.---Kawasaki ZX7-R kwaaltje?!?---

Groover

Rookie
16 mrt 2004
2
0
Bakel
Hoi,

ik ben nieuw op het forum dus ik zal me even kort voorstellen:
Ik ben Gert-Jan en ik rijd sindskort op een kawasaki zx7-r uit 1999 met 15000km op de klok. Hiervoor heb ik twee jaar op een Bandit 600N gereden, maar ik wilde toch iets pittigers dus ben ik uiteindelijk op de zx7-r uitgekomen.

Nou heb ik al meteen een paar vraagjes over die zx7-r:
- bij stationair lopen hoor ik boven in het blok, naar mijn mening, de
distributieketting "duidelijk" lopen. Nou had ik al van sommige gehoord dat
dit een kawasaki-kwaaltje is, en dat je de ketting bij een kawasaki
duidelijker hoort lopen dan bij andere motoren. Is dit zo?? Welke ervaringen
hebben andere zx7-r rijders hiermee??
- Ook hoor ik na een tijd te hebben gereden bij stationair toerental de kleppen
of de klepstoters, ik heb de motor pas enkele weken dus ik weet niet wat nou
precies het kawa-sound is. Maar klinkt de kawa gewoon wat "rauwer" dan
bijvoorbeeld mijn oude bandit en moet ik dit geluid voor lief nemen? De zaak
waar ik hem gehaald heb zegt dat het geen kwaad kan, maar ik wil wel eens van
andere zx7-r rijders horen wat zij ervan denken. Is de zx7-r overigens
uitgerust met hydraulische klepstoters?

Alvast bedankt!!
 
Een ZX7R of ZXR klinkt idd gewoon wat rauwer, loopt wat rauwer... dit is vrij normaal, allemaal bijgeluidjes die je bij een Honda niet zou willen horen maar bij de Kawa vrij bekend is. Dat em nou net zo mooi! :)

Je ZX7R heeft geen hydrolische kleppenstoters BTW.

[edit]
Dit is overigens totaal geen kwaal of zo... hoort er gewoon bij.
 
mijn zxr uit 89 maakte een flinke dosis blok rammel, in vergelijking met mijn zx7r,

mijne heeft ook wel een typisch kawa blok geluid,rauw als hij koud is.

maar als het blok warm is loopt hij eigenlijk beter, en minder geluiden.
 
ik heb wel een ander typisch zx7r kwaaltje en ik vind dat veel irritanter en dat is Carbicing, of te wel 100km/h rijden constant, rondt de 8 graden, beetje vochtige lucht en dan begint de elende. 3 cilinders lopen, niet alleen de zx7r heeft er last van er zijn meer kawa's die het hebben.Maar in de top 10 van de carbicers is de zx7r een hoge notering.
ik heb de carbheaters aangesloten, maar die gaan het probleem niet helemaal tegen.
vandaag naar mijn werk was het weer raak :(
 
ik heb wel een ander typisch zx7r kwaaltje en ik vind dat veel irritanter en dat is Carbicing, of te wel 100km/h rijden constant, rondt de 8 graden, beetje vochtige lucht en dan begint de elende. 3 cilinders lopen, niet alleen de zx7r heeft er last van er zijn meer kawa's die het hebben.Maar in de top 10 van de carbicers is de zx7r een hoge notering.
ik heb de carbheaters aangesloten, maar die gaan het probleem niet helemaal tegen.
vandaag naar mijn werk was het weer raak :(

Pas ook voor het eerst gehad. Dacht dat de ZX6R het niet had, maar wel dus. Ging gelukkig erg snel weer over. Geen geklooi met 3 cilinders ofzo, maar gewoon ff veeeel minder vermogen bij gas geven
 
heb gelukkig nog geen last van icing gehad.
ff terug komend op de bijgeluiden. heb dus een zxr750RR en die heeft ook nog eens het klepperen van de flatslide carbs.
vind het allemaal net jammer, aan gezien ik echt van techniek houd en altijd een beetje het idee heb dat net iets beter kan, maar agh als je dan naar het uiterlijk kijkt van die kawa's dan gaan die bijgeluidjes direct op in het niets
 
een kawa moet gewoon een beetje rammelen.
je kan beter de kleppen horen tikken dan dat je helemaal niets hoort,als dat het geval is DAN moet je je zorgen gaan maken.
en wat je nokasketting betreft,het kan zijn dat hij even geholpen moet worden naar een tandje strakker(als het goed is weet de dealer hoe je dat moet doen)
maar zover ik weet heeft de zx7r niet echt wat kwaaltjes,ik heb ze nooit met mijn zx7r gehad.
en wat icing betreft,heb ik nog nooit gehad.
ik rij al kawa vanaf 1991,in het begin ook s'winters.
 
nope.. zolang die rammeld ,doet ie t nog...!! *D
full

have fun :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan