Kawasaki ZX6R te duur?

Kevjan

MF veteraan
14 sep 2004
23.492
448
Hoogwoud
Hey,

Ik zag deze Kawasaki ZX6R bij mijn motordealer staan... Hij is van
1997 en heeft 22000km op de teller staan en is 25kW op kenteken. Ik heb
er een rondje op gereden en er is niks op aan te merken. Alleen de rechter voorvork keerring
zweet een beetje...

't Punt is: de vorige eigenaar heeft de kawa in stilstaand uit z'n handen laten
donderen. ;( (zie foto's) Stukje voorspatbord afgebroken, klein schaafplekkie aan de
rechterkant van de topkuip, op de onderkuip wat kleine krasjes, krassen op de
uitlaat. Nu zit ik daar niet zo verschrikkelijk mee, maar waar ik wel mee zit is de
prijs. 5750 euro voor een bijna 8 jaar oude supersport motor... :? Is dat niet een beetje
veel? Ik heb knappere ZX6R'en gezien voor minder geld...

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan brengen over de prijs.
Alvast bedankt,

Kevin

p.s. Waar had ik nog meer op moeten letten? Heeft een ZX6R zwakke punten?


kawasakizx6r167hs.jpg

kawasakizx6r205qy.jpg

kawasakizx6r183gi.jpg

kawasakizx6r258ku.jpg
 
Laatst bewerkt:
He, dat is mijn ouwe bike. Ik kan je vertellen dat daar niks mis mee is, de voorvork kering is niet lek, ik heb er met het schoonmaken de voorpoten ingespoten met vet, dus vandaar.

Ik heb er altijd met plezier opgereden, en hem netjes bij de dealer onderhouden. Over de prijs moet je gewoon even praten met Peter. Voor de schade weet ik wel een adresje bij jou in de buurt, ben je voor rond de 150 euro klaar denk ik.

ramon
 
Dat ding is VEEELLL te duur! Kijk eens voor de grap op marktplaats en je vindt daar het 1998 model (vernieuwd model, lichter en allerlei andere positivere zaken) voor een heleboel eurootjes goedkoper.
Voor het geld wat hij er ongeveer voor vraagt kun je zelfs een 2001 model kopen op markplaats, als ik zo even gauw kijk ;)

Wat misschien nog mooier is, als je over de grens gaat kijken, daar staan ze (vanaf 1998 model) zelfs onder de 4000 euro te koop.
Maar dan komt er nog wel wat BPM bij maar dan haal je nog niet de 5000 euro.

Ik zou het wel weten ;)
 
Jah dat is wel waar. Maar dan zit ik nogsteeds met m'n eigen motor. Ik ga maar eens ff rondkijken op het internet...
 
let erop dat je je eigen motor pas kwijt raakt voor een veel te laag bedrag, als je hem al kwijt raakt. dat is momenteel wel een punt waar je naar moet kijken. als je een extra motor kunt opslaan, kun je overwegen om er 2 naast elkaar te houden. voor de kosten hoef je het niet te laten. partikulier zijn ze echt veeeeel goedkoper. zoals gezegd werd

maar ik vind de prijs idd aan de hoge kant. heb ook bij motorzaken modellen vanaf 98 gezien voor dezelfde of lagere prijs.

in elk geval succes met je aanschaf.
 
Ziet er niet ernstig uit.

Mijn ZX7R (1997) is bij de vorige eigenaar met de standaard door het warme, nieuwe asfalt gezakt. (zoiets verzin je niet...) Hierhoor had hij ook schade. Scheur in kuip, duo-handvat bekrast, stuureind beschadigd, kras op kontje en krasje op topkuip.
Ik heb er iets meer dan 4000 euro voor betaald (particulier). Verder was hij prima onderhouden.

Hij staat bij een dealer dus dat scheelt in de prijs. (die garantie, het pand en de koffie moet ergens van betaald worden.)
Er is volgens mij voorzichtig mee gereden aan de banden te zien. (no offence speedfreak!)

Te duur zou ik dus zeggen.
 
Hmm misschien weet iemand hier het.. Weet iemand een "over-de-grens-internetsite-waar-motoren-verkocht-worden". Alvast bedankt O-)
 
Vind het inderdaad een hoge prijs maar hangt af van wat je voor je oude motor krijgt. Heb zelf een soort gelijk verhaal gehad. Zelf met de motor onderuit gegaan. Kreeg toch nog een goede prijs omdat er verder niets mis mee was en hij altijd bij dezelfde dealer is geweest voor onderhoud. Het komt uit de lengte of uit de breedte....

En inderdaad, 25kW zijn niet veel voorkomend...

Succes.
 
Ziet er niet ernstig uit.

Mijn ZX7R (1997) is bij de vorige eigenaar met de standaard door het warme, nieuwe asfalt gezakt. (zoiets verzin je niet...) Hierhoor had hij ook schade. Scheur in kuip, duo-handvat bekrast, stuureind beschadigd, kras op kontje en krasje op topkuip.
Ik heb er iets meer dan 4000 euro voor betaald (particulier). Verder was hij prima onderhouden.

Hij staat bij een dealer dus dat scheelt in de prijs. (die garantie, het pand en de koffie moet ergens van betaald worden.)
Er is volgens mij voorzichtig mee gereden aan de banden te zien. (no offence speedfreak!)

Te duur zou ik dus zeggen.

Die schade vindt ik niet zo'n probleem, daar kan ik mee leven.

En die banden... hij heeft een antal maanden stilgestaan en toen ik um mee kreeg regende het B| . Dus ik had ze ok niet echt kennen gebruiken... (op de terugweg gelukkig wel ;) )

En mijn GPZ500S heb ik nu bijna een jaar en daar geeft Peter Lemstra hetzelfde voor als wat ik ervoor gegeven heb :} , ondanks dat ie ook in stilstand omgewaait is :?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, ik weet nu wel dat ik ff geduldig moet wachten op een andere zx6r die wel in mijn prijsklasse zit...
Ik zag op marktplaats al een zx6r uit 2001 voor 5500 euro.
 
Mijn '97 model heb ik vorig jaar voor 4400 gekocht met toen ongeveer 17.000km!
Als ik jou was zou ik gewoon even wachten en verder kijken.

Edit:
Zo te lezen wacht je nog even met de aanschaf :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan