Kawasaki ZXR 400 topic deel 44:laat het voorjaar maar komen!

De mijne loopt als een tiet!
De vlotterkamer deksels zelf gerepareerd. Ze zijn nog steeds dicht. Het euvel dat hij niet aansloeg was dat ik ergens bij twee carburateurs op de een of andere manier de vlotters verkeerd had gezet. Hoe dat kan weet ik nog steeds niet, maar ik zal wel niet goed opgelet hebben.
Carbs gesynchroniseerd, nu nog wachten op 4 wellnuts waar de bobines mee aan het frame geschroefd zitten en dan is de eerste rit een feit!
Ik heb er zin in!
 
De eerste rit zit er op. Merk dat hij slecht oppakt bij wegrijden.
Stottert en doet moeilijk.
Carburateurs weer eraf gehaald maar ik heb geen werkplaats handboek en kan die ook nergens vinden.
Had de pilotscrews in de eerste instantie 1,5 uitgedraaid vanuit volledig in. Ik heb ergens gelezen dat het 2,5 moest zijn. Geprobeerd maar nu is het helemaal niks meer. En ik krijg ze niet meer goed.
Nergens kan ik de juiste carburateur setting vinden.
Iemand????
 
1,5 is standaard,ze stonden eerst dus goed.
Zou ze maar eens ultrasoon laten reinigen als dat nog niet gebeurd is.
 
1,5 is standaard,ze stonden eerst dus goed.
Zou ze maar eens ultrasoon laten reinigen als dat nog niet gebeurd is.
Nou dat ultrasoon reinigen is al gebeurt.Hij liep verder prima echter onderin erg rommelig en kwam moeilijk rollend van zijn plek. Eenmaal bij 4000rpm schiet ie weer vooruit en loopt ie prima. Ik zal de pilots weer eens terugzetten op 1,5 slag maar ik lees zoveel verschillende adviezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
De een zegt 1 slag uit, de ander 2,5, weer een ander 2 of 1,5.
Op 1,5 liep ie het beste tot nog toe. 2,5 en 2 was een drama. Waarschijnlijk te rijk?
Ga nu eens 1 proberen en dan 1,25 tot 1,5. Klote is dat je er, ik tenminste, niet bij kan zonder het hele carburateur blok eraf te halen...
 
Ik weet niet of de gasnaaldstand te veranderen is bij deze motoren ,zo ja zou je die 1 standje lager kunnen zetten en kijken
wat voor effect dat heeft.Verder blijft het een flink opgevoerd 400 motortje,dus verwacht geen wonderen met weg trekken,
die machientjes moet je flink in toeren jagen wil het snel van zijn plek komen.Ik heb op diverse 400 motortjes gereden en ze hebben
daar allemaal last van.Kom je er niet uit dan zou je een bezoek aan een dynobank kunnen overwegen.
 
Ik weet niet of de gasnaaldstand te veranderen is bij deze motoren ,zo ja zou je die 1 standje lager kunnen zetten en kijken
wat voor effect dat heeft.Verder blijft het een flink opgevoerd 400 motortje,dus verwacht geen wonderen met weg trekken,
die machientjes moet je flink in toeren jagen wil het snel van zijn plek komen.Ik heb op diverse 400 motortjes gereden en ze hebben
daar allemaal last van.Kom je er niet uit dan zou je een bezoek aan een dynobank kunnen overwegen.
D
Ik weet niet of de gasnaaldstand te veranderen is bij deze motoren ,zo ja zou je die 1 standje lager kunnen zetten en kijken
wat voor effect dat heeft.Verder blijft het een flink opgevoerd 400 motortje,dus verwacht geen wonderen met weg trekken,
die machientjes moet je flink in toeren jagen wil het snel van zijn plek komen.Ik heb op diverse 400 motortjes gereden en ze hebben
daar allemaal last van.Kom je er niet uit dan zou je een bezoek aan een dynobank kunnen overwegen.
Je moet inderdaad wel wat gas geven. Koppel is niks van zo'n ding maar hij zou toch enigszins soepel van de plek te krijgen zijn. Hij slaat bijna af en je moet moeite doen om hem aan de praat te houden. Heb hem nu opnieuw gesynchroniseerd en lijkt beter te lopen. Morgen ff testen.
Ik zal verslag uitbrengen ;-)
 
Mijne was in het begin ook lui en trok slecht,bleek een slang los geschoten te zijn aan de airbox
 
Ik ken het circuitje, maar wat voor een dag of evenementen was dit? Ik zie vnl oudere 400tjes rijden dus rijders van de SAM denk ik. Maar ik zie ook een paar R6en en een vrij nieuwe Suzuki 600/1000? Voorbij komen?....
Mcrt dagen via het Harm Ottenhof MCRT team. Veel SAM en BOT deelnemers. Maar ook mensen die OWcup rijden en gewoon wat komen testen. Gewoon vrij rijden.
 
Mcrt dagen via het Harm Ottenhof MCRT team. Veel SAM en BOT deelnemers. Maar ook mensen die OWcup rijden en gewoon wat komen testen. Gewoon vrij rijden.

Bedankt. Het ziet er lekker ontspannen uit. Ik wil weer racen met mijn oude srad 600 helaas kan ik niet bij dit soort organisaties terecht. In Engeland (geen straf trouwens) hebben ze daar wel de mogelijkheid voor. Zo mooi zijn als ze bij de SAM of BOT een mogelijk creëren voor 600 met carburateurs en nog up-side-up voorvorken, van voor bj 2000 dus....😊
 
Bedankt. Het ziet er lekker ontspannen uit. Ik wil weer racen met mijn oude srad 600 helaas kan ik niet bij dit soort organisaties terecht. In Engeland (geen straf trouwens) hebben ze daar wel de mogelijkheid voor. Zo mooi zijn als ze bij de SAM of BOT een mogelijk creëren voor 600 met carburateurs en nog up-side-up voorvorken, van voor bj 2000 dus....😊
BOT is mogelijk....of je rijd in 750cc klasse of bij de youngtimers/mcrt klasse. Bij SAM zijn ze iets moeilijker kwa bouwjaren. Ze zien het liefst motor met een zo goed mogelijke racelook en het liefst 25 jaar oud of ouder.om op TTT te rijden ben je hier vrij in
 
BOT is mogelijk....of je rijd in 750cc klasse of bij de youngtimers/mcrt klasse. Bij SAM zijn ze iets moeilijker kwa bouwjaren. Ze zien het liefst motor met een zo goed mogelijke racelook en het liefst 25 jaar oud of ouder.om op TTT te rijden ben je hier vrij in

'( mijn srad's zijn uit '98.... geen 25 jaar oud dus helaas. Als ik de websites bekijk van de organisaties die jij noemt is dat te jong.
Race/originele look uit die tijd komt wel goed. Ook de speciale race onderdelen zoals WP vering en PVM wielen end. zijn uit die tijd, dat heb ik de loop der jaren bij elkaar gesprokkeld.
Wat TTT betreft snap ik hoor, maar dat is af en toe wel leuk om eens wat uit te proberen of weer wat meters in de benen te hebben voor je serieus geld neerlegt om op Assen bijv te rijden, maar dat baantje ben je toch snel op uit gekeken.O-);)
 
Proefrit gemaakt. Liep, met de nadruk op liep, uitstekend.
Bij mij pa een bak koffie gedronken en weer terug naar huis. Eenmaal onderweg begint ie weer moeilijk te doen en slaat ie af. Gestart en sloeg weer even aan en kort daarna weer uit. Plas benzine eronder. Loopt verdomme de overloop van carburateur 3 en 4 weer over. Vorige keer de overloop tussen 1 en 2. Motor terug naar pa geduwd en in de garage geflikkerd.
Ben er ff klaar mee, na de vakantie weer uit elkaar en toch maar een nieuwe revisieset bestellen. Vorige eigenaar zou dat gedaan hebben en heeft de bon laten zien. Ik twijfel echter.
 
Zijn er kenners hier die weten of er onder aan de vlotternaald een rubber ringetje hoort te zitten? Die zitten er bij mij namelijk niet en zitten wel in de revisiesets die worden aangeboden...
Ik kan het op foto's net niet duidelijk zien maar het lijkt er wel op.
Deze set heb ik nu besteld maar vroeg me af waar die kleine O-ring dus voor is:
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190719-145642.jpg
    Screenshot_20190719-145642.jpg
    38 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat er vuil of roest in je tank zit,dan kan je de carbs blijven reviseren maar dat zal dan niet helpen,eerst dan het
probleem bij de bron aanpakken,dus de tank inspecteren op vuil cq roest en dat eerst oplossen.
Wat de o ringen betreft,de grote zal voor de naaldhouder zijn en de kleine voor de luchtschroeven.
 
Het kan zijn dat er vuil of roest in je tank zit,dan kan je de carbs blijven reviseren maar dat zal dan niet helpen,eerst dan het
probleem bij de bron aanpakken,dus de tank inspecteren op vuil cq roest en dat eerst oplossen.
Wat de o ringen betreft,de grote zal voor de naaldhouder zijn en de kleine voor de luchtschroeven.
Tank is schoongemaakt en zonder roest. Ik heb de goede volgorde gehanteerd ;-)
Het zit hem echt in de vlotter regionen, de rest is perfect in orde. Alles gecheckt.
 
Tank is schoongemaakt en zonder roest. Ik heb de goede volgorde gehanteerd ;-)
Het zit hem echt in de vlotter regionen, de rest is perfect in orde. Alles gecheckt.
Toch vreemd dat hij blijft lekken ondanks dat het eerst wel dicht was,duid toch op vuil in het brandstof systeem,
zit het benzinefilter er nog tussen?
 
Toch vreemd dat hij blijft lekken ondanks dat het eerst wel dicht was,duid toch op vuil in het brandstof systeem,
zit het benzinefilter er nog tussen?
Ja. ik heb er een nieuw filter tussen gezet.
Ik heb een vermoeden dat een vlotternaald blijft hangen want het lijkt of ze de vlotternaaldhouders er met een punttang uit hebben getrokken. Ik zie toevallig zojuist aanzetten van een tang of zoiets aan de binnenkant van in elk geval 1 houder.
Misschien dus een braampje waardoor de naald niet goed kan bewegen?
 
Ja. ik heb er een nieuw filter tussen gezet.
Ik heb een vermoeden dat een vlotternaald blijft hangen want het lijkt of ze de vlotternaaldhouders er met een punttang uit hebben getrokken. Ik zie toevallig zojuist aanzetten van een tang of zoiets aan de binnenkant van in elk geval 1 houder.
Misschien dus een braampje waardoor de naald niet goed kan bewegen?
Ja dat spul moet je super voorzichtig mee zijn ,een kleine beschadiging en je heb problemen.
 
Sommige vlotternaalden zit een coating om. Als die beschadigd zijn kan je ze weg gooien. Vlotters moet vrij kunnen bewegen. De pennen waar mee ze vast zitten kan je nog opschuren met heel fijn schuurpapier korrel 800 b.v..

Anders word het een revisie setje kopen
 
Ik vraag mij af was bassj voor benzine tankt,is dat E10 dan kan het zijn dat die benzine de rubber topjes van de
vlotternaalden aantast.Beter is het om dan 98 te tanken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan