kawasaki zx6rr '03 f1 lampje komt , niet boven 5000 rpm

boerbos84

MF'er
9 mrt 2010
32
0
strijen
hallo,

het f1 lampje brande al af en toe maar alleen bij gas dicht.
vandaag ging ik rijden en hij komt niet boven de 5000 toeren, bij gas open gaat
het f1 wel uit maar de motor blijft in een noodprograma draaien.
wie weet waar ik moet zoeken en hoe ik eventueel de ecu moet uit lezen of moet resetten.

bvd voor de moeite

anne
 
Misschien een domme opmerking (ik heb er geen verstand van), maar zou het ook om een FI-lampje kunnen gaan? Mijn Suzuki Bandit heeft die ook, en staat voor Fuel Injection. Brand deze dan is er een probleem met de brandstof-toevoer, wat misschien ook verklaart waarom de motor niet boven de 5000 tpm komt.

Mijn excuses als ik er totaal naast zit!
 
Bij deze klachten denk ik al gauw aan de gaskleppositiesensor (TPS) of inlaatspruitstukdruksensor (MAP).
Begin eens met stekkers van deze twee sensoren controleren op vuil, aanslag en corrosie.
 
het f1 lampje is inderdaad een motorstoringslampje, de ecu is gewoon te resetten door de min pool van de accu er even af te trekken.
na dit gedaan te hebben draait de motor gewoon goed maar t f1 lampje komt af en toe terug (bij gas dicht). ik ga nu even me mapsensor en tps even na kijken.
t schijnt dat je de ecu uit kunt lezen door een bepaalde draad contact te maken ergens op t frame, het f1 lampje knippert dan een aantal keer en geeft zo een code weer die dan bij een bepaalde sensor hoort. weet iemand waar ik die draad kan vinden?

bedankt voor de moeite allemaal

anne
 
Hier heb je de procedure om de foutcode's van je motor uit te lezen.
Doe het zoals staat beschreven dan is het een fluitje van een cent.

mf34.jpg

mf35.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan