Kawasaki zxr 400

memolican

MF'er
16 jul 2014
141
1
Hallo allemaal,

Ik beschik over een A2 rijbewijs.
De laatste tijd ben ik op zoek geweest naar sportsports die al dan wel of niet voldoen aan A2 regeling. Ik heb veel nagedacht of ik het risico zou nemen met een 70kW + motor die geknepen is, echter zit ik zwaar te twijfelen aangezien ik bij een ongeval dik de sjaak ben (ivm verzekering).

Zelf zat ik aan een ZXR 400 te denken. Wat kunnen jullie mij vertellen over deze motor? Zijn er andere supersports die jullie aanraden? Of zeggen jullie dat ik een supersport (70kw+) moet rijden die geknepen is naar A2 (wel netjes rijdend ofcourse)? Want mijn einddoel (wellicht nu of over 2 jaar) = Honda CBR 600RR, Kawasaki 636 of Yamaha R6. Ze moeten er namelijk wel een beetje leuk uitzien.

Wat ik mij ook afvraag: hoe vaak worden motorrijders aangehouden (in verhouding met auto's)?

Alvast bedankt!
 
KNMV schijnt niet moeilijk te doen bij 70kw+ motoren. Als die maar wel daadwerkelijk op 35kw begrenst is. Kun je dus alleen maar gedoe krijgen met politie
 
verzekering aflsuiten misschien niet, maar ik denk toch dat je "de sjaak" zult zijn bij een ongeval
 
Als jij zwart op wit hebt dat je verzekerd bent ondanks dat het niet helemaal legaal is, is er wat dat betreft niet veel aan de hand. De politie zal bij een ongeval er miss wel achterkomen dat de motor niet geschikt is voor 35kw maar dan krijg je alleen een boete van 450 euro dacht ik vanwege onjuist rijbewijs (of zij zien het als rijden zonder rijbewijs oid)
 
Terug
Bovenaan Onderaan