Kawasaki ZXR-400

Maar ik vind de ZXR400 mooier :)
Maar de 750 is natuurlijk weer leuker als de begrenzers eruit zijn..
 
Datzelfde heb ik nou ook.Vind mijn 400 mooier dan de 750 , maar dat vermogen he.
Mischien een 750 blok in de mijne proppen.
Leeggewicht:159 kg + meergewicht blok 750.
Frame aanpassen? :?
Vermogen : 125 pk.
Tis natuurlijk niets vergeleken met de nieuwere 900's en 1000's , maar voor een 400 is het wel aardig. :+ :+
 
en aan je icoon te zien heb je dezelfde als ik
:} :} :} :} :} :} :}
Een ZXR400 is zeker :}
Als ik niet toevallig mijn droommotor (RVF400 :9 ) had gevonden, reed ik nu ook op een ZXR400. Misschien moeten we een keer wat afspreken om met 400cc machientjes te gaan rijden. Ben i.i.g. wel benieuwd hoe zo'n Kawa gilt wanneer er flink gas wordt gegeven 8-)
Mijn motor is trouwens geen 25Kw ding, maar hij is wel begrensd op 180 Km/h ;(
 
dat kan ik je ook wel vertellen hoor!!
Maar een "400" dag lijkt me ook wel aardig.
Wilde ook nog eens zien hoe de andere 400tjes zich houden.Misschien een id om er een topic over te openen? :?
 
dat kan ik je ook wel vertellen hoor!!
Maar een "400" dag lijkt me ook wel aardig.
Wilde ook nog eens zien hoe de andere 400tjes zich houden.Misschien een id om er een topic over te openen? :?
Ben ook wel benieuwd wat de prestaties ongeveer zijn van de verschillende motoren naast elkaar.
Ik kom uit Den Haag en jij uit Delft zag ik. Als er meer users uit de buurt (Nederland) zijn die zin hebben moeten ze zich even kenbaar maken. Ik zal één van deze dagen foto's van mijn motor maken en een topic hierover openen.
 
Een ZXR400 is zeker :}
Als ik niet toevallig mijn droommotor (RVF400 :9 ) had gevonden, reed ik nu ook op een ZXR400. Misschien moeten we een keer wat afspreken om met 400cc machientjes te gaan rijden. Ben i.i.g. wel benieuwd hoe zo'n Kawa gilt wanneer er flink gas wordt gegeven 8-)
Mijn motor is trouwens geen 25Kw ding, maar hij is wel begrensd op 180 Km/h ;(
Die begrenzing kan er toch heel makkelijk uit? Tenminste bij mijn 400 is hij eruit.

En dat is ff grappig, ik het ook een 400 (CBR400RR) en woon ook in Delft!
 
Die begrenzing kan er toch heel makkelijk uit? Tenminste bij mijn 400 is hij eruit.

En dat is ff grappig, ik het ook een 400 (CBR400RR) en woon ook in Delft!
Goh , das ook toevallig.Zeker ook student?
Maar ging jij je 400 niet verkopen?
Enniehoe , een 400 treffen is wel een leuk id? *D
 
Tja wat kan ik nog zeggen, ik heb dus OOK een
Kawa zxr400. (groen/wit/blauw)
En hij bevalt uitstekend.
Nu nog een solozit er op en hij is perfect,
maar ja die zijn er niet te vinden.
Voor de rest heb ik zwart ruitje, laser uitlaat,
reclame onderlangs en natuurlijk mijn naam op het ruitje. :)

De kawa groeten van mij
 
Op donderdag 13 juni 2002 20:57 schreef Motorbabe het volgende:
Nu nog een solozit er op en hij is perfect,
maar ja die zijn er niet te vinden.
Voor de rest heb ik zwart ruitje, laser uitlaat,
Grmbl , en ik maar denken dat ik geen eenheidsworst had gekocht :( :+ :+
solozitje heb ik me ook een ongeluk naar gezocht , maar is niet nieuw meer te krijgen.
 
Die begrenzing kan er toch heel makkelijk uit? Tenminste bij mijn 400 is hij eruit.

En dat is ff grappig, ik het ook een 400 (CBR400RR) en woon ook in Delft!
Die begrenzing is er inderdaad makkelijk uit te halen, maar ik zoek een origineel HRC CDI unit die de begrenzing eruit haalt én de toerenbegrenzer 1.000 toeren later in laat komen. Maar als ik die niet vind, doe ik het gewoon op de makkelijke manier :)
Hoe hard loopt die CBR van jouw dan :?
 
Elske, de site waar het opstond bestaat niet meer, maar dit heb ik nog in de Google history kunnen vinden:
The Pictures are here ! Read the story below.



07/2-98
How would you like 100rearwheel hk, for a 160kg bike? A friend of mine, Max, drives a CBR400RR Gullarm. We have just been to Germany to buy a used CBR600 engine with 100 rearwheel hp. Now all we have to do is switch it with the 400cc, and we have one psycho bike ! Check back for details / photo. We hope to be done by March 1. 1998.


09/2-98
First problems: None of the mounting brackets fits the new engine. We have to make new ones. The engine is also too wide, so we'll probably have cut off some of the frame.
10/2-98
We have now removed all parts from the frame itself. It's a lot easier for us to adjust/move around with the frame to get it to fit right.
11/2-98
A Bit of advise: Don't try this yourself. At the moment it doesn't look like we can get the sprocket aligned properly. If we can't get that right, then I think we're gonna dump the project. Too bad, it would have been an asskicker.
12/2-98
We know of a person in Denmark who has a CBR400 with a 600cc. We're gonna see if we can get in touch with him and check out the details on his bike.
14/2-98
After some time to think, we decided to file/grind off some of the cast aluminum from the frame. We started with 1 or 2 mm, to see how much was needed to get the engine in place.
15/2-98
SUCCESS ! The engine now sits exactly where we want it to. At the most, we have cut off 5mm of the frame. We have started making new mounting brackets for the engine. We cut them in thick Iron to make sure they're strong enough. Some of them will even be welded.
This is what the new brackets look like (simplified)
2/3-98
We had to make a new thingy for the water to run into the engine (see picture). Otherwise it would have been in the middle of the frame. We have to use 2 electrical systems. The 600 system for all functions concerning the engine, and the original wiring for lights, turn signal and so on. We connected both to the key starter switch and battery, so they both turn on when turning the key. We have also had the engine started and running, so we're sure it works. We now need new airbox(filter), chain and sprockets. We can see the light at the end of the tunnel now !
9/3-98
YEEEESS ! WOW, WAAHM, POW, WROOUUMM.
All done now ! After blowing quite a few fuses, we got the electrical system right. We thought it only ran on 3 cylinders, so we tested ingition coils plugs and everything. We also thought it might be the fuel/air mixture that was the problem, cause we're not running with an airbox, only clamp on race filters (No room for the airbox). We found out the there was no power to the fuel pump, so that must have been an obstruction, and since the CBR600 doesn't have one we removed it. First run: What an asskicker!
We are running a 530 chain on the 400cc's standard 520 rear sprocket, and the 600cc's 530 front sprocket. We had to cut off a little tap from the frame, because the new chain is wider than the old. Works well. We also had to make a new middle pipe fo the slip on. The carbs doesn't run quite clean yet, but we are experimenting with a cloth over the air filters because we think it's getting to much air. However it has no problems taken 12000 revs quite fast, and it almost lifts the front wheel by throttle. The speedo doesn't fit either, so we put on a digi-one, like the one I have on my ZXR. The bodywork is spectacular itself. The 600cc is a lot wider, so the left side has been moved out about 5cm. There is a gap of about 10cm just behind the front wheel, where the to lower fairings should have touched. But if you don't now you can't see from a few meters distance.
11/3-98
We are now going to buy a Jetkit and get it adjusted correctly. We will probable also try making a new airbox that fits under the tank. We haven't tried jetting before, so I think it'll be a lot of fun ! This dynochart will be here when we're done.
23/3-98
We got the standard 600 airbox under the tank afterall. It doesn't fit at all, so we just fastened i with some heavy tape. But at least it's airtight. We synchronized the carburators with some hoses and a jar with water, and adjusted the idle screw, so now it runs without the choke after just 30 seconds from cold engine. We decided not to buy a Jetkit, and instead we just got some larger main jets which was a lot cheaper. The standard are #135 so we got some #148's. It runs a little better, but I don't think we can choose the right jets until we get it on a dynojet.
When just twitching the throttle in 1. gear, it pulls a vertical wheelie with no problems (and no clutch), so I think we're pretty close.
9/4-98
Now we have tried main jets #160 and #170. #170 seemed a little to rich, so we decided to go with the #160. I bought a carburetor synchronizer (4 vacuum gauges). It costed about 80 dollars. So now we're sure it's synchronized correctly.
11/5-98
Well... A dynojet works miracles. We found out that you really can't tune up a bike without test runs. Choosing the wrong main jets gave us about 80 hp rear wheel. But give it some standard 135 mains, and it'll give you 89 hp in return ! Thats pretty good for a CBR F2 without full race exhaust.
8/8-98
We tried we a set of completely new (used) carburators - It worked ! So we wanted to find out exactly what the problem with the old carburators was. We took everything from the old carburators and put it in the new - jets, needles, floater, vacuum slides and so on. The new carburators ran perfectly. We still don't know what was wrong...
This is getting better and better... Max switched his standard forks with brakes, rim, tire and everything with set from an Aprilia Racer.
So now he's got WP forks, Brembo Calipers with steel braided lines, Zanzani brake discs, Marvic Magnesium Rim, and a Metzeler Z1 Racing front tire !! All for under 1000 dollars.


I must say that we are pretty proud of ourselves. At a point, it didn't seem possible at all. We have used over 100 hours each so far.
Thanks to Haynes and Honda for the manuals, and to all the people who has assisted us along the way.
See you on the Road !


Back to Mark's Kawasaki ZXR Page
 
Die begrenzing is er inderdaad makkelijk uit te halen, maar ik zoek een origineel HRC CDI unit die de begrenzing eruit haalt én de toerenbegrenzer 1.000 toeren later in laat komen. Maar als ik die niet vind, doe ik het gewoon op de makkelijke manier :)
Hoe hard loopt die CBR van jouw dan :?
Harder dan 180??? Na de 180 houdt mijn km teller er zo'n beetje mee op. Niet helemaal, want er zit nog een streepje (voor 190) en als je gas blijft geven dan loopt de naald nog wel een stukje door, maar hoe hard het precies is weet ik niet. In ieder geval niet hardern dan 210, want dat kunnen mijn banden niet aan. (BT 090, speciaal voor 400tjes).

PS ik heb de begrenzing er niet zelf uitgehaald, dus ik heb geen idee, maar hierboven staat al een prachtig verhaal (wat ik niet heb gelezen). Ik heb alleen gehoord dat het heel simpel was.
 
IDD! Wat studeer je? En ja, CBR400RR kopen? 400 Treffen, zo cool dat ik haast mijn motor er niet door zou verkopen.
Ik ben toevallig ook student, nou ja deeltijd-student dan. Overdag moet ik centjes verdienen om mijn motor en andere zaken te kunnen betalen. Ik doe dus deeltijd-HEAO Accountancy aan de Haagsche Hogeschool. En wat studeren jullie precies?
 
In ieder geval niet hardern dan 210, want dat kunnen mijn banden niet aan. (BT 090, speciaal voor 400tjes).
Uhm???Ik ga ook voor de BT090 , maar ik ga toch echt wel harder dan 210 hoor.Zal het toch maar even navragen.Teller max is dacht ik 240 met zo'n streepje erbij voor 250.
Enne , ik zit LR te doen.Of eigenlijk:ik betaal collegegeld.Keb je nog nooit horen scheuren , maar ja , Delft is nou ook niet zo heel klein :+
 
Ik ben toevallig ook student, nou ja deeltijd-student dan. Overdag moet ik centjes verdienen om mijn motor en andere zaken te kunnen betalen. Ik doe dus deeltijd-HEAO Accountancy aan de Haagsche Hogeschool. En wat studeren jullie precies?
Uh , nou , Delft dus (zie bovenstaande post ;) )
 
Uhm???Ik ga ook voor de BT090 , maar ik ga toch echt wel harder dan 210 hoor.Zal het toch maar even navragen.Teller max is dacht ik 240 met zo'n streepje erbij voor 250.
Enne , ik zit LR te doen.Of eigenlijk:ik betaal collegegeld.Keb je nog nooit horen scheuren , maar ja , Delft is nou ook niet zo heel klein :+
Ik ga meestal scheuren in Ede (betere weg, minder verkeer, plus een vriendje/en vrienden om mee te rijden). Ik kom wel heel af en toe op de motor naar de TU (als ik daarna ook moet werken, want ik woon op de JvB, dus wel erg dichtbij).

Ik studeer Industrieel Ontwerpen (voor de mensen die niet weten wat dat is: het ontwerpen van gebruiksproducten, zoals helmen, motoren en koffiezetapparaten) en ben nu vierdejaars...Onee ik heb mijn laatste verslag gister ingeleverd. Vijfde dus al weer bijna... (ouwe lul die ik er ben ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan