Kawasaki zx9r 1995 help

Chrisjw

Rookie
10 jun 2022
19
1
Ik heb een kawasaki zx9r 1995 gekocht maar nu hoor ik raar geluid net of die geen olie heb als ik gas geef hoor je het niet en als ik hem uit zet ratelend geluid en olie bij de cool resevoir wat moet nu doen ben ten einderaad
 

Bijlagen

  • 20220611_210149.mp4
    49,8 MB
  • 20220611_205820.mp4
    79,5 MB
  • 20220611_205559.mp4
    46,2 MB
  • 20220611_205508.mp4
    42 MB
  • 20220611_205329.mp4
    68,6 MB
  • 20220611_204539.mp4
    26,6 MB
ik geloof je niet.
Dat mag, sommige mensen geloven niet dat de aarde een bol is. Tsja.
Ik geef alleen maar een gratis en makkelijk uit te voeren optie aan. OP verliest er niks mee. Ik beweer nergens dat je daarmee zeker kunt zijn dat er niks is. Er zijn een hoop dingen te bedenken die je niet voelt. Maar het kan zijn dat dat wel het geval is. Als jij makkelijker en goedkopere checks weet, laat het OP vooral weten.
 
een motorfiets is geen auto
jouw foto is van een differentieel, dat zit rechtstreeks verbonden aan het wiel. dat je dat voelt geloof ik. maar ik moet de eerste motor nog tegen komen met een differentieel. een slappe distributieketting, tikkende kleppen , ... ga je echt niet voelen.
vermits het geluid van de motor komt en niet van de bak heeft het verder ook geen zin.
bij een motorfiets zoals de ZX9 gaat de overbrenging via een ketting : die gaat echt geen tikjes doorgeven tot in het achterwiel. als je al iets voelt zal het de ketting zelf zijn.
goed geprobeerd maar helaas iets met pinda's en kaas (zit daar echt kaas in ?).

bijna alles is al gezegd. eerst doen wat Kevinblade zegt.
 
een motorfiets is geen auto
jouw foto is van een differentieel, dat zit rechtstreeks verbonden aan het wiel. dat je dat voelt geloof ik. maar ik moet de eerste motor nog tegen komen met een differentieel. een slappe distributieketting, tikkende kleppen , ... ga je echt niet voelen.
vermits het geluid van de motor komt en niet van de bak heeft het verder ook geen zin.
bij een motorfiets zoals de ZX9 gaat de overbrenging via een ketting : die gaat echt geen tikjes doorgeven tot in het achterwiel. als je al iets voelt zal het de ketting zelf zijn.
goed geprobeerd maar helaas iets met pinda's en kaas (zit daar echt kaas in ?).

bijna alles is al gezegd. eerst doen wat Kevinblade zegt.
Het is een planetair tandwiel uit een automaat. Ik ben er mee bekend dat motoren geen diff hebben. ( Ook geen ouderwetse automaat, i know.) Misschien is mijn idee niet helemaal helder uitgelegd. Je checkt er geen distributie kettingen mee, heb ik ook niet zo bedoeld. Maar als er echt iets flink mis is gegaan in het blok, wie weet. Zoals gezegd, gratis en eenvoudig. Naar de garage brengen kan altijd nog.
Goed, en door. De week is nog lang.
 
Het is een planetair tandwiel uit een automaat. Ik ben er mee bekend dat motoren geen diff hebben. ( Ook geen ouderwetse automaat, i know.) Misschien is mijn idee niet helemaal helder uitgelegd. Je checkt er geen distributie kettingen mee, heb ik ook niet zo bedoeld. Maar als er echt iets flink mis is gegaan in het blok, wie weet. Zoals gezegd, gratis en eenvoudig. Naar de garage brengen kan altijd nog.
Goed, en door. De week is nog lang.
Als er iets goed misgegaan is in het blok dat je hiermee gaat voelen dan gaat ie niet rond zoals ie nu doet, in ieder geval niet heel lang meer, dan is drukje op de startknop een vergelijkbare test
 
Koelsysteem flushen, geluid geen zorgen, deze motoren rammelen behoorlijk vanuit de koppeling en cilinderkop.
Als het koelsysteem geflushed is en voorzien van nieuwe koelvloeistof dan verder kijken.
Je kan ook het koelsysteem afpersen en kijken op lekkages.
Ik denk eerder dat jij of de vorige eigenaar olie heeft bijgevuld in het expansie vaatje.
Dankje ik ga er aan komend weekend mee aanslag
 
Ik hoor niet direct iets bijzonders...

Zou hij borrelen in het expansievatje (zoals hierboven al eerder gemeld is) dan moet je je wel zorgen gaan maken. Mechanisch geluid zijn ze inderdaad niet vreemd en zeker niet na 88dkm en 27 jaar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan