Kawasaki ZXR 750 gekocht!!

DaveXR

Die hard MF'er
22 mrt 2004
933
0
Bunde
Jaah ik heb een kawasaki zxr 750 gekocht!! Sinds zaterdag heb ik hem thuis staan, heb hem nu uit elkaar liggen voor begrenzing op 25kw :(

Met die laser demper geeft het een mega vet geluidje (wel hard :O wel vet }) ), en ff klein stukje gereden daar op parkeerplaats waar ik hem gekocht heb, reed zo te voelen heel goed! Ziet er ook nog perfect uit, heeft paar kleine krasjes aan rechterkuip, maar die zijn bijgewerkt met lakstift, verder is hij perfect in orde!

Hij is van 1990, en loopt perfect. Kan niet wachten totdat ik er op kan rijden :]

Banden zijn ook nog perfect en ketting + tandwielen zijn ook nog goed!

9 augustus afrijden voor rijbewijs, hoop dat ik het haal!!

Maar als iemand weet hoe lang die busjes boven de gasschuiven moeten worden, dan kan ik die zelf maken en er in zetten. Dus als iemand een zxr heeft begrenst, of zoeen setje heeft gehad, hoe lang waren de busjes boven de schuiven?

Hier een foto van mijn motor:

full
 
WOW wat een motor, zo'n ding wil ik ook.!!!!

De kleurstelling van die kawa is helemaal top, heb
zelf ook al gekeken naar 750 jes in die kleur.
net iets boven mijn huidige budget, tenzij ik even door spaar

Veel succes met afrijden alvast, hopen dat je er veel plezier van hebt!!

(ps als je m zat bent ..... zet dat ook op de topic dan doe ik een bod)

Groetjes Onno
 
he veel plezier, en hopen dat het gaat lukken met je rbw.
maar kan je em nie begrensen met plaatje??? bij de inlaat???

grtzz daniel
 
Kijk dat zijn de Fietsen. Allen hij is uit 1989 ander had je een rechte achterbrug zonder versteving, als hij van 1990 was.
misc


De mijne
Veel rij plezier
 
he veel plezier, en hopen dat het gaat lukken met je rbw.
maar kan je em nie begrensen met plaatje??? bij de inlaat???

grtzz daniel

ik wil hem gaan begrenzen met busjes boven de gasschuiven, dan kan je zoveel gas geven als je wilt, maar hij gaat niet verder open dan maar een kwart gas ofzo. Dat is simpeler te doen.

En dan verzekeren met uitdraai.


En ik hoop ook dat het gaat lukken met rbw ja!! Lekker :]

btw, weet iemand of je met 1/4de gas boven de 25kw komt? of zit je er dan dik onder? Of kom ik beter in de buurt met 1/3de gas? Als iemand me daar een schatting van kan maken kan ik busjes maken en eens op een testbank om te kijken of ik in de buurt zit. Dan is het regelen naar 25kw een stuk fijner, als je een beginpunt hebt.

Dan weet ik namelijk ongeveer tot hoever ik hem moet begrenzen. Als iemand andere schattingen weet, laat me horen!! :P
 
Laatst bewerkt:
Geile fiets :9~ maar verzekeren met uitdraai :?
Kijk hier eens naar zou ik zeggen:
En toen was ik dus de lul.
khad het al gelezen jah... is vet klote maar de kans is klein. Veel mensen van MF rijden met uitdraai rond, en dat word 99% van de gevallen geaccepteerd, maar je hoeft maar net pech te hebben ja :( Misschien dat ik eerst zo rij en als ik geld heb ik hem laat keuren ;) haha.

Maar ik wil hem zelf gaan begrenzen met busjes boven de schuiven dus, daarom vroeg ik me af, wat komt meer in de richting, 1/3de gas, 1/4de gas? Of zit ik er nog totaal naast?
 
yep,

rood zwarte '89-ers zijn cool ;)

de mijne was in duisland geknepen op 25kw met zowel bussen in de deksels als plaatjes in de luchtinlaat. (

geen idee hoe hoog ze waren, maar ik kan thuis eens in het foto archief duiken.
(maar ik heb ooit een foto gepost van de bussen)

25kw rijdt matig, want hoe mooi ze ook zijn ze zijn ZWAAR.
 
yep,

rood zwarte '89-ers zijn cool ;)

de mijne was in duisland geknepen op 25kw met zowel bussen in de deksels als plaatjes in de luchtinlaat. (

geen idee hoe hoog ze waren, maar ik kan thuis eens in het foto archief duiken.
(maar ik heb ooit een foto gepost van de bussen)

25kw rijdt matig, want hoe mooi ze ook zijn ze zijn ZWAAR.

zoek als je wilt die foto's eens op :P

En plaatjes in luchtinlaat is opzich toch niet nodig als je gasschuiven zo begrenst dat ie niet verder open kan dan een bepaalde stand? Hij kan dan gewoon niet verder open, dus niet meer vermogen geven dan in die stand, toch? Maar dan zal je wel langere busjes nodig hebben, en het effect van je gasslag is natuurlijk minder, want de gasschuiven knallen natuurlijk heel snel tegen de bussen en dat zal wat minder snel zijn met plaatjes in luchtinlaat waardoor je wat ruwer met je gas kan omgaan zonder dat de schuiven meteen tegen de bussen schieten.

Maar als je foto's en eventueel maten wilt posten, bedankt!
 
veel plezier op je nieuwe fiets(wel eerst effe slagen he :+ ).
ik had de mijne ook al gekocht voor dat ik me rbw had.
alleen bij mij was(is) z`n 2de versnelling niet helemaal lekker :(
dit is de mijne trouwens
full


ik hoop dat je het voor elkaar krijg om hem 25kw tekrijgen.
ik kan daar niets zinigs over zegge.

gr hans.
 
veel plezier op je nieuwe fiets(wel eerst effe slagen he :+ ).
ik had de mijne ook al gekocht voor dat ik me rbw had.
alleen bij mij was(is) z`n 2de versnelling niet helemaal lekker :(
dit is de mijne trouwens(Afbeelding)

ik hoop dat je het voor elkaar krijg om hem 25kw tekrijgen.
ik kan daar niets zinigs over zegge.

gr hans.

is die foto soms in bussum gemaakt????
 
hmm zou je die foto's nog us kunnen posten van die busjes dan?

Ik zit zelf te denken aan, busjes maken van 1/3de gas, 1/4de gas, 1/5de gas. Dan naar testbank en kijken of er iets in de buurt komt. Dan moet dat begrenzen niet zoeen heel groot probleem worden denk ik.

Dan is het alleen nog hopen dat ik me rbw haal 9 augustus zodat ik lekker kan rijden op mijn zxr :]
 
Zo ik heb even mijn ZXR gewaxt, en meteen foto's gemaakt met mijn telefoon.

Dit is hem bij mij thuis (eerste foto was foto bij motorzaak):

full


zoals je ziet kan de camera van mijn telefoon niet tegen dat glanzende rood :(

Ik zal dadelijk eens foto's maken met de digitale camera!

Ik heb meer foto's gemaakt met de telefoon maar daar is het rood nog vager. Dadelijk dus met digitale camera!
 
Zaterdag om 11 uur moet ik op de testbank voor mijn 25kw controle. Ik heb nu busjes van 24mm boven de gasschuiven, en volgens mij zit dat al aardig in de buurt van 25kw.
Zaterdag op de bank!

Maar ik had nog een vraagje, mijn zxr heeft 79600 gelopen. Hij verbruikt zover ik weet geen olie, hij loopt heerlijk, stinkt niet naar olie en rookt niet, dus verbruiken van olie is zo goed als niks, of echt maar minimaal (anders ruik je het toch al snel). Hij maakt ook geen vage bijgeluiden, en is altijd onderhoud aan gedaan. Schakelt ook goed, etc. Maar wat denken jullie, kilometer stand te hoog om nog lang plezier van te hebben? Zover ik zo kan zien is hij motorisch perfect in orde. En aangezien hij vrijwel geen olie verbruikt lijken me de kleprubbers en zuigerveren in orde. Koppeling slipt ook niet door. Ding is ook nooit zo extreem mee gereden volgens mij (aan de schaamranden op de banden te zien is hij nooit echt heel erg hard door bochten gegaan).

Denken jullie dus dat de km stand een probleem gaat geven om er nog lang plezier van te hebben? Ik denk zelf van niet, maar zou het toch graag ff willen weten van andere motorfreaks :P


Owjah, en post zelf ook hier allemaal jullie zxr 750 foto's, altijd leuk om dat in 1 topic bij elkaar te hebben! :9~ :]
 
Bijna klaar met de verbouwing, maar kan al wel weer rijden. De mijne heeft 58.000 kilometer gelopen en verbruikt ook bijna geen olie. Gebruik wel een goed olie castrol superbike bijvoorbeeld. Je betaalt wel wat meer maar dat bevordert je levensduur van de motor wel.
106289

Bij deze later volgens wel nieuwere.
 
Terug
Bovenaan Onderaan