Kawasaki zx9r 1995 help

Chrisjw

Rookie
10 jun 2022
19
1
Ik heb een kawasaki zx9r 1995 gekocht maar nu hoor ik raar geluid net of die geen olie heb als ik gas geef hoor je het niet en als ik hem uit zet ratelend geluid en olie bij de cool resevoir wat moet nu doen ben ten einderaad
 

Bijlagen

  • 20220611_210149.mp4
    49,8 MB
  • 20220611_205820.mp4
    79,5 MB
  • 20220611_205559.mp4
    46,2 MB
  • 20220611_205508.mp4
    42 MB
  • 20220611_205329.mp4
    68,6 MB
  • 20220611_204539.mp4
    26,6 MB
Veel rookies met incomplete summiere vragen. Is er een trol? zou ik haast zeggen.

Ontopic,
Zoek iemand met verstand van motorfietsen/ motorzaak. Of kom met filmpjes/ foto's over de brug. Dat verduidelijkt het een en ander.
 
Je zou dan natuurlijk ook gewoon niet kunnen reageren.
Dat zou ik inderdaad kunnen doen. Maar één ieder die hier wat plaatst zou ook de moeite kunnen nemen om even terug te lezen wat ze getypt hebben alvorens op "Plaats reactie" te klikken. Maar dat schijnt bij velen tegenwoordig te veel moeite te zijn.
Doe jij geen moeite?......dan doe ik het al helemaal niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een kawasaki zx9r 1995 gekocht maar nu hoor ik raar geluid net of die geen olie heb als ik gas geef hoor je het niet en als ik hem uit zet ratelend geluid en olie bij de cool resevoir wat moet nu doen ben ten einderaad
Koelsysteem flushen, geluid geen zorgen, deze motoren rammelen behoorlijk vanuit de koppeling en cilinderkop.
Als het koelsysteem geflushed is en voorzien van nieuwe koelvloeistof dan verder kijken.
Je kan ook het koelsysteem afpersen en kijken op lekkages.
Ik denk eerder dat jij of de vorige eigenaar olie heeft bijgevuld in het expansie vaatje.
 
een motorfiets is geen auto
jouw foto is van een differentieel, dat zit rechtstreeks verbonden aan het wiel. dat je dat voelt geloof ik. maar ik moet de eerste motor nog tegen komen met een differentieel. een slappe distributieketting, tikkende kleppen , ... ga je echt niet voelen.
vermits het geluid van de motor komt en niet van de bak heeft het verder ook geen zin.
bij een motorfiets zoals de ZX9 gaat de overbrenging via een ketting : die gaat echt geen tikjes doorgeven tot in het achterwiel. als je al iets voelt zal het de ketting zelf zijn.
goed geprobeerd maar helaas iets met pinda's en kaas (zit daar echt kaas in ?).

bijna alles is al gezegd. eerst doen wat Kevinblade zegt.
 
Olie bij je kvs? Op een ZX9R B model…
Dat doet me meteen denken aan de gebruikelijke modus van falen, mocht dat het geval zijn is de goedkope optie een blokwissel.


Ps. Ik heb nog kuipdelen nodig, zijn die nog wel heel? :P
 
1654929454102.jpeg


Probeer het nog eens
 
Olie bij je kvs? Op een ZX9R B model…
Dat doet me meteen denken aan de gebruikelijke modus van falen, mocht dat het geval zijn is de goedkope optie een blokwissel.


Ps. Ik heb nog kuipdelen nodig, zijn die nog wel heel? :P
Ben wel opzoek naar een blok of late reviseren
 

Bijlagen

  • 20220611_111817.jpg
    20220611_111817.jpg
    317,2 KB · Weergaven: 38
Terug
Bovenaan Onderaan