Kawasaki ZXR 400 (Start) + andere problemen

kawasaki ZXR

Rookie
10 mrt 2008
7
0
Rotterdam
Ik heb een kawasaki zxr 400 25 kw, bouwjr. 99 met 35.000 km op de teller.

Op grond van mijn navraag bij diverse autoritaire personen, waaronder de dealer, heb ik gisteren mijn motorfiets met hogedruk gereinigd. Weliswaar ben ik langer doorgegaan en heb ik intensiever gereinigd dan gebruikelijk aangezien mijn motorfiets niet meer startte.
Na een uur heb ik de motor uiteindelijk gestart gekregen (stationair bibberend) en bij het loslaten van me gas of bij ontkoppelen valt de motor meteen uit.

's Ochtends heb ik geprobeerd te starten en dat lukte meteen alleen bij loslaten van me gas valt de motor meteen uit.

Bij aanschaf heb ik te horen gekregen dat de ''embramen'' of iets dergelijks zijn verwijderd vanwege 25 kw vermogen, en dat het starten met choke geen juiste manier is.

Ik ben vorige week voor een beurt en ter bevestiging van bovengenoemde geweest naar Motoport Rotterdam, die na controle de co reductie hebben afgesteld en adviseerde om niet met choke te starten, maar met de draaiknop waarmee het stationaire toerental kan worden geregeld.

Aangezien ik na het starten vaak genoeg aan de draaiknop zat om het stationaire toerental te regelen is de slang gisteren eveneens uit zich zelf losgekoppeld.

Als ik de motor nu start slaat ie niet meer aan.

Wie zou bovengenoemde kunnen verklaren of mij kunnen helpen aan een goed advies
 
Je bedoelt dat de kabel waaraan het knopje zit voor het stationair toerental los is gegaan ?
Indien dat het geval is staan je gaskleppen volledig dicht en zal je motor niet starten.
Deze kabel is gemakkelijk terug erop te zetten indien je de kuip eraf hebt.

Ik neem aan dat je niet je blok zelf hebt schoongespoten ??

Kijk anders nog ff bij het forum Sport en dan het ZXR 400 topic.
 
Geen idee, omgeving rotterdam, maar die stationair kabel erin draaien moet geen problemen opleveren hoor.

Als je op de motor zit, aan de rechterkant van je 4 carbs waar ook de gaskabel gemonteerd is, zit een stukje getapt schroefdraad. Daar moet je hem opnieuw indraaien. Je zal zien dat hij tegen het draaimechanisme van de "gas"kleppen drukt. Hierdoor gaan ze een stukje open en bepaal je het stationair toerental.

Succes, mocht je er niet uitkomen dan wil ik wel een foto maken hoe het zit, mijn kappen liggen er toch af. Maar ik moet nu naar school.
 
Oke, nou in ieder geval bedankt, ik probeer die kabel terug te plaatsen. En anders gaat de motor naar de garage! Nog enige tips voor wat betreft een goede garage in de buurt van Rotterdam e.o.?

Ik ga altijd naar hekelingen, Hemo motoren. Is niet zover van Rotterdam.
Tent ziet er niet uit, maar de service is super, en niet duur.
 
Allereerst bedankt voor de foto's; mijn fiets is inmiddels nagekeken en gerepareerd bij MotoPort te Rotterdam. Mijn bougies waren niet in orde, deze zijn vervangen en kabel voor het van stationair toerental is teruggeplaats op de plek zoals op de foto's te zien; in het vervolg kan ik dat zelf doen. Motor loopt als een zonnetje, thanks voor jullie hulp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan