Hoi,
Ik rij sinds een half jaar op een ZX9R bj 97.
Heb deze motor gekocht aan 82.000 en er staan er nu 87.000 op.Kosten die ik tot hiertoe gehad heb zijn een waterpomp die het begeven had.
Heb ondertussen wel nieuwe kettingset laten leggen en achterband. Ook hebben ze eenmaal de radiator moeten laten herstellen door een steentje dat erin gevlogen was aan hoge snelheid.
Motor loopt als een zonnetje, start altijd, doch heb ik nog een paar vragen.
Onder de 4000 toeren draait deze niet altijd even soepel, alles erboven perfect.Hij stottert soms een beetje bij lage toeren.Het gekke is dat als ik wegrij op choke de motor wel mooi en goed oppakt ook aan lage toeren.
Een keertje hij warm is en ik choke afzet dan pakt hij niet zo goed op onder de 4000 rpm.
Of is dit typisch aan een hypersporter?
Volgende vraag:ik hoor ook een heel lichte ratel in het blok bij stationair draaien ervan.Die lichte ratel zou die nokkenasketting zijn die aangespannen moet zijn? Een keer ik klein tikje gas bijgeef verdwijnt die ratel.
Waar ik ook nog een kleine vraag had voor de Zx9 rijders onder jullie, als ik van hoge snelheid afrem op de motor/terugschakel, ploft/knalt deze soms uit de uitlaat. Vooral als hij goed warm gereden is. Is dit normaal?
Heeft zijn onderhouden allemaal al gehad, luchtfilter/oliefilter/bougies/
Waar zou ik best rekening mee houden in de toekomst dat er vervangen zou moeten worden aan deze motor? Zou er graag nog vele kilometers mee rijden vandaar...
Ik dacht sproeiers vernieuwen, misschien ook eens kijken voor een K&N filter indien dit oplossing is voor het niet soepel lopen onder de 4000 rpm.
Mijn vorige motor was een Honda CBR600 F2 vandaar al deze vragen.
Jullie mening en ideeen worden ten volle geapprecieerd !
Bedankt.
Ik rij sinds een half jaar op een ZX9R bj 97.
Heb deze motor gekocht aan 82.000 en er staan er nu 87.000 op.Kosten die ik tot hiertoe gehad heb zijn een waterpomp die het begeven had.
Heb ondertussen wel nieuwe kettingset laten leggen en achterband. Ook hebben ze eenmaal de radiator moeten laten herstellen door een steentje dat erin gevlogen was aan hoge snelheid.
Motor loopt als een zonnetje, start altijd, doch heb ik nog een paar vragen.
Onder de 4000 toeren draait deze niet altijd even soepel, alles erboven perfect.Hij stottert soms een beetje bij lage toeren.Het gekke is dat als ik wegrij op choke de motor wel mooi en goed oppakt ook aan lage toeren.
Een keertje hij warm is en ik choke afzet dan pakt hij niet zo goed op onder de 4000 rpm.
Of is dit typisch aan een hypersporter?
Volgende vraag:ik hoor ook een heel lichte ratel in het blok bij stationair draaien ervan.Die lichte ratel zou die nokkenasketting zijn die aangespannen moet zijn? Een keer ik klein tikje gas bijgeef verdwijnt die ratel.
Waar ik ook nog een kleine vraag had voor de Zx9 rijders onder jullie, als ik van hoge snelheid afrem op de motor/terugschakel, ploft/knalt deze soms uit de uitlaat. Vooral als hij goed warm gereden is. Is dit normaal?
Heeft zijn onderhouden allemaal al gehad, luchtfilter/oliefilter/bougies/
Waar zou ik best rekening mee houden in de toekomst dat er vervangen zou moeten worden aan deze motor? Zou er graag nog vele kilometers mee rijden vandaar...
Ik dacht sproeiers vernieuwen, misschien ook eens kijken voor een K&N filter indien dit oplossing is voor het niet soepel lopen onder de 4000 rpm.
Mijn vorige motor was een Honda CBR600 F2 vandaar al deze vragen.
Jullie mening en ideeen worden ten volle geapprecieerd !
Bedankt.