Kawasaki ZXR 750 bw.89' oliepeil

Marcin Nales

MF'er
18 mei 2011
75
3
Emmen (Drenthe)
Hallo Allen,

Ik zie mijn olie boven MAX staat.. is het erg :? of beter wat er uit halen ? of kan ik er mee zo gewoon door rijden?

Alvast BEDANKT!!!

GR' :W

Martin

P.S
Enige idee hoe duur is om zo ouwde motor bij garage aftestellen?
 
Teveel aan olie eruit halen . :Y Er staat niet voor niets min en max

ps oude motor heeft er niets mee te maken , een oude motor kan er heel nieuw uit zien met weinig km op de klok . Om het beste uit je motor te halen moet je deze goed af (laten) stellen .
 
Laatst bewerkt:
teveel olie kan toch ook nooit goed zijn voor je keringen??????????????

Je bedoelt dat door de (fractie) hogere statische druk je keerringen het eerder begeven? Daar geloof ik niet zo in. Of bedoel je wat anders?

Edit:
Een te hoog oliepeil is natuurlijk niet goed. Er staat niet voor niets ook een maximaal level aangegeven. Bij een te hoog oliepeil bestaat de kans dat de krukas de olie gaat 'opkloppen'. Daarvan kan de olie gaan schuimen en zijn smerende eigenschappen verliezen.

Hopelijk zit er simpelweg te veel olie in, en is de olie niet (zoals willem1940 al zei) verdund. Bekijk de olie die je eruit haalt goed, en kijk of je aanwijzingen ziet, voelt of ruikt van brandstofverdunning. Indien dit zo is, oorzaak traceren en oplossen, en uiteraard nieuwe olie + oliefilter. Als dit niet zo is, zou ik de motor altijd op precies dezelfde plek zetten, en het oliepeil (voor de zekerheid) de komende tijd monitoren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan