Kawasaki ZXR 400 topic deel 44:laat het voorjaar maar komen!

de carter ontludvhting slang was uit de airbox geschoten,nu netjes afgesteld en slang teruggeplaatst.
60.9 pk ahaw,niet slecht,loopt nu veel beter door :t
Voor gelijk een tandje kleiner (trekt ie mijn 95 kg beter ;) ),remmerij schoongemaakt (mogen wel nieuwe blokjes in)
Komt goed.
 
Nu een tijdje verder.
Toppie fietsje :t ,een klein zwitsers japans zakmesje
Ik snap waarom er zoveel mee geraced wordt,het ding is ervoor ontworpen en makkelijk om te bouwen (wat binnenkort ook gaat gebeuren :P )
 
Toch wel raar dat zo'n top fietsje ineens zo in de vergetenheid raakt :')
Ik rij/reed van alles ,maar zo'n 400 is een dapper,top sturend en fijn fietsje :t
Zeker wat tegenwoordig voor "supersport" bij lage vermogen fietsen moet doorgaan :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik kan voor erg weinig een zxr400 kopen. Een van 1994. €400,- moet ie kosten
Onderhoudshistorie onbekend maar ook 59000km gelopen. Zo op het eerste gezicht ziet ze er niet te beroerd uit maar op de detailfoto's is te zien dat ze nogal wat liefde nodig en onderhoud nodig heeft. Kan eigenlijk ook niet meer verwachten voor dat geld.
Zou zoiets nog de moeite waard zijn om technisch in orde te maken en lekker te rijden?
Ik kan vrijwel alles zelf maar ben ergens toch bang dat er grote gebreken naar voren komen...
Een goede kost al snel rond 2000 euro en ik wil gewoon iets om eens het circuit mee rond te gaan en iets waar de vriendin een beetje mee kan sturen.
Zijn er bekende zwakke plekken waar ik rekening mee moet houden? Lees wel dat de blokjes best sterk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik kan voor erg weinig een zxr400 kopen. Een van 1994. €400,- moet ie kosten
Onderhoudshistorie onbekend maar ook 59000km gelopen. Zo op het eerste gezicht ziet ze er niet te beroerd uit maar op de detailfoto's is te zien dat ze nogal wat liefde nodig en onderhoud nodig heeft. Kan eigenlijk ook niet meer verwachten voor dat geld.
Zou zoiets nog de moeite waard zijn om technisch in orde te maken en lekker te rijden?
Ik kan vrijwel alles zelf maar ben ergens toch bang dat er grote gebreken naar voren komen...
Een goede kost al snel rond 2000 euro en ik wil gewoon iets om eens het circuit mee rond te gaan en iets waar de vriendin een beetje mee kan sturen.
Zijn er bekende zwakke plekken waar ik rekening mee moet houden? Lees wel dat de blokjes best sterk zijn.
koppakking kan gaan lekken bij die km stand. (of eigenlijk rond de 50.000km.)
 
Had ik ook gelezen inderdaad. Is ie dan verloren of is dit redelijk te herstellen?
Voor die 400 euro durf ik de gok wel te nemen. In onderdelen levert ie haast meer op mocht het uitdraaien op een fiasco..
Hij heeft 3 jaar stil gestaan maar start goed en maakt geen gekke geluiden en loopt, voor een Kawa, vrij stil.
 
Had ik ook gelezen inderdaad. Is ie dan verloren of is dit redelijk te herstellen?
Voor die 400 euro durf ik de gok wel te nemen. In onderdelen levert ie haast meer op mocht het uitdraaien op een fiasco..
Hij heeft 3 jaar stil gestaan maar start goed en maakt geen gekke geluiden en loopt, voor een Kawa, vrij stil.

Gewoon doen en volgend jaar,met mij ,die EVO klasse in de SAM gaan rijden :t
koppakingen schijnen vooral bij eerste modellen kapot te gaan,te weinig koeling (zie een paar pagina's terug)
 
Hallo,

iemand bekend met dit kenteken: MB-GF-94.
Zie het wel voorbijkomen in het topic, MF-er gespot.
Je zou haast zeggen dat het een bekende van hier zou moeten zijn.
Het is een L4, zo'n paarse.
 
Zx-ers, ik ben op zoek naar een originele einddemper voor een zxr400. Heb de mijne recent verkocht aan een vriendin in België maar nu blijken er problemen te zijn met de inschrijving omdat de demper geen originele is (nooit geweten, ziet er uit als affabriek carbon en klinkt beschaafd, helaas missen de benodigde nummers erop)
Dus heeft er iemand nog een originele demper liggen voor de 400 waar ie vanaf wil?

Graag je reactie via pb, alvast bedankt (y), grtz,fRank
 
Aanvulling op voorgaande: Een duidelijke foto van de demper met daarop goed leesbaar de nummers/code en gemonteerd op een wit/groen/blauwe zxr400 zou in principe ook voldoende zijn...:giggle:

Iemand dat zo'n foto kan maken voor me, we zouden er erg mee geholpen zijn!

Grtz,fRank
 
IMG_20181004_171836.jpg
IMG_20181004_172124.jpg


Half fabrikaat:)
 
Beste zxr 400 rijders.
Ik ben op zoek naar een goede zxr 400 L.
Ik ben classic evo racer en ben tot de conclusie gekomen dat dat een zxr 400 sneller is dan een aprilia rs 250 in mijn handen.
De zxr 400 is gewoon eenvoudiger te rijden. Ik had de mijne weggedaan eind 2016. En op de aprilia rs 250 seizoen 2017 en 2018 gereden. Maar ik vind mijn ritme daar niet op.
De aprilia hou ik dan voor op de straat.

Dus, weet je nog een goede zxr 400 L laat het me dan weten. Technisch moet ze goed zijn. Papieren en straataccesoires zijn niet belangrijk.

Hier 2 foto's
2016-05-29%201951%20Mettet[2].jpg
2016-05-29%201951%20Mettet[2].jpg
2018-08-25 0894 Gedinne (EVO & IPC).jpg
 
Beste zxr 400 rijders.
Ik ben op zoek naar een goede zxr 400 L.
Ik ben classic evo racer en ben tot de conclusie gekomen dat dat een zxr 400 sneller is dan een aprilia rs 250 in mijn handen.
De zxr 400 is gewoon eenvoudiger te rijden. Ik had de mijne weggedaan eind 2016. En op de aprilia rs 250 seizoen 2017 en 2018 gereden. Maar ik vind mijn ritme daar niet op.
De aprilia hou ik dan voor op de straat.

Dus, weet je nog een goede zxr 400 L laat het me dan weten. Technisch moet ze goed zijn. Papieren en straataccesoires zijn niet belangrijk.

Hier 2 foto'sBekijk bijlage 1338482Bekijk bijlage 1338482Bekijk bijlage 1338483
Ik zou zeggen, kijk op Marktplaats of Auto scout . Er staan er genoeg. Klein beetje investeren om hem goed te maken en klaar is Kees. En een fractie van de prijs wat een RS 250 tegenwoordig moet opbrengen...
 
iemand nog intresse in kuipdelen voor een zxr 400 L ?
heb de linker en rechter voor en achter delen te koop staan
 
Heeft er toevallig nog iemand een motorblok liggen die op mijn zxr400 uit 93 past?
Huidige heeft een lekke koppakking en nog niet echt zin in die grote klus of de hoge kosten van het laten doen.
Vandaar dat ik eerst ff zoek of er nog een blokje te vinden is die ik zo kan wisselen zonder het hele blok uit elkaar te moeten draaien.
Eventueel eentje met werk mag ook
 
Goedemorgen allemaal.

Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een Zxr 400, trouwens ook m'n eerste motor, en ben er tot nu echt super tevreden mee. Vanochtend heb ik hem helaas over links laten omvallen :( Ik parkeerde hem op een hobbelig stoepje en blijkbaar had ik de jiffy niet goed uitgeklapt, waardoor hij er af is gerold. Goeie les in ieder geval.. De schade valt gelukkig mee omdat ik hem met m'n hele gewicht heb proberen tegen te houden, kon hem helaas niet helemaal houden.

De enige schade is dat het kapje dat voor aan de tank zit (waar de slangen in gaan) is geknapt bij het optillen. Daar is op een of andere manier te veel kracht op gekomen o.i.d. Verder geen krasje gelukkig.

Heeft iemand van hier dit als los onderdeel heel misschien te koop? Marktplaats en eBay zonder succes doorzocht.
 
schade.jpeg

kawa.jpeg


Hierbij nog een foto'tje van de motor en wat er beschadigd is. Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag. Ben bang dat het lijmen wordt ;)

Met vriendelijke groet,
Timo van Wijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan