Kawasaki zxr 750 Geen vonk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wezly_zxr

Rookie
27 jan 2019
13
3
Gorinchem
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk: Kawasaki
  • Type: Zxr 750
  • Bouwjaar: 1993
  • Kmstand: 43000
  • Probleem: Geen Vonk


Goedendag,

Van de Winter is mijn motor uit elkaar gegaan om de kappen en velgen te laten spuiten. Ook is gelijk het frame gespoten en de kettingset vervangen.
Zelf klus is veel aan mijn zxr die tot naked is gemaakt een paar jaar geleden.

Afgelopen Winter ook de elektronica aangepast. hier bij heb ik ook een ander contactslot geplaatst in mijn frame. het originele contactslot is daarbij komen te vervallen en heb met relais gewerkt. ik heb gelezen dat er in het originele contactslot een 100 ohm weerstand zit die verbonden zit voor de grijze draad die naar je pickup coil gaat. deze heb ik er ook tussen gezet.

nog steeds heb ik geen vonk.

in mijn wph heb ik het stroomkringschema erbij gepakt en alle draden doorgemeten die voor de ontsteking nodig zijn. deze zijn allemaal goed.

Dingen die ik heb door geconstateerd:

Pick up coil is 425 ohm volgens wph moet hij tussen de 375 en 565 ohm zijn

Bobine cil. 1/4 Prim. spoel 2.9 ohm Secondaire spoel 24,6K ohm
Bobine cil. 2/3 Prim. spel 2.8 ohm Secondaire spoel 23.9K ohm

Volgens Wph prim spoel tussen de 1.8 en 2.8ohm Secondaire spoel tussen de 10 en 16K ohm zijn

als is de draden van de bobines los haal:

Meet ik op bobine cil 1/4 tussen rood en Zwart 8.9V, Rood en - ( accu) 12.42V, Zwart en +(accu) 8.9V
bobine cil 2/3 tussen rood en Groen 0V , Rood en - ( accu) 12.42V, Groen en +(accu) 0.5V, groene draad gemeten tot cdi. draad is goed

als ik de draden aansluit op de bobines. meet ik bij bobine 1/4 op zowel de rode als de op zwarte 12.42V als ik met de multimeter de rode op de draden zet en de zwarte op de - van de accu. Bij bobine 2/3 meet ik op beide draden ook 12.42V

Het lijkt mij dat beide bobines niet goed zijn omdat de waardes van de secondaire spoel hoog zijn en in denk dat de cdi ook niet goed functioneerd.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. : )
 
Zie nu dat ik ook leer .Schema en bedrading zijn als indicatie geplaatst . Om te bekijken hoe een CDI werkt en aangesloten moet worden .
Dus mijn advies is eerst goed nadenken kijken nadenken meten . Wat meet ik .wat heb ik er aan. En het belangrijkste als ik meet ,
wil ik van te voren weten wat ik meet.
 
Hier klopt

Zonder bekrachtigd te zijn.
Maar dan heb je dus een verkeerde waarde .edit; in je openingspost heb je de goede waarden.

Ja ik zie het idd. De waarde in mijn openingspost heb gemeten toen ik net begon met uitzoeken op de stekker van de cdi
De laatste waarde heb ik gemeten op de stekker van de cdi. Waarom hij anders is weet ik niet
 
Ik heb de stroomkring schema gevonden in mijn wph. Van het model L (uk)
De bedrading klopt volgens schema dit heb ik goed nagelopen.
Ik maak vanmiddag een tekening hoe ik het contact heb aangesloten.


Mijn motor heeft het altijd wel moeilijk gehad met starten.met koude motor en dan vooral als hij lang had sti gestaan. Als de motor warm was startte hij heel snel
 
Zie nu dat ik ook leer .Schema en bedrading zijn als indicatie geplaatst . Om te bekijken hoe een CDI werkt en aangesloten moet worden .
Dus mijn advies is eerst goed nadenken kijken nadenken meten . Wat meet ik .wat heb ik er aan. En het belangrijkste als ik meet ,
wil ik van te voren weten wat ik meet.
Zoals bij bijna al je reacties, geen ene sodemieter
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
Vandaag alle draden op mijn relais nagelopen en alles opnieuw aangestipt en getest. Ook me oude contactslot open gebroken. Hierin zag ik een weerstand zitten van 100ohm. Deze zat aan de grijze draad die naar de cdi gaat, deze heb ik ook weer tussen mijn draad gemaakt. Resultaat een vonk en hij start!
Bedankt voor jullie tijd en hulp😄
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan