kawasaki zx6r op 25kw

michaelaxe

Die hard MF'er
7 dec 2012
269
0
Arnhem
hoi allemaal

ik heb sinds 5 december 2012 eindelijk me rijbewijs :D
en na tijdje zoeken en test ritjes word het een kawasaki zx6r 2003 (groene)
ik ga hem volgende week vrijdag ophalen en zaterdag breng ik hem naar de dealer om op 25kw te zetten.

heb hier een vraagje over heb tuurlijk overal wel gezocht maar vind dit wel makkelijk(A)
als ik hem officeel laat begrenzen op kentenken met CDI en op de brandstofslang hoeveel touren kan ik dan nog maken? en wat is ongeveer de topsnelheid ronde 160-170? en dit kost me rond de 100-150 euro toch?

alvast bedankt

een bijna motor rijder :D
 
Zx6r heeft volgens mij, begrenst op 25kw, een topsnelheid van rond de 180.

Het aantal toeren dat je dan kunt maken weet ik niet.

En ik denk dat je wel kunt rekenen op 300-400 euro aan kosten voor dat kitje+montagekosten.
 
Houd maar rekening met max 160 km/u echte km's als hij echt 25kw is. Mijn weinig wegend ex 400 op 25kw redde dit net, en ging iets harder als die van een maat van me ook 25kw.

Kosten zal wel iets hoger zijn als 150 euro gok ik en en hoeveel toeren die kan maken is afhankelijk van hoe die begrenst wordt. mijne kon gewoon volop toeren maken aangezien hij begrenst was met ringen in de carburateur.
 
dankjewel voor snelle reacties :D ik zal binnekort wel wat foto's posten!
en wat is verschil tussen begrenzen op carburateur en cdi en brandstof slang en wat loopt beter of zit er niet echt verschil in?
 
ik had mijne eerst begrenst d.m.v. 25 kw ringen in de carburateur, liep voor geen meter en een max van 145-150. Nu heb ik hem begrenst door middel van een schroef in de gasschuif. Nu gaat die 220 +- op de teller...

Via de carburateur dan wordt je carburateur snel vies en krijg je nog slechtere prestatie van je motor.

De kosten
Carburateur set + montage etc = 380 euro
via de gasschuif en test uidraai = 200 euro

Edit: en de ringen verwijderd natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
via de cdi begrenzen is redelijk prijzig, voor een gsxr 600 kost je dit 500-550
dus reken maar op hetzelfde, kan het alleen meevallen
 
Het beste en goedkoopste is gewoon op het gashendel begrenzen.
Kostte bij mij €100, en wanneer je volvermogen mag is het ook makkelijk om dat schroefje te verwijderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan