgende vage probleem kunnen helpen. Misschien hebben jullie ook al eens iets soortgelijks meegemaakt. :?
Even ter verduidelijking het gaat in mijn geval om een ZX6R uit 2002 (met 636 blok).

Was pas op vakantie in Duitsland, waarbij ik op de terugweg met pech langs de kant van de weg kwam te staan. Ik reed iets van 130 a 140 op de snelweg en plots kapte de Kawa er volledig mee. Geen verlichting mee, motor platgelegd en geen enkel lampje op m'n dashboard. Gelijk koppeling in en al remmend, de vluchtstrook op gestuurd. Nog een keer geprobeerd om 'm aan te laten slaan in z'n 3 met koppeling omhoog. Totaal geen activiteit meer helaas. :?
Lang verhaal kort, de hoofdzekering bleek er uit te liggen. Had de dag ervoor in een paar onwijze wolkbreuken gereden, dus ik dacht dat er misschien iets van vocht ergens in zat.

Maar goed, met veel moeite heb ik 'm bij de dealer afgezet, maar ze hebben het zelf ook al ervaren, dat ie compleet lamgelegd werd. Alleen hebben ze nog niks kunnen vinden. Ze zijn nu de volledige kabelboom aan het checken... :/

Dus nu vroeg ik me af heeft 1 van jullie een idee (of er al ervaring mee), waar we zouden moeten zoeken?
Heb dit bericht ook al eens in het ZX6R topic geplaatst en al wat tips gekregen. Helaas is hier nog niks uitgekomen, dus dacht ik dat iemand met zo'n zelfde soort probleem te maken heeft gehad

Thanx!
 
Exhar's schade en rep ...

full

full
 
Laatst bewerkt:
Thanx voor de duidelijke foto's Fastfreak! Werd vanmiddag gebeld door de motorzaak, met het goede bericht dat de oorzaak gevonden en opgelost was. Tsjonge wat was ik daar blij mee! :Y Er bleken 2 draden uit de kabelboom (die door het frame lopen) over het frame te hebben liggen schuren. Zo maakten ze af en toe contact en dat veroorzaakte de kortsluiting. Ben onwijs blij dat het gevonden is en ze geven vanaf vrijdag weer goed weer aan, dus dan kan ik eindelijk weer van de Kawa gaan genieten! :]
Dank allen voor de input!
 
Thanx voor de duidelijke foto's Fastfreak! Werd vanmiddag gebeld door de motorzaak, met het goede bericht dat de oorzaak gevonden en opgelost was. Tsjonge wat was ik daar blij mee! :Y Er bleken 2 draden uit de kabelboom (die door het frame lopen) over het frame te hebben liggen schuren. Zo maakten ze af en toe contact en dat veroorzaakte de kortsluiting. Ben onwijs blij dat het gevonden is en ze geven vanaf vrijdag weer goed weer aan, dus dan kan ik eindelijk weer van de Kawa gaan genieten! :]
Dank allen voor de input!

Ha gafélacitaart ! toch ff heftig en geen spanings regelaar O-) !

Weet je , ik zag dat je in slamuis woont !! ik ben 1 van de geboren en getogen beruchte motormuizen van dat stadje ! zo'n 18 jaar gewoont
Was Nationaal kampioen 500 in '84 ! (toen jij al stoppies maakte met je 3 wieler :] :+ ) en daar mag jij als sluizer dan weer trots op wezen ! :Y
Die andere (meer) beruchte was André van der Sar
Vraag maar aan ouwe Sloopkogel ook hier op ut forum !! 8-)

nou greets en veel snelle KM's maar weer :W

Freek
 
Laatst bewerkt:
@ Fastfreak, Nee idd gelukkig geen spanningsregelaar.
Haha, een beruchte motormuis uit Maassluis :) Woon er pas een jaar of 4, dus dat heb ik niet meegemaakt :) Die stoppies met de 3wieler lukte toen al heel goed ja.
En ja, hopelijk van t weekend weer een lekker toertochtje maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan