Beste forumleden,
Na aanschaf van een Kawasaki ZXR 400 (4-cilinder-1999) ondervond ik al snel wat problemen. Info vooraf:
***
- motor heeft een paar maanden stil gestaan met wat benzine in de tank
- tijdens proefrit reed de motor goed
***
Nadat ik de eerste dag gelijk 200km had gereden begonnen de problemen. De motor hield bij een snelheid van +- 130 km/h een seconde in. Ik vond het wat vreemd maar ben doorgereden.
Een kwartiertje later (nog steeds snelweg) hield de motor weer in en zakte qua toeren naar +- 5500 en snelheid naar max 90 km/h. Hij wou daarna ook niet meer harder. Ik ben er de eerste afrit afgegaan en de motor viel bij het indrukken van de koppeling uit. Heb een kwartiertje gewacht en de motor startte moeizaam, liep slecht stationair, vermogen was een stuk minder, topsnelheid nog steeds 90 km/h. Ook klonk de motor anders (lagere toon). Mijn gedachten is dat een cilinder niet werkt.
Thuis de zijkap, zadel en de tank gedemonteerd en zag dat er een slang (zie afbeeldingen) loshing. Deze slang zit vast aan de meest linker carburateur. Dit is is niet de benzineslang.
Vragen:
- weet o wie kan mij vertellen waar deze slang aan vast hoort te zitten en kan dit
- kan dit de reden zijn dat die op drie cilinders loopt?
- ik heb op de laatste foto (van links genomen) een aansluiting gevonden binnen bereik van de slang. Kan dit het zijn? (Als ik de slang daarop aansluit valt de motor nog steeds uit bij een klein beetje gas)
Op dit moment start de motor wel (dus met de slang los) maar als ik ook maar een beetje gas geeft valt de motor uit.
Tot nu toe heb ik de bougiesgecontroleerd en ze vonkenallemaal. Ik heb nog weinig sleutelervaring maar wil graag mijn motor leren kennen! Hopelijk kunnen een paar forumleden mij de juiste kant opsturen
Na aanschaf van een Kawasaki ZXR 400 (4-cilinder-1999) ondervond ik al snel wat problemen. Info vooraf:
***
- motor heeft een paar maanden stil gestaan met wat benzine in de tank
- tijdens proefrit reed de motor goed
***
Nadat ik de eerste dag gelijk 200km had gereden begonnen de problemen. De motor hield bij een snelheid van +- 130 km/h een seconde in. Ik vond het wat vreemd maar ben doorgereden.
Een kwartiertje later (nog steeds snelweg) hield de motor weer in en zakte qua toeren naar +- 5500 en snelheid naar max 90 km/h. Hij wou daarna ook niet meer harder. Ik ben er de eerste afrit afgegaan en de motor viel bij het indrukken van de koppeling uit. Heb een kwartiertje gewacht en de motor startte moeizaam, liep slecht stationair, vermogen was een stuk minder, topsnelheid nog steeds 90 km/h. Ook klonk de motor anders (lagere toon). Mijn gedachten is dat een cilinder niet werkt.
Thuis de zijkap, zadel en de tank gedemonteerd en zag dat er een slang (zie afbeeldingen) loshing. Deze slang zit vast aan de meest linker carburateur. Dit is is niet de benzineslang.
Vragen:
- weet o wie kan mij vertellen waar deze slang aan vast hoort te zitten en kan dit
- kan dit de reden zijn dat die op drie cilinders loopt?
- ik heb op de laatste foto (van links genomen) een aansluiting gevonden binnen bereik van de slang. Kan dit het zijn? (Als ik de slang daarop aansluit valt de motor nog steeds uit bij een klein beetje gas)
Op dit moment start de motor wel (dus met de slang los) maar als ik ook maar een beetje gas geeft valt de motor uit.
Tot nu toe heb ik de bougiesgecontroleerd en ze vonkenallemaal. Ik heb nog weinig sleutelervaring maar wil graag mijn motor leren kennen! Hopelijk kunnen een paar forumleden mij de juiste kant opsturen