Marianchi ®
MF veteraan
- 12 dec 2003
- 7.454
- 0
Beste Forummers,
Al een tijdje volg ik hier de topics. Omdat ik zelf ook bezig ben met mijn (licht ) rijbewijs en het moment bijna is aangebroken dat ik zelf op de motor kan stappen met het mooie roze papiertje op zak, ben ik op zoek gegaan naar een fijne motor die aan mijn eisen zou kunnen voldoen.
Verschillende opties zijn bijvoorbeeld de 250cc versie van de Hyosung "Comet", de Honda VTR 250 serie (de australische versie zonder kappen), en de geknepen versie van de Kawasaki ZXR 400.Met name over de laatste optie heb ik nog wat vragen.
Ik zie bijvoorbeeld dat een stel van jullie al in het bezit zijn van zo'n fiets en ik vraag me af wat jullie ervaringen ermee zijn. Ik heb bij de dealers al geïnformeerd en het blok is bijzonder eenvoudig ter te draaien (dit dmv een stel ringetjes die samen ongeveer €5,00 kosten plus een uurtje arbeidsloon (een héél uur ?)). Ik ken niemand uit mijn vriendenkring die hier ervaring mee heeft en ben benieuwd naar jullie opvattingen....Met name het olie- en benzineverbruik boeien me.
Omdat ik mijn motor onder andere wil gaan gebruiken voor het sportievere rijden én rijden met vakantiebepakkingen, lijkt een ZXR nou niet gelijk een ideale keuze. (Dit omdat een racer hiervoor naar mijn idee niet direct voor is gemaakt). Ook hier zou ik graag eventueel mensen met ervaring over willen horen in deze topic. Ik hoop dat jullie mijn mening over deze geweldige motorfiets(en)kunnen bijspijkeren en mij tot een goede en weloverwogen keuze laten komen.
Hoop dat er serieuze reacties komen (dus niet in de categorie "terugtunen van een Busa", "probeer anders een scooter" enz )
Al een tijdje volg ik hier de topics. Omdat ik zelf ook bezig ben met mijn (licht ) rijbewijs en het moment bijna is aangebroken dat ik zelf op de motor kan stappen met het mooie roze papiertje op zak, ben ik op zoek gegaan naar een fijne motor die aan mijn eisen zou kunnen voldoen.
Verschillende opties zijn bijvoorbeeld de 250cc versie van de Hyosung "Comet", de Honda VTR 250 serie (de australische versie zonder kappen), en de geknepen versie van de Kawasaki ZXR 400.Met name over de laatste optie heb ik nog wat vragen.
Ik zie bijvoorbeeld dat een stel van jullie al in het bezit zijn van zo'n fiets en ik vraag me af wat jullie ervaringen ermee zijn. Ik heb bij de dealers al geïnformeerd en het blok is bijzonder eenvoudig ter te draaien (dit dmv een stel ringetjes die samen ongeveer €5,00 kosten plus een uurtje arbeidsloon (een héél uur ?)). Ik ken niemand uit mijn vriendenkring die hier ervaring mee heeft en ben benieuwd naar jullie opvattingen....Met name het olie- en benzineverbruik boeien me.
Omdat ik mijn motor onder andere wil gaan gebruiken voor het sportievere rijden én rijden met vakantiebepakkingen, lijkt een ZXR nou niet gelijk een ideale keuze. (Dit omdat een racer hiervoor naar mijn idee niet direct voor is gemaakt). Ook hier zou ik graag eventueel mensen met ervaring over willen horen in deze topic. Ik hoop dat jullie mijn mening over deze geweldige motorfiets(en)kunnen bijspijkeren en mij tot een goede en weloverwogen keuze laten komen.
Hoop dat er serieuze reacties komen (dus niet in de categorie "terugtunen van een Busa", "probeer anders een scooter" enz )