Kawasaki ZXR 750 H1 custom project

30 jun 2011
96
0
Veenendaal
Hallo,

Mijn naam is Ramon Kelderman, ben woonend in het prachtige Veenendaal en heb sinds kort een ZXR 750 gekocht uit 1989. De bedoeling was om er een streetfighter van te bouwen, maar aangezien ik samen met een maat al een streetfighter bouw, is het bij deze fiets de bedoeling om er een "custom showmotor" van te maken. :+

Aangezien ik geen kopje zag waarbij dit kon heb ik hem maar hier bij gezet.

Nou genoeg gepraat, hier de brommert:



Meteen maar weer gestript..



Meteen cirquitkuipen van een ZX6R gekocht, ze worden uiteraard nog zwaar aangepast. :)







Pasvormen vallen niks tegen. *O*



En de afsluiter! :j



Dit was het even voor vandaag! Ik hoop dat jullie niet te sceptisch zijn over het gebruik van de kuipen van een ander type.. Toch beloof ik dat het iets moois wordt! :Y
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Mijn naam is Ramon Kelderman, [....................]

Ik hoop dat jullie niet te sceptisch zijn over het gebruik van de kuipen van een ander type.. Toch beloof ik dat het iets moois wordt! :Y

hoi Ramon,

de een houdt niet van kuipen, een ander weer wel......ik vindt het (volgen van)verbouwen van welke motor dan ook, tot iets bijzonders, altijd top .....dus gewoon lekker je eigen ding doen
thumbsup.gif


smiley-gen101.gif
 
ben benieuwd hoe jij het kuipwerk vast hebt gekregen op je H1..

ziet er goed uit zo :Y


Dankjewel! :)

Nou ik heb ze nog niet vastzitten! Ze liggen er nog even los op, was meer even om te kijken of ik niet te veel hoef weg te zagen. Ik zal zelf steuntjes moeten gaan maken voor de ophangpunten, maar dat is geen probleem. :P
 
* MINI UPDATE *

Toch maar weer even wezen beunen vanavond en ook de achterkant er af gehaald.
Morgen de fiets maar is aanslingeren!

Ook heb ik een paar ideeën op gedaan voor de voorkant.
Hier het idee voor de voorkant in het begin stadium:



Tips zijn altijd welkom! :)
 
Goedemorgen allemaal!

Net even de fiets aangeslingerd, duurde even omdat hij al een tijd niet gelopen had.. Maar uiteindelijk deed ie het. Het enige wat er was, is dat toen die aansloeg een piepend geluid maakt, meteen uitgezet want vertrouwde het niet. Wat kan dit zijn? Ik hoop niks ernstigs.
 
Wordt een leuk projectje :)

piepend geluid kunnen gescheurde inlaatrubbers zijn, dat heb ik gisteren (eindelijk) nog verholpen aan mijn zx7r. Overleden krukaslagers kan ook, heeft ie op z'n kant gelopen? of heeft er iemand zo'n feestfluit in de uitlaat gestopt? :+ misschien wat meer info over waar het geluid vandaan komt?
 
Wordt een leuk projectje :)

piepend geluid kunnen gescheurde inlaatrubbers zijn, dat heb ik gisteren (eindelijk) nog verholpen aan mijn zx7r. Overleden krukaslagers kan ook, heeft ie op z'n kant gelopen? of heeft er iemand zo'n feestfluit in de uitlaat gestopt? :+ misschien wat meer info over waar het geluid vandaan komt?

Dankjewel!

Bedankt voor je reactie!

Hij sloeg erg moeilijk aan, maar dat kan komen omdat hij lang stil heeft gestaan. Toen die eenmaal liep kon ik absoluut geen gas geven want dan viel die uit. Maar toen ik hem gewoon liet lopen hoorde ik een fel piepend geluid want echt uit het blok kwam. Ik kon helaas niet zo snel horen waar het precies vandaag komen. Zou dat kunnen komen door olie een ander vloeistof tekort? :?
 
Guntherrex, werd het geluid ook hoger/harder namate de toeren stegen? Toen die van mij op de choke stond schoot ie omhoog in de toeren en toen maakte die ook meer geluid.. Net of iets droogloopt. :?
 
en op zxr750.nl heb je remsie zitten.

ook een 89 rijder uit veenendaal
 
Hallo allemaal. :)

Bedankt voor de reacties!

Het is voor mij nu lekker vakantie en heb dus tijd om te knutselen!
Vandaag bezig geweest met het omwisselen van een blok van een scooter voor iemand dus niet veel tijd gehad om te knutselen, toch nog even het filter eraf getrokken om te kijken hoe het met de carburatie staat. :+



Beetje vies, maar voor de rest oké.

Luchtfilter er af gebeund, maakt niet uit want er komen toch open filters op.



Vanavond nog even de tellers er af halen en dan een ontwerp maken met photoshop van hoe of de tellertjes komen.

Als ik ermee klaar ben zal ik het posten!

Als iemand trouwens een shopje wilt van zijn/haar motor, kun je me altijd pm'en! :)
Dit bedoel ik niet als spam want ik hoef er niks voor te hebben, vind het leuk om te doen (zie hobby).

Hier een voorbeeld: ( kuipen zijn getekend, nog niet af: )




Fijne avond. :)
 
Laatst bewerkt:
Het ging wat sneller dan ik dacht maar heb even een snel shopje gedaan. :)

Hier de mogelijke cockpit:



De startknop wordt één die verlicht gaat worden.

Als iemand tips heeft hoor ik dat graag!
 
Hey,
De dynamo wordt aangedreven door een multi riem (v-snaar) en die maken vaak zo'n geluid.
Ik zou die los gooien en dan nog eens laten lopen.

Succes
 
Hey,
De dynamo wordt aangedreven door een multi riem (v-snaar) en die maken vaak zo'n geluid.
Ik zou die los gooien en dan nog eens laten lopen.

Succes

Ik weet wel zeker dat het het riempje is zo klonk hij bij mij ook. Daarna was het knap.
Goed schoonmaken is erg belangrijk. Voolgens het instructie boekje moet je je halve motor slopen. Als je een beetje kleine vingers hebt en hem tijdelijk borg met een wasknijper lukt het zonder je hele motor te slopen *D

Succes Dave Nada
 
Oke hartstikke bedankt allemaal!

Nu ik weet wat het probleem is ga ik er mee aan de gang en dan zou dat weer verholpen moeten zijn! :)

Groetjes,

Ramon Kelderman
 
*UPDATE* *O*

Danzij jullie heb ik het probleem uit mijn fiets verholpen! :)
Hij loopt nu weer lekker en piept niet meer! Bedankt, nogmaals! :+

Mini snaar: :o



Dynamo er af:



Even iets anders..
De planning is om in de komende 3 weken het frame en de achtervelg al te gaan spuiten.
De voorvelg wachtik nog meer omdat ik nog een goedkope USD voorvork moet vinden en wellicht zit daar een velg bij. :P Het frame en de achterbrug worden matzwart, de velg wordt aan de randen wit en de binnenkant hoogglans zwart. O-)

Tips en reacties zijn uiteraard nog steeds meer dan welkom!

Groetjes,

Ramon Kelderman
 
Hallo allemaal. :)

Na deze dramatische week van regen en weet ik het wat voor weer, is het eindelijk mooi weer en heb ik mijn frame kunnen spuiten. :+
Ben best tevreden met het resultaat! :j

Het frame met beunafplakzooi: :')



Achterbrug ga ik pas spuiten zodra mijn achterwiel er uit is, dan kan ik er makkelijker bij.

Ook heb ik een nieuwe camera gekocht voor wat mooiere foto's.
Ben er zeer blij mee! :o

Hier een foto van de fzr streetfighter met de groothoeklens: :]



En een paar detailsfoto's:





Nou dat was het weer voor even. ;)

Dahaag! :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan