Kawasaki ZX6R start warm niet

Tim073

Rookie
30 jul 2018
12
0
26
Beste allen,

Ik heb een Kawasaki ZX6R uit '99. Wanneer de motor koud is start hij direct, maar wanneer hij warm is start hij niet. Na enkele startpogingen is de accu al snel leeg. Aanduwen lukt wel en als ik wacht tot hij afgekoeld is start hij weer als vanouds.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Groetjes,

Tim

Kabouter Puntmuts

Blue Ninja
19 mei 2003
7.082
122
IJsselstein
Bekend probleem van Kawa's uit dat tijdperk, ik zit er ook mee. Dus ik ben benieuwd of iemand een oplossing weet.
Ik stond laatst voor een brug te wachten met draaiende motor en na verloop van tijd gaat de motor steeds langzamer stationair draaien. Totdat deze uitgaat.
En inderdaad koude start geen probleem en ook tijdens rijden niet. Rijdt ook gewoon 1:19
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het iets met bobines, accu of lichten te maken heeft.

B07

MF veteraan
17 jul 2017
1.316
213
Spijkenisse
Dat zou heel goed een geval kunnen zijn van een te rijk stationair mengsel.

Dan start die vaak beter met iets gas erop, als die warm is.

P.s mijn zx6r uit 1999 start prima, je moet hem wel goed afstellen 😀

• Like
Waarderingen: JKabouter

JKabouter

MF'er
1 feb 2007
93
6
Gangelt Duitsland
Ik heb ook een ZX6R uit 99 en deze had hetzelfde probleem. Moeilijk tot niet aan te krijgen bij warme motor.
Probleem heeft zich nooit meer voor gedaan na goed synchroniseren waarbij de buitenste cilinders iets harder werken.

Tim073

Rookie
30 jul 2018
12
0
26
Hoe oud is je accu? Laad systeem nog goed?

Start je toevallig met je lichten aan?
Ik start inderdaad altijd met mijn lichten aan. De accu is van 2016, maar deze is wel nog goed genoeg als ik hem doormeet 12v normaal, 10volt als ik de motor rond laat gaan.

Tim073

Rookie
30 jul 2018
12
0
26
Ik heb ook een ZX6R uit 99 en deze had hetzelfde probleem. Moeilijk tot niet aan te krijgen bij warme motor.
Probleem heeft zich nooit meer voor gedaan na goed synchroniseren waarbij de buitenste cilinders iets harder werken.
Oké bedankt. Ik dacht inderdaad dat het hier ook iets mee te maken zou kunnen hebben. Mijn uitlaat ploft, namelijk ook maar ik dacht dat dit mogelijk ook wel kon liggen aan het feit dat het geen originele uitlaat is.

Tim073

Rookie
30 jul 2018
12
0
26
Dat zou heel goed een geval kunnen zijn van een te rijk stationair mengsel.

Dan start die vaak beter met iets gas erop, als die warm is.

P.s mijn zx6r uit 1999 start prima, je moet hem wel goed afstellen 😀
Ik heb met gas erop starten geprobeerd, maar dit hielp helaas niet.

Tim073

Rookie
30 jul 2018
12
0
26
Bekend probleem van Kawa's uit dat tijdperk, ik zit er ook mee. Dus ik ben benieuwd of iemand een oplossing weet.
Ik stond laatst voor een brug te wachten met draaiende motor en na verloop van tijd gaat de motor steeds langzamer stationair draaien. Totdat deze uitgaat.
En inderdaad koude start geen probleem en ook tijdens rijden niet. Rijdt ook gewoon 1:19
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het iets met bobines, accu of lichten te maken heeft.
Ik rij ook ongeveer 1:19, meestal rij ik snelweg dus dan zit ik zelfs om 1:21.