Kawasaki ZX6R start warm niet

Tim073

Rookie
30 jul 2018
16
1
Beste allen,

Ik heb een Kawasaki ZX6R uit '99. Wanneer de motor koud is start hij direct, maar wanneer hij warm is start hij niet. Na enkele startpogingen is de accu al snel leeg. Aanduwen lukt wel en als ik wacht tot hij afgekoeld is start hij weer als vanouds.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Groetjes,

Tim
 
Bekend probleem van Kawa's uit dat tijdperk, ik zit er ook mee. Dus ik ben benieuwd of iemand een oplossing weet.
Ik stond laatst voor een brug te wachten met draaiende motor en na verloop van tijd gaat de motor steeds langzamer stationair draaien. Totdat deze uitgaat.
En inderdaad koude start geen probleem en ook tijdens rijden niet. Rijdt ook gewoon 1:19
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het iets met bobines, accu of lichten te maken heeft.
 
Ik heb ook een ZX6R uit 99 en deze had hetzelfde probleem. Moeilijk tot niet aan te krijgen bij warme motor.
Probleem heeft zich nooit meer voor gedaan na goed synchroniseren waarbij de buitenste cilinders iets harder werken.
Oké bedankt. Ik dacht inderdaad dat het hier ook iets mee te maken zou kunnen hebben. Mijn uitlaat ploft, namelijk ook maar ik dacht dat dit mogelijk ook wel kon liggen aan het feit dat het geen originele uitlaat is.
 
Bekend probleem van Kawa's uit dat tijdperk, ik zit er ook mee. Dus ik ben benieuwd of iemand een oplossing weet.
Ik stond laatst voor een brug te wachten met draaiende motor en na verloop van tijd gaat de motor steeds langzamer stationair draaien. Totdat deze uitgaat.
En inderdaad koude start geen probleem en ook tijdens rijden niet. Rijdt ook gewoon 1:19
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het iets met bobines, accu of lichten te maken heeft.
Ik rij ook ongeveer 1:19, meestal rij ik snelweg dus dan zit ik zelfs om 1:21.
 
Oké bedankt. Ik dacht inderdaad dat het hier ook iets mee te maken zou kunnen hebben. Mijn uitlaat ploft, namelijk ook maar ik dacht dat dit mogelijk ook wel kon liggen aan het feit dat het geen originele uitlaat is.

Mijn uitlaat ploft ook goed 😈 staat lekker rijk afgesteld.Ik zou voorstellen om de klepspeling te controleren en de carps te synchroniseren waarbij de twee buitenste iets harder werken. Eventueel kan je een dyno test laten uitvoeren.

Starten altijd met lichten uit. Meet dan je accuspanning nog eens; 10 Volt is tamelijk laag.
 
Rij zelf ook een zx6r 1998. Bij mij hetzelfde probleem wanneer de accu niet helemaal fris is, dan wordt warm starten een probleem.

Starten met lichten uit gaat meestal iets beter dan.

Aandrukken lukt inderdaad wel.
 
Bekend probleem van Kawa's uit dat tijdperk, ik zit er ook mee. Dus ik ben benieuwd of iemand een oplossing weet.
Ik stond laatst voor een brug te wachten met draaiende motor en na verloop van tijd gaat de motor steeds langzamer stationair draaien. Totdat deze uitgaat.
En inderdaad koude start geen probleem en ook tijdens rijden niet. Rijdt ook gewoon 1:19
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het iets met bobines, accu of lichten te maken heeft.

Ik heb ook een ZX6R uit 99 en deze had hetzelfde probleem. Moeilijk tot niet aan te krijgen bij warme motor.
Probleem heeft zich nooit meer voor gedaan na goed synchroniseren waarbij de buitenste cilinders iets harder werken.

Dat komt omdat jullie kabouters zijn,dat gaat niet samen met Kawa :+
 
Mijn uitlaat ploft, namelijk ook maar ik dacht dat dit mogelijk ook wel kon liggen aan het feit dat het geen originele uitlaat is.
Je schrijft er niet bij wanneer deze ploft. Als het is bij het gas dichtdraaien dan is dat gewoon het KLEEN.

Dat komt omdat jullie kabouters zijn,dat gaat niet samen met Kawa
Fout!
Ik ben juist groot Kawasaki fan en heb er momenteel 3.
Er gaat voor mij niet boven een 4-in-lijn van Kawasaki :9

Ik heb sinds kort ook deze rode motor erbij, maar ik kan niet wennen aan een 2 cilinder.
IMG_20190512_165732C.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan