Kawasaki zx6r uit 2006 hapert in eerste versnelling

rsmit1

Rookie
5 apr 2011
17
0
Sinds enkele dagen ben ik blij bezitter van een Kawasaki zx6r 636 uit 2006.

De motor heb ik particulier gekocht en met proefrijden leek alles in orde.

Helaas kom ik er nu achter dat de motor heel kort inhoud/stottert in de eerste versnelling.
Dit gebeurt dus als ik weg wil rijden rond de 6000 toeren en echt alleen zijn 1.

Heeft iemand hier weleens ervaring mee gehad? Of weet iemand wat dit kan zijn?

Volgens de vorige eigenaar heeft hij voor de zomer nog een grote beurt gehad en zijn de kettingen en tandwielen vernieuwd.

Km stand is 20000

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!
 
Brand het fl lampje direct bij op het contact zetten? Je kunt fout code ook zelf uitlezen. Staatt volgens mij hier op het forum uitgelegd, even zoek funtie, anders met google.

Anders wil ik het wel voor je opzoeken in werkplaats handboek. Je krijgt dan met de fl lampje een code, door pulsen. Hiermee kun je opzoeken wat de storing is.
 
Lampje brand waarschijnlijk omdat de vlinderklep er niet meer inzit (uitlaat).
Wat voor olie gebruik je? Vriend van mij heeft ook een soort gelijk probleem gehad en die had verkeerde/goedkope olie in gedaan.
 
Dat van die vlinderklep had ik ook al gehoord idd.
Maar ik heb geen idee welke olie er in gegaan is. Zou dat het onhouden mogelijk kunnen veroorzaken dan?
 
Dat van die vlinderklep had ik ook al gehoord idd.
Maar ik heb geen idee welke olie er in gegaan is. Zou dat het onhouden mogelijk kunnen veroorzaken dan?

Bij die van hem was het wel de oorzaak. hij gebruikte goedkope rommel en had het ook alleen in de eerste versnelling. Gewoon olie verversen met Motul of Castrol kan nooit kwaad ;)
 
Ik wil je ook wel het service manual mailen.

Ik heb deze digitaal, hierin staat alles beschreven van de zx6r 2005 inclusief hoe je de fout code moet uitlezen met de daarbij horende errorcodes.

PM me als je interesse hebt.

Ik heb trouwens snel gekeken ik zie niks van fl lampje continue branden, alle error codes wordt met de fl lampje knipperend weergegeven.
 
Ik heb de storing zelf kunnen uitlezen en kom uit op code 34:

34 ExhaustButterflyValveActuatorSensor

If the exhaust butterfly valve system fails (the
signal is out of the usable range, wiring short
or open), the actuator locks exhaust butterfly
valve at full open position.

Is iemand bekend met deze storing en kan dit ook de reden zijn van het inhouden in de eerste versnelling?
 
Ik heb de storing zelf kunnen uitlezen en kom uit op code 34:

34 ExhaustButterflyValveActuatorSensor

If the exhaust butterfly valve system fails (the
signal is out of the usable range, wiring short
or open), the actuator locks exhaust butterfly
valve at full open position.

Is iemand bekend met deze storing en kan dit ook de reden zijn van het inhouden in de eerste versnelling?

Zit de originele uitlaat ernog op? Onder het zitje zit achter de accu een servo motor hierop zitten twee kabels welke naar de vlinderklep gaat. Zitten deze kabels ernog op? Ik heb bijvoorbeeld geen vlinderklep meer in de uitlaat, daarom zit er op mijn servomotor een dummy om de maximale en minimale slag de simuleren dus gan krijg ik geen foutmelding. Volgens mij als je de motor op contact zet beweegt kort de servomotor, kun ne zien of hij nog wel werkt. Kan me voorstellen als de klep dicht blijft dat dan je motor inhoud bij optrekken.

Toen ik nog met originele uitlaat en vlinderklep reed, merkt ik in een bepaalde toerengebied dat motor even KORT inhield, waarna vlinderklep geopend werd trok de motor goed door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan