Goedendag Forum leden!
Ik heb recentelijk mijn eerste motor gekocht, een Kawasaki Ninja ZX6R uit 2000
Een prachtige motor, waar ik zeker dacht nog 2 jaar mee te doen, wat ervaring opbouwen etc.
Tijdens de proefrit was er niks aan de hand, motor is altijd keurig onderhouden en zag er prima uit.
Nu ben ik gisteren mijn eerste solo rit gaan doen, en tot mijn verbazing had ik al een redelijk groot probleem.
Tijdens het rijden, valt de motor uit als ik de koppeling intrek, dit is zowel met warme motor als met koude motor. Met en zonder choke. Echter gebeurt het niet altijd, bij versnelling 2 en 3 wilt hij meestal blijven lopen, maar standaard bij versnelling 5 en 6 valt hij uit. Bij versnelling 1 is het af en toe wel en af en toe niet.
Ik weet dat de bougies iets te rijk afgesteld staan, voor de rest weet ik niet wat het probleem zou kunnen zijn. Hebben jullie toevallig een idee?
Informatie:
Kawasaki Ninja ZX6R, bouwjaar 2000
48000 KM gelopen
Klinkt niet raar, loopt stationair goed.
Ik heb recentelijk mijn eerste motor gekocht, een Kawasaki Ninja ZX6R uit 2000
Een prachtige motor, waar ik zeker dacht nog 2 jaar mee te doen, wat ervaring opbouwen etc.
Tijdens de proefrit was er niks aan de hand, motor is altijd keurig onderhouden en zag er prima uit.
Nu ben ik gisteren mijn eerste solo rit gaan doen, en tot mijn verbazing had ik al een redelijk groot probleem.
Tijdens het rijden, valt de motor uit als ik de koppeling intrek, dit is zowel met warme motor als met koude motor. Met en zonder choke. Echter gebeurt het niet altijd, bij versnelling 2 en 3 wilt hij meestal blijven lopen, maar standaard bij versnelling 5 en 6 valt hij uit. Bij versnelling 1 is het af en toe wel en af en toe niet.
Ik weet dat de bougies iets te rijk afgesteld staan, voor de rest weet ik niet wat het probleem zou kunnen zijn. Hebben jullie toevallig een idee?
Informatie:
Kawasaki Ninja ZX6R, bouwjaar 2000
48000 KM gelopen
Klinkt niet raar, loopt stationair goed.