Kawasaki ZXR 400 topic deel 44:laat het voorjaar maar komen!

Ben op zoek naar een ZXR400, liefst in zo origineel mogelijke staat. Heb je er een te koop, of weet je er een staan, dan stel ik een prive berichtje op prijs.
 
Laatst bewerkt:
Geloof dat Roukama Keyster setjes verkoopt ,die zijn meestal wel goed,maar is je tank wel goed schoon,zit daar bv
roest in dan helpen nieuwe setjes ook niet.
Je hebt de juiste intuïtie. De benzinetank was goed verroest van binnen.
Maar dat had ik gezien. Er was ook nog een benzinefilter geplaatst die er ok uitzag ( luie vorige eigenaar, ipv de tank te behandelen) en de filterkorfjes van de vlotternaaldzitting waren brandschoon.
De carbu's zijn losgekoppeld en worden opgehangen en voorzien van een apart brandstofreservoir voor de test.

Hier een foto om te kijken of de vergassers onderling niet lekten.
De colsonbandjes / tie-rips (bijna niet te zien op de foto) zijn heel licht aangespannen en drukken de vlotters heel licht tegen de zitting en zeker niet einde slag!!

Een setje is besteld en wordt dus vervolgt. Kan even duren met de mondiale drukte met pakjes verzenden.
20211119_161427_resized.jpg
 
20211126_141251_resized.jpg


Nieuw kitje is binnengekomen, gelijk gemonteerd en......dicht. :)
Ik heb veel tijd verloren omdat de vorige eigenaar nieuwe onderdelen had gemonteerd. Dat had hij gezegd bij verkoop en zag ik bij demontage.
Maar het is gissen wat de oorzaak was van het lekken.

Een kwalitatief zeer slecht kitje?
Foute bestelling? Naald en zitting niet compatibel met elkaar?
Fabricagefout?

Ik weet het niet. Maar is nu opgelost. =>Monteren en afstellen.
 
Ik kom me hier ook even melden :)
Waarschijnlijk ook onderdelen nodig, maar eerst maar eens kijken wat er stuk is.
Als het goed is een drijfstang lager of zoiets.
Ik zal er waarschijnlijk niet mee op de weg gaan rijden, alleen circuit.
 
mee opletten, hebben een te kleine radiator en blazen de cyl kop pakking er meer dan normaal door
Ik had begrepen dat de tweede versie daarvoor een extra olie koeler heeft gekregen.🤔
 
Laatst bewerkt:
Als er geen probleem is, is er geen probleem.
Iedere motor vindt te heet worden niet leuk, uiteindelijk gaat er altijd iets kapot.

Ons project :
 

Bijlagen

  • IMG_20211215_175342.jpg
    IMG_20211215_175342.jpg
    305,6 KB · Weergaven: 19
het is niet omdat je ze niet kan wisselen dat ze niet heel hard op mekaar lijken. het L blok is overduidelijk een lichte evolutie van het H blok
 
Ik weet niet of de temperatuur meter van de tweede versie enigszins klopt.
Maar ik vind die slechts heel langzaam op temperatuur komen.
Dus de koeling werkt,te, perfect.
Of de meter is "zuinig"
 
Druk geweest met zoeken naar onderdelen om de ZXR weer zo origineel mogelijk te krijgen.
- Gereedschap setje
- buddy seat
- bakje voor onder buddy seat
- spatbord incl kenteken verlichting
- voetsteunen achter in zwart
Bonus was de topkuip die ik bij een motorsloop in Duitsland heb gevonden: met alle 4 stickers nog intact!
Verder nog eea onder weg van CMS

IMG_20220117_123902798.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan