Kawasaki ZXR 400

Marianchi ®

MF veteraan
12 dec 2003
7.454
0
Beste Forummers,

Al een tijdje volg ik hier de topics. Omdat ik zelf ook bezig ben met mijn (licht :( ) rijbewijs en het moment bijna is aangebroken dat ik zelf op de motor kan stappen met het mooie roze papiertje op zak, ben ik op zoek gegaan naar een fijne motor die aan mijn eisen zou kunnen voldoen.

Verschillende opties zijn bijvoorbeeld de 250cc versie van de Hyosung "Comet", de Honda VTR 250 serie (de australische versie zonder kappen), en de geknepen versie van de Kawasaki ZXR 400.Met name over de laatste optie heb ik nog wat vragen.

Ik zie bijvoorbeeld dat een stel van jullie al in het bezit zijn van zo'n fiets en ik vraag me af wat jullie ervaringen ermee zijn. Ik heb bij de dealers al geïnformeerd en het blok is bijzonder eenvoudig ter te draaien (dit dmv een stel ringetjes die samen ongeveer €5,00 kosten plus een uurtje arbeidsloon (een héél uur :Z ?)). Ik ken niemand uit mijn vriendenkring die hier ervaring mee heeft en ben benieuwd naar jullie opvattingen....Met name het olie- en benzineverbruik boeien me.

Omdat ik mijn motor onder andere wil gaan gebruiken voor het sportievere rijden én rijden met vakantiebepakkingen, lijkt een ZXR nou niet gelijk een ideale keuze. (Dit omdat een racer hiervoor naar mijn idee niet direct voor is gemaakt). Ook hier zou ik graag eventueel mensen met ervaring over willen horen in deze topic. Ik hoop dat jullie mijn mening over deze geweldige motorfiets(en)kunnen bijspijkeren en mij tot een goede en weloverwogen keuze laten komen.

Hoop dat er serieuze reacties komen (dus niet in de categorie "terugtunen van een Busa", "probeer anders een scooter" enz :z )
 
gebruik de search maar ff... tis de perfecte 25kw fiets :)

en om je even over de streep te halen...

Zie mijn sig *D
 
Nou ik zal proberen zinnig te antwoorden :P Ik rijd dus een zxr400 25kw. Puur voor de fun dus (nog) geen woon/school/werk getuf. Over benzineverbruik kan ik alleen zeggen dat ik met reserve de 250km zeker wel haal. Maar ik ben niet iemand die elke keer de tank volledig leeg rijd dus ik weet dit niet precies. Ik tank wanneer het uitkomt :P Echt rustig rijd ik niet (lekker janken }) @ 12krpm) en ik vind het benzine verbruik zo netjes.

En tot nu toe ben ik 1 keer een lang weekend naar limburg gecrossed samen met mijn vriendin die ook een 25kw zxr400 heeft. Dit ging prima ik reed met een bagagerol van 50liter die met een spin op mijn duo seat zat vastgebonden. Zat perfect geen last van tijdens het rijden omdat hij volledig uit de wind zit (zat nog niet helemaal vol). Het erop zetten kost nog geen 5 minuten en vergeet niet lapjes tussen kuipen en de spin te doen.
En dan nog een tanktas die je vol kan stouwen met spullen waar je snel bij wilt kunnen. Daar heb je ook geen last van dus je kan wel aardig wat zooi meenemen zonder gezeur. Zolang het snelweg/binnendoor tempo goed is krijg je ook geen lamme armen/handen maar bij stadsverkeer krijg ik sneller tintelende handjes. Tips: tempo erin houden :P en stop je schrijfremslot in je tanktas zodat je hem snel vast kan zetten zonder weer heel die bagagerol eraf te moeten halen :)

Deze zomer gaan we langer op vakantie en dan gaan we mijn vriendin`s motor ook is beladen :) Allebei een bagagerol en tanktas. Mischien heb ik dan wel weer meer tips voor je.

En ga voor die zxr400 krijg je geen spijt van: heeft de looks, rijd heerlijk (was er zo aan gewend), en gilt als een idioot :9

Mijn zxr met belading ;) en die van mij vriendin daarachter:

13.jpg


Suc6 met je keuze en moge het een 400 worden ;)
 
Nou ik zal proberen zinnig te antwoorden :P Ik rijd dus een zxr400 25kw. Puur voor de fun dus (nog) geen woon/school/werk getuf. Over benzineverbruik kan ik alleen zeggen dat ik met reserve de 250km zeker wel haal. Maar ik ben niet iemand die elke keer de tank volledig leeg rijd dus ik weet dit niet precies. Ik tank wanneer het uitkomt :P Echt rustig rijd ik niet (lekker janken }) @ 12krpm) en ik vind het benzine verbruik zo netjes.

En tot nu toe ben ik 1 keer een lang weekend naar limburg gecrossed samen met mijn vriendin die ook een 25kw zxr400 heeft. Dit ging prima ik reed met een bagagerol van 50liter die met een spin op mijn duo seat zat vastgebonden. Zat perfect geen last van tijdens het rijden omdat hij volledig uit de wind zit (zat nog niet helemaal vol). Het erop zetten kost nog geen 5 minuten en vergeet niet lapjes tussen kuipen en de spin te doen.
En dan nog een tanktas die je vol kan stouwen met spullen waar je snel bij wilt kunnen. Daar heb je ook geen last van dus je kan wel aardig wat zooi meenemen zonder gezeur. Zolang het snelweg/binnendoor tempo goed is krijg je ook geen lamme armen/handen maar bij stadsverkeer krijg ik sneller tintelende handjes. Tips: tempo erin houden :P en stop je schrijfremslot in je tanktas zodat je hem snel vast kan zetten zonder weer heel die bagagerol eraf te moeten halen :)

Deze zomer gaan we langer op vakantie en dan gaan we mijn vriendin`s motor ook is beladen :) Allebei een bagagerol en tanktas. Mischien heb ik dan wel weer meer tips voor je.

En ga voor die zxr400 krijg je geen spijt van: heeft de looks, rijd heerlijk (was er zo aan gewend), en gilt als een idioot :9

Mijn zxr met belading ;) en die van mij vriendin daarachter:

http://cmd.hro.nl/student/0541561/zxr/images/13.jpg ((Afbeelding))

Suc6 met je keuze en moge het een 400 worden ;)

Mooi, nu hoef ik niet zo veel te typen, ik sluit me volledig aan bij bovenstaande :}

Ik heb zelf dus ook 2 jaar zxr400 25kW (ja echt!) gereden. Ook een aantal keren Duitsland en Zwitserland ingeweest met volledige bagage, is geen probleem met een goede tanktas en/of bagagerol. Zeker een aanrader want hij stuurt geweldig.

Hmmm....ik bedenk me net dat ik er nog 1 te koop heb staan:ZXR te koop O-)
 
zeker een goeie fiets om mee te scheuren/rijden :}
ik wil niet meer anders je kunt hem ook goed vol pakken zonder er last van te hebben :]
kan het weten voor een weekend heb ik namelijk al een rol van 50l helemaal vol neem altijd te veel mee (vrouwelijk geslacht he nemen altijd te veel kleren mee)
kan zelfs van die tour tassen er lang hangen (touw dingetjes in gekort dat die niet op mijn uitlaat hangt(GEEN KOFFERS))weet ik is fout maar het is maar voor op de plaats van bestemming te komen en dan gaan ze er ook direct af
ik hoop je zo genoeg geinformeerd te hebben om over te gaan in de aankoop van een zxr 400 (beter is er niet vind ik *D )
 
Over reizen met de 400 kan ik niks zeggen, maar dit model sprong gewoon
met kop en schouders boven alle andere potentiële 25kw motoren uit.

Paste binnen mn budget en blijkt dé motor om 'kennis' te maken met het
supersport segment. Al dan niet 25 kW....
 
Terug
Bovenaan Onderaan