kawasaki zxr 400

sjwoops

MF veteraan
25 mrt 2006
11.371
0
heythuysen
wat kost een kawasaki zxr 400 in verzekering wegenbelasting enz.....

ik ben maar een arme student dus het moet zo goedkoop mogelijk met die verzekering

graag wat maatschappijen en prijzen BVD :]
 
wat kost een kawasaki zxr 400 in verzekering wegenbelasting enz.....

ik ben maar een arme student dus het moet zo goedkoop mogelijk met die verzekering

graag wat maatschappijen en prijzen BVD :]


Betaal voor de mijne geloof € 150,- WA+ p/j en € 57,- p/j WB. Een schijntje vergeleken met het onderhoud :X

Zit bij http://www.combimotors.nl/verzekeringen.htm (Combi) verzekeringen, die kijken naar het aantal PK voor het berekenen van de premie. Is wel gunstig voor een 400.
 
wat kost een kawasaki zxr 400 in verzekering wegenbelasting enz.....

ik ben maar een arme student dus het moet zo goedkoop mogelijk met die verzekering

graag wat maatschappijen en prijzen BVD :]
eeeh dat kan je toch ook gewoon zelf opzoeken? gewoon op internerd?
 
Betaal voor de mijne geloof € 150,- WA+ p/j en € 57,- p/j WB. Een schijntje vergeleken met het onderhoud :X

Zit bij http://www.combimotors.nl/verzekeringen.htm (Combi) verzekeringen, die kijken naar het aantal PK voor het berekenen van de premie. Is wel gunstig voor een 400.


is het onderhoud zow duur van deze 4takt machine
 
is het onderhoud zow duur van deze 4takt machine


Niet alleen van deze, onderhoud is sowieso duur. Denk aan banden, grote beurt, kleine beurt, kleppen stellen etc. Durf zelfs te stellen dat mijn andere motor ( Harley Sportster) goedkoper is in onderhoud dan de Kawa, temeer omdat die zelfstellende kleppen heeft.

Probleem met onderhoud is ook dat je niet een vast bedrag kunt reserveren, itt verzekering en WB. Kosten verschillen daarvoor te veel.

Maar al met al zou ik de ZXR niet willen missen.. Rijdt super! *O*
 
Niet alleen van deze, onderhoud is sowieso duur. Denk aan banden, grote beurt, kleine beurt, kleppen stellen etc. Durf zelfs te stellen dat mijn andere motor ( Harley Sportster) goedkoper is in onderhoud dan de Kawa, temeer omdat die zelfstellende kleppen heeft.

Probleem met onderhoud is ook dat je niet een vast bedrag kunt reserveren, itt verzekering en WB. Kosten verschillen daarvoor te veel.

Maar al met al zou ik de ZXR niet willen missen.. Rijdt super! *O*

neem een Hawk, dan wordt je blij van de enkelzijdige ophanging :X :X :X :X :X

150 euro aan lagers, en alleen honda maakt ze@#$%@$@# :( :( :( :(
 
Vanaf a.s. donderdag ben ik ook de gelukkige eigenaar van een zxr400.
Had gehoopt hier meer info te vinden, maar heb zelf meer gevonden dan hier staat.
Bij ENRA kom ik op een premie van ongeveer €125 per jaar.
- WA + Beperkt casco (wel verzekerd dus tegen diefstal)

Bij KNMV kom ik op een premie van ongeveer €120 per jaar.
- Alleen WA (motor is uit '93, dus kan niet WA+ en dus niet verzekerd tegen diefstal)

Lijkt me dus dat ENRA wel OK is in dit geval.
Een aantal verzekeringen doen moeilijk met een motor die ouder is dan 10 of 12 jaar om deze te verzekeren tegen diefstal.
Moet nog wel even goed de KLEINE letters doorlezen of het ook echt klopt.
En uiteraard verzekeringen tegen elkaar uitspelen!
 
Vanaf a.s. donderdag ben ik ook de gelukkige eigenaar van een zxr400.
Had gehoopt hier meer info te vinden, maar heb zelf meer gevonden dan hier staat.
Bij ENRA kom ik op een premie van ongeveer €125 per jaar.
- WA + Beperkt casco (wel verzekerd dus tegen diefstal)

Bij KNMV kom ik op een premie van ongeveer €120 per jaar.
- Alleen WA (motor is uit '93, dus kan niet WA+ en dus niet verzekerd tegen diefstal)

Lijkt me dus dat ENRA wel OK is in dit geval.
Een aantal verzekeringen doen moeilijk met een motor die ouder is dan 10 of 12 jaar om deze te verzekeren tegen diefstal.
Moet nog wel even goed de KLEINE letters doorlezen of het ook echt klopt.
En uiteraard verzekeringen tegen elkaar uitspelen!




Wel even wat foto's doorsluizen op Het grote ZXR400 topic Deel 2!:Y
 
neem een Hawk, dan wordt je blij van de enkelzijdige ophanging :X :X :X :X :X

150 euro aan lagers, en alleen honda maakt ze@#$%@$@# :( :( :( :(
pff das nog niks.... de bougies voor een VFR400 NC30 kosten ong. een euro of 22 ... PER STUK!!! '(

ik betaal voor mijn 400tje 19 euro p/maand voor WA+ (Univé)
 
gewoon ff bij de verzekeraars kijken op internet, zo;n dingie invullen.
als je lid wordt bij knmv is verzekering goedkoper, en heb je voordeel dat je bij pech opgehaald wordt dacht ik.
en als je een te oude fiets hebt, kan je die vaak niet wa+ verzekeren omdat de dagwaarde zo laag is dat je er zelf niet veel profijt aan hebt. Koop je een bike van 3000, dan zal de dagwaarde een stuk lager zitten, en dan is het niet heel rendabel meer om een duurdere verzekering er voor af te sluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan