Kawasaki ZXR 400 topic deel 44:laat het voorjaar maar komen!

Nu wordt het nog lastiger. Heb er 1 gevonden via via en die is nog netter en heeft minder gelopen en 2 jaar jonger EN goedkoper. Ik vind de kleur wat minder maar hij is voor de vriendin.
Enige nadeel is dat ik hem niet kan horen lopen maar de carburateurs zijn wel gereviseerd maar niet afgesteld en een veerpoot is lek... Verder extreem fris ding.
Keuzes keuzes
IMG-20190609-WA0000.jpg
 
Nu wordt het nog lastiger. Heb er 1 gevonden via via en die is nog netter en heeft minder gelopen en 2 jaar jonger EN goedkoper. Ik vind de kleur wat minder maar hij is voor de vriendin.
Enige nadeel is dat ik hem niet kan horen lopen maar de carburateurs zijn wel gereviseerd maar niet afgesteld en een veerpoot is lek... Verder extreem fris ding.
Keuzes keuzes
Bekijk bijlage 1400023

niks moeilijk aan.
dit is het model uit 95
 
Dat weet ik maar qua staat bedoel ik.
Ook wel netjes.
Voor de rest geen verschillen.

gewoon gaan kijken, en als je er heil in ziet om hem in orde te maken en de prijs is goed dan zou ik het doen.
persoonlijk vind ik de kleur van de 93 er mooier.
komt omdat ik de zxr 750 in deze kleur heb gehad.
 
Ik zie trouwens dat de motor van OldSkoolGSXR hier, ook een ZXR400 L van 1993 is, vraag me alleen af waarom deze een alu kleurig frame heeft en die ik op het oog heb een zwart frame met zwarte achterbrug. Eigenaar geeft aan dat dat origineel is. Bij verder zoeken op Google zie ik inderdaad 2 verschillende varianten. Het kuipwerk is op beide varianten hetzelfde...Nu snap ik er helemaal geen F*ck meer van.

Groeten Bas

Ik zie jullie berichtje nu pas.
Ik heb deze motorfiets gekocht voor 1000€, maar gezien de kosten die ik er aan heb was dit niet zo'n goede koop geweest.
Het frame is inderdaad zwart. De vorige eigenaar heeft enkel de buitenkant gepolijst en de binnenkant is nog steeds zwart. Zeer lelijk, maar dit is een antwoord op uw vraag. Origineel was de mijne in een zwart frame.
;)
 
Ik zou al lang klaar moeten zijn met dat OH maar het is vastgelopen op de olieradiator waar ik geen goed exemplaar voor vind.
Als iemand mij kan helpen ?
Die radiator is niet dezelfde als het H model en geen enkel andere kawa had deze zelfde vorm, aansluiting en bevestiging.
 

Bijlagen

  • 20190610_131212_resized (1).jpg
    20190610_131212_resized (1).jpg
    70,6 KB · Weergaven: 7
  • 20190613_132459_resized.jpg
    20190613_132459_resized.jpg
    62,8 KB · Weergaven: 8
  • 20190414_140935_resized.jpg
    20190414_140935_resized.jpg
    212,5 KB · Weergaven: 7
O, help! Ik hoor net dat het 1000 euro gaat kosten om mijn knappe bruutje weer veilig de weg op te krijgen... (banden, tank, etc)
Moeilijke keus; doen,.of toch voor een andere kijken? Iemand tips om tot de juiste keus te komen?
Het is zo'n zwarte die in de zon paars is, uit 1999, laser uitlaat, kapje(kontje) over het zitje, luchtslangen..
 

Bijlagen

  • _20190618_182015.JPG
    _20190618_182015.JPG
    204,1 KB · Weergaven: 11
Wat is er met je tank dan? Roest?
Voor 1000 euro kun je heel veel doen maar zoals ik het lees kun je hem met veel minder weer de weg op krijgen.

Anders geef hem maar aan mij. Zorg ik er wel voor dat ie weer de weg op kan..... Krijg je hem alleen niet meer terug :-)
 
Wat is er met je tank dan? Roest?
Voor 1000 euro kun je heel veel doen maar zoals ik het lees kun je hem met veel minder weer de weg op krijgen.

Anders geef hem maar aan mij. Zorg ik er wel voor dat ie weer de weg op kan..... Krijg je hem alleen niet meer terug :-)
Haha neenee ;)
Er moet nog veel meer; inderdaad tank eraf ivm roest grondig reinigen (dom ik had hem wel braaf aan de accudruppellader), carburateur, benzinekraantje vervangen, twee banden, brandstoffilter, vloeistoffen, etcetera. Kan vast goedkoper als je het zelf kunt, maar ik helaas niet... Dus komen er man-uren bij.. Maar vooral; hoe ga ik beslissen? Dagwaarde RDW is evenveel als de kosten nu. Maar ik ben ook een beetje een emotionele doos en gehecht aan hem ;)
 
Haha neenee ;)
Er moet nog veel meer; inderdaad tank eraf ivm roest grondig reinigen (dom ik had hem wel braaf aan de accudruppellader), carburateur, benzinekraantje vervangen, twee banden, brandstoffilter, vloeistoffen, etcetera. Kan vast goedkoper als je het zelf kunt, maar ik helaas niet... Dus komen er man-uren bij.. Maar vooral; hoe ga ik beslissen? Dagwaarde RDW is evenveel als de kosten nu. Maar ik ben ook een beetje een emotionele doos en gehecht aan hem ;)

Ik heb nog wel een adresje 😉
 
niks moeilijk aan.
dit is het model uit 95
Sorry heb over dit bericht heen gelezen.
Kan het zijn dat deze kleurstelling een aftermarket kuipset is? Ik kan er vrijwel geen vinden van bouwjaar 95 in deze kleur. Wel van 96 en 97. Vraag me af of dit dan origineel zo is.
Ik ga vandaag bij die motor kijken. Kan hem niet horen lopen helaas maar zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
 
Sorry heb over dit bericht heen gelezen.
Kan het zijn dat deze kleurstelling een aftermarket kuipset is? Ik kan er vrijwel geen vinden van bouwjaar 95 in deze kleur. Wel van 96 en 97. Vraag me af of dit dan origineel zo is.
Ik ga vandaag bij die motor kijken. Kan hem niet horen lopen helaas maar zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

ook een beetje late reactie van mijn kant, maar het is een originele kleur die is geleverd.
geen aftermarket kleur dus
 
ook een beetje late reactie van mijn kant, maar het is een originele kleur die is geleverd.
geen aftermarket kleur dus
Inmiddels staat ie in de garage en ben ik bezig om haar wat TLC te geven.
De staat op zich is niet bijzonder, technisch is ze volgens mij prima in orde. Alle vloeistoffen zijn nieuw, bougies nieuw, tandwielen/ketting en banden nieuw.
..... Alleen slaat ie niet aan.
Morgen kleppen controleren, carburateurs zijn gereinigd en de vlotterhoogtes staan weer goed. Pilot screws stonden ook veel te ver open. Met andere woorden; ze zal nu moeten lopen maar moet de vonk nog ff checken.
 
Hallo,

Is er nog iemand hier die 4 vlotterkamer deksels heeft liggen?
Ik ben de carburateurs uit elkaar aan het halen en de vorige eigenaar heeft de aftap schroeven er zo vast en diep ingedraaid dat er met schoonblazen een stuk uit gebroken is... Dat krijg ik niet meer dicht.
Kun je die dingen ook los bestellen?
 
Hallo,

Is er nog iemand hier die 4 vlotterkamer deksels heeft liggen?
Ik ben de carburateurs uit elkaar aan het halen en de vorige eigenaar heeft de aftap schroeven er zo vast en diep ingedraaid dat er met schoonblazen een stuk uit gebroken is... Dat krijg ik niet meer dicht.
Kun je die dingen ook los bestellen?

even wat motor sloperijen af bellen.
die hebben vast wel wat hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan