Kawasaki ZXR-400

Ragonite

Banned User
6 mrt 2002
673
0
Hallo,

Ik heb deze motor op het oog. Maar nu vraag ik mij af of deze niet te klein is voor mijn lengte.. ik ben namelijk 1.90. Gaat dit passen?
En hoe is de motor verder? Minpuntjes? Pluspuntjes?

En waarom scheelt het zoveel in prijs met Duitsland :? :? Hier zie je ze staan voor 5000 euro ongeveer, en in duitsland voor 2400 euro!!
Hoe kan dat ?

Bedankt.
 
Duitsland zijn de motoren altijd goedkoper, maar toch niet de helft????

Zou er even wat meer zoeken in Duitsland om te vergelijken.

Vergeet niet dat er nog BPM overheen komt, ook de keuring,het kentekenbewijs en de platen zijn niet gratis.

Als je een motor uit Duitsland wil halen moet je ff naar de site van de Douane gaan. Kun je info vinden over de procedure.
 
Ja ze staan er voor 2500 euro!

En volgens Jasper komt er nog 200 euro ongeveer bij voor die hele zooi.. BPM, RDW en platen enzo.

Jasper zijn signature:

net gekocht: zxr 400 2400 euro
25 kw setje 5.54 euro. invoeren 100 euro.
bpm 55 euro. totaal voor nog geen 2600 euro mn eigen zxr!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel een CBR400RR voor je in de aanbieding, zie ook dit topic:

Erg mooie CBR400RR

En ik denk dat je daar goed oppast met je 1m90 Daarbij is hij 25kw te maken en niet zo duur als die Kawa, sterker nog, zelfs goedkoper dan de Duitse Kawa (vraagprijs is nu € 2250,-)
 
Ik denk dat je net te groot bent voor een 400 cc.
Maar ik zou ff langs een dealer gaan en ff passen.
Dan weet je het zeker.

En een KaWa ZXR 400 zit er :9~ uit
 
Ik heb wel een CBR400RR voor je in de aanbieding, zie ook dit topic:

Erg mooie CBR400RR

En ik denk dat je daar goed oppast met je 1m90 Daarbij is hij 25kw te maken en niet zo duur als die Kawa, sterker nog, zelfs goedkoper dan de Duitse Kawa (vraagprijs is nu € 2250,-)

Ja maar goed.. tjek me sig ;) Denk niet dat je hem zolang wilt vasthouden :+

Wel errug mooie motor!
 
Laatst bewerkt:
aan de ene kant heb je geluk aan de andere kant niet.

In maart 2003 mag ik 25+kw rijden en gaat de zxr er wellicht uit.

Echter de nederlandse prijs voor een 25KW zxr is erg hoog omdat alleen via de ons omringende landen er de mogelijkheid is de zxr te begrenzen.

Ik denk dan ook idd aan 4000 euro tegen die tijd.
Je kunt natuurlijk zelf invoeren.
Rond 91 betaal je ong 75 euro bpm, 100 euro voor platen invoeren keuren enz.


enne die cbr krijg jij niet op 25kw hoor!!!
En een zxr is ook 10x mooier vind ik!
 
aan de ene kant heb je geluk aan de andere kant niet.

In maart 2003 mag ik 25+kw rijden en gaat de zxr er wellicht uit.

Echter de nederlandse prijs voor een 25KW zxr is erg hoog omdat alleen via de ons omringende landen er de mogelijkheid is de zxr te begrenzen.

Ik denk dan ook idd aan 4000 euro tegen die tijd.
Je kunt natuurlijk zelf invoeren.
Rond 91 betaal je ong 75 euro bpm, 100 euro voor platen invoeren keuren enz.


enne die cbr krijg jij niet op 25kw hoor!!!
En een zxr is ook 10x mooier vind ik!

Dus je wilt er 4000 euro voor hebben dan ?
Vink beetje duur :) Koop hem gewoon in duitsland dan.. maar over mijn lengte. Past dat? Hoelang ben jij ? En de ZXR is mooier ja })
 
Dus je wilt er 4000 euro voor hebben dan ?
Vink beetje duur :) Koop hem gewoon in duitsland dan.. maar over mijn lengte. Past dat? Hoelang ben jij ? En de ZXR is mooier ja })


Duur?
Merk: KAWASAKI
Type: ZXR 400
Bouwjaar: 1992
Teller: 41000 KM
Kleur: GROEN
Prijs: € 4.690,00
Garantie: Ja
Technische gegevens aanwezig

En dan kan je ze pas vanaf bj 99 25kw maken!
 
Ik vind de ZXR wel de mooiste van de drie (ZXR/CBR/FZR 400) maar het is ook de duurste. Of 't past moet je gewoon uitproberen. Een vriend van mij paste bijvoorbeeld wel op (toen nog) mijn CBR400RR maar zit op z'n eigen GSXR600 steeds met z'n knieën tegen de kuip.
 
25kw??

Merk: KAWASAKI incl.3mnd garantie en grote beurt
Type: ZXR 400 25KW 25 kw uitvoering!!!!
Bouwjaar: 1995
Teller: 35000 KM
Kleur: GROEN/WIT
Prijs: € 4.995,00
Garantie: Ja
 
Op woensdag 05 juni 2002 12:01 schreef Jasper Grootveld het volgende:Duur?
Merk: KAWASAKI
Type: ZXR 400
Bouwjaar: 1992
Teller: 41000 KM
Kleur: GROEN
Prijs: € 4.690,00

Vind ik inderdaad erg veel geld voor een 10 jaar oude 400cc, ruim 10.000 oude pieken.
 
Laatst bewerkt:
Op woensdag 05 juni 2002 12:07 schreef TTeun het volgende:Vind ik inderdaad erg veel geld voor een 10 jaar oude 400cc.

Hij is gewoon erg gewild en nieuw 20000 piek ofzo?
dan krijg je van die gekke prijzen!
 
misc.php
 
Duur?
Merk: KAWASAKI
Type: ZXR 400
Bouwjaar: 1992
Teller: 41000 KM
Kleur: GROEN
Prijs: € 4.690,00
Garantie: Ja
Technische gegevens aanwezig

En dan kan je ze pas vanaf bj 99 25kw maken!

Ik bedoel, duur vergeleken met 1tje uit Duitsland, maar voor NL zeker niet duur nee.
 
Hi!
Ik ben zelf ook in het bezit van een ZXR400!
Een geweldige Motor! En zeker de mooiste in zijn soort!
In Dld zijn ze inderdaad veel goedkoper, als ik dat toen geweten had, had ik er misschien daar wel een gekocht!
ik ken een aantal mensen die ook best wel lang zijn en er eentje rijden, dat gaat goed.
Ik denk dat je het gewoon zelf ff moet proberen!
Hier staan er in Dld ook wat te koop: www.zxr400.de en dan naar forum kun je ff vergelijken!
De BPM voor een motor is geloof ik 20% dus dat valt wel mee.

De nieuwprijs ligt op het ogenblik op 8575,00 euro.

Groetjes Sonja!
 
Laatst bewerkt:
Duur?
Merk: KAWASAKI
Type: ZXR 400
Bouwjaar: 1992
Teller: 41000 KM
Kleur: GROEN
Prijs: € 4.690,00
Garantie: Ja
Technische gegevens aanwezig

En dan kan je ze pas vanaf bj 99 25kw maken!

Op woensdag 05 juni 2002 12:04 schreef Jasper Grootveld het volgende:
25kw??

Merk: KAWASAKI incl.3mnd garantie en grote beurt
Type: ZXR 400 25KW 25 kw uitvoering!!!!
Bouwjaar: 1995
Teller: 35000 KM
Kleur: GROEN/WIT
Prijs: € 4.995,00
Garantie: Ja

Volgens mij zijn dit dealer prijzen en kun je dus niet vergelijken met wat jij er particulier voor kan vragen. Jij kan immers sowieso geen garantie geven.
 
Ik heb zelf ook een ZXR400. Geweldige fiets! Stuurt erg lekker en inderdaad de mooiste 400 die er te krijgen is. Ik denk alleen dat 1.90 wel aan de lange kant is. Ik zit er (1.75m) al behoorlijk krap op (in vergelijk met bv. R6 of FireBlade). Vooral de knietjes zijn erg opgevouwen. Maar ik kan kan er makkelijk uren achter elkaar op rijden. Minpuntje is het vermogen dat na een t ijdje toch echt tekort schiet. Ik moet zeggen dat het ding toch behoorlijk hard loopt. De meeste mensen zijn toch aardig onder de indruk van de acceleratie van zo'n 400tje.
 
Volgens mij zijn dit dealer prijzen en kun je dus niet vergelijken met wat jij er particulier voor kan vragen. Jij kan immers sowieso geen garantie geven.

Jawel hoor!! tot aan de deur!! :+ :+ :+

maar goed 800 euro meer omdat je dan 3 maanden garantie krijgt? :j
 
ikke (1.80) kan er precies op , maar het ligt er een beetje aan om je lange benen of een lang bovenlichaam hebt.Passen is de beste optie.
En over die voor -en nadelen.
Uiterlijk is persoonlijk , maar ik vind em(/haar ;) ) prachtig.
Vermogen is misschien weinig , maar je kan er je lol mee op.
Bochten nemen gaat fantastisch. :]
Technisch hoog niveau.
En over die prijs:Ik zie die prijzen in nederland , zoals die €4995 , en dat vind ik vrij veel.Als je goed zoekt (particulier) vind je ze echt wel goedkoper hoor.Tis aan jouw welke kleur je wilt.Voor 1992 hadden ze trouwens ook een vierkante koplamp , wat ikzelf minder mooi vond.
Ik heb een '93 er , zwart/paars/roze , laser demper en zwart ruitje.Voorlopig ben ik tevreden.
Succes.
 
Op woensdag 05 juni 2002 15:32 schreef Xiphias het volgende:
ikke (1.80) kan er precies op , maar het ligt er een beetje aan om je lange benen of een lang bovenlichaam hebt.Passen is de beste optie.
En over die voor -en nadelen.
Uiterlijk is persoonlijk , maar ik vind em(/haar ;) ) prachtig.
Vermogen is misschien weinig , maar je kan er je lol mee op.
Bochten nemen gaat fantastisch. :]
Technisch hoog niveau.
En over die prijs:Ik zie die prijzen in nederland , zoals die €4995 , en dat vind ik vrij veel.Als je goed zoekt (particulier) vind je ze echt wel goedkoper hoor.Tis aan jouw welke kleur je wilt.Voor 1992 hadden ze trouwens ook een vierkante koplamp , wat ikzelf minder mooi vond.
Ik heb een '93 er , zwart/paars/roze , laser demper en zwart ruitje.Voorlopig ben ik tevreden.
Succes.

Ik denk niet voor 2500 euro zoals in Duitsland..
Trouwens, over de lengte, ik rij nu ook op een scootertje en dat past goed. Verder vertelde Jasper dat zijn ZZR250 kleiner was dan ZXR400, en die ZZR verkocht ie aan iemand van 1.88 dus :)
 
Laatst bewerkt:
Op woensdag 05 juni 2002 15:43 schreef Ragonite het volgende:Ik denk niet voor 2500 euro zoals in Duitsland..
Trouwens, over de lengte, ik rij nu ook op een scootertje en dat past goed. Verder vertelde Jasper dat zijn ZZR250 kleiner was dan ZXR400, en die ZZR verkocht ie aan iemand van 1.88 dus :)
Dat zegt misschien meer over zijn verkooptechniek dan over de lengte. ;)
{maar meneer , zo krap hoort tie te zitten , hij rekt nog wat op}
En ik ben met je eens dat €2500 niet te doen is , maar die bijna €5000 is wel heel veel
 
Terug
Bovenaan Onderaan