Kawasaki ZXR 400 topic deel 44:laat het voorjaar maar komen!

IMG_20200327_184652.jpg


Ik ben er nog steeds verliefd op 💚
 
Mare heeft er iemand ooit een radiale nissin pomp op een zxr gezet en de slangen laten zitten?
 
Mare heeft er iemand ooit een radiale nissin pomp op een zxr gezet en de slangen laten zitten?
Ik had een radiale braking op mijn zx6r 2000 circuitmotor.
En dat remde minder goed dan de orginele.
Op mijn zx10r doet die braking het fantastisch.
 
Ik had een radiale braking op mijn zx6r 2000 circuitmotor.
En dat remde minder goed dan de orginele.
Op mijn zx10r doet die braking het fantastisch.

Het probleem zit het in het passen onder de slangen,die ik wil laten zitten.
Ik heb weleens dezelfde,radiale, pomp op een srad 750 gehad ,remde aanzienlijk fijner (gevoel in de pomp)
Wel 6 zuiger klauwen.
 
Het probleem zit het in het passen onder de slangen,die ik wil laten zitten.
Ik heb weleens dezelfde,radiale, pomp op een srad 750 gehad ,remde aanzienlijk fijner (gevoel in de pomp)
Wel 6 zuiger klauwen.

De zx6r van dat bouwjaar heeft dezelfde klauwen als de Srad.
Maar misschien komt het omdat het een 19mm pomp is die ik geprobeerd heb.

Wat ik mij nog wel kan herinneren is dat de remleidingen een pain in the ass waren om fatsoenlijk netjes te laten lopen.
 
Mare heeft er iemand ooit een radiale nissin pomp op een zxr gezet en de slangen laten zitten?
Heb meerdere radiale pompen gemonteerd. Het is vooral belangrijk deze te monteren icm 4-zuiger klauwen. Heb een Nissin GSXR pomp op een 750 met 6-zuiger klauwen gehad. Remde goed maar kon hem erg ver inknijpen en dit voelde toch niet prettig met hard doorremmen.

Heb daarna 4-zuiger klauwen gemonteerd en dat gaat super icm de radiale Nissin pomp
 
Gisteren weer eerste circuitdag van het jaar.
Lekker rondjes gereden bij de MAC.
Was wel een beetje koud maar tijdens de 2e sesie kwam de zon door en was het echt genieten.
Meerkomen op het rechte stuk is nog wel een ding, het is een 35KW fiets dus heeft wel moeite na de 160.
Maar al met al heerlijk gereden met de ZXR en hopelijk komen er nog meer dit jaar.

1618568402061.png

Filmpje
 
Na de verkoop van de ZXR400 aan deze kant heb ik nog 2 dingen liggen voor de verkoop:
1x Titanium Venom demper (volledig open)
1x Set 25KW ringen voor begrenzing
 
Vandaag met veel gevloek en getier(gvd wat een gepiel om het voor elkaar te krijgen 🙄 )eindelijk de radiale pomp gemonteerd.
Remdruk is prima ,vrije slag enkele centimeters,19 mm pomp.
De oplossing was de clipons wat laten zakken.
Volgende maand eens testen op mettet mede voor de luttenbergring,, daar de demo's ,verder, allemaal afgelast zijn.
Tijdens het weer monteren van de gashendel kreeg ik het maar niet voor elkaar om de "gas terug"kabel terug te plaatsen.
Daar deze volgens mij ook niet nodig is ,weggelaten.(hangt er nu los bij)

Maar om zeker te zijn : is deze nodig en moet deze gemonteerd zijn?

Wat foto's

IMG_20210630_173623.jpg
IMG_20210630_173638.jpg
IMG_20210630_173645.jpg
 
De klem waarmee de hendel op het stuur staat lijkt niet 100% correct gemonteerd. Of de hendel loopt ergens tegenaan waardoor het niet echt spant.
 
De klem waarmee de hendel op het stuur staat lijkt niet 100% correct gemonteerd. Of de hendel loopt ergens tegenaan waardoor het niet echt spant.

Bedoel je de beugel waarmee de rempomp aan het stuur zit,.?
Ik heb alles 3 keer nagelopen ,niks geks te vinden.
 
O wacht ik zie het,beugel ,links staat wat verder open dan rechts.
Effe kijken of dat niet in de constructie zit.

Waarschijnlijk is de beugel nog van de axiale rempomp,en wijkt wat af
Zal morgen eens kijken,pomp zit wel ramvast.
Nog bedankt 👍
 
Ander beugeltje hetzelfde toch lijkt alles strak tegen de buis aan te zitten.
Morgen meer licht,zie ik wat meer.

Gaskabel verwijderd,is volgens mij er alleen voor het gas dicht te kunnen trekken
In geval van hangen gas, koppeling in en hard remmen met achterrem erbij zal wel hetzelfde effect geven eventueel dodemansknnop erbij.

Ik gok er op.
 
cmsnl zot geworden carburatiekit.png



Ik heb carburatoren zxr 400L die zo lek zijn als een zeef. Lekt via overloop en in de inlaatkleppen (gevaarlijk)
De vorige eigenaar had "een kitje" gekocht en erin gestoken, maar zonder resultaat. Geen idee welk merk, maar niet de originele.

Ook ik slaag er niet in om ze dicht te krijgen. De O ring zitting lijkt voldoende af te dichten, maar de vlotternaald en de zitting zijn nooit dicht.
Zelfs met de hoogte gespeeld van de vlotters (binnen de toleranties 11mm +- 2mm), maar zonder resultaat. Tenzij je ze dicht drukt.
Het is verdacht dat ze alle 4 lekken. dit doet mij vermoeden dat het " carburator kitje" iets goedkoops is geweest.

Het goede nieuws is dat de carburatoren niet lekken onderling. De brandstofkanaaltjes tussen de bodies zijn dicht.

Goed, ik leg me er bij neer en koop een nieuwe set. Ik dacht goed te doen door origineel kawasaki te kopen, maar zoals je kunt zien op cmsnl kost dit zijn gewicht in goud. 8)7 _O-

Ik vind op andere sites voor 4x minder. Maar het zijn merken die ik niet ken of niet zo vertrouw.
Geiwiz (?)
Tourmax (geen goede ervaring)
Keyster (?)

Iemand een suggestie wat te doen?
 
Bekijk bijlage 1696237


Ik heb carburatoren zxr 400L die zo lek zijn als een zeef. Lekt via overloop en in de inlaatkleppen (gevaarlijk)
De vorige eigenaar had "een kitje" gekocht en erin gestoken, maar zonder resultaat. Geen idee welk merk, maar niet de originele.

Ook ik slaag er niet in om ze dicht te krijgen. De O ring zitting lijkt voldoende af te dichten, maar de vlotternaald en de zitting zijn nooit dicht.
Zelfs met de hoogte gespeeld van de vlotters (binnen de toleranties 11mm +- 2mm), maar zonder resultaat. Tenzij je ze dicht drukt.
Het is verdacht dat ze alle 4 lekken. dit doet mij vermoeden dat het " carburator kitje" iets goedkoops is geweest.

Het goede nieuws is dat de carburatoren niet lekken onderling. De brandstofkanaaltjes tussen de bodies zijn dicht.

Goed, ik leg me er bij neer en koop een nieuwe set. Ik dacht goed te doen door origineel kawasaki te kopen, maar zoals je kunt zien op cmsnl kost dit zijn gewicht in goud. 8)7 _O-

Ik vind op andere sites voor 4x minder. Maar het zijn merken die ik niet ken of niet zo vertrouw.
Geiwiz (?)
Tourmax (geen goede ervaring)
Keyster (?)

Iemand een suggestie wat te doen?

Zelf ook last gehad dat de bezine door de overloop komt.
Dit uiteindelijk opgelost met een rivisie setje bij raukema.

Deze is voor de L en na het plaatsen nergens meer last van gehad.
Kost je iets van 100,- voor alle 4 de carbs maar is een stuk goedkoper dan los bestellen via CMS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan