Kawasaki ZXR 750

kawaspeedy

Rookie
19 aug 2004
12
0
wassenaar
Ik heb een Kawasaki ZXR 750 uit '91 en ben deze aan het reviseren.
ik heb mijn cilinderpoorten uit laten boren en er zit een overbore kit van Wiseco in, ijn cilinder kop heb ik laten flowen, ik heb een dynojet kitje bestelt en mijn Akrapovic is ook al onderweg dus als alles meezit krijg ik een PK-tje of 35-40 erbij!!! *D

Maar wie weet of er ook luchtfilter kelkjes van K&N of van een ander goed merk zijn want ik heb overal al gekeken maar het blijft tot nu toe maar bij vervangings filters en ik wil zo graag kelkjes hebben!!!!!!

Wie oh Wie kan mij helpen??????
 
big bore kit, andere uitlaat, geflowde cilinderkop maar geen andere carbs?
Monteer er dan flatslides op ipv dynojet.

Maar jij wilt dus jouw airbox verwijderen? Kan zijn dat je dan vermogens verlies heb omdat je dan geen goede luchtstroom hebt.
 
Praat maar eens met Mark TT :)

Hij heeft ook flatslides met eeh... stukjes chirurgengaas over de kelkjes heen tegen het vuil :P Is eigenlijk niet echt geschikt voor straatgebruik maar toch zag alles er nog behoorlijk netjes uit toen hij pas geleden z'n blok open trok.

PS: vermogensverlies zal ie er vast niet door hebben aangezien het geen Ramair systeem is, maar of het daadwerkelijk vermogenswinst is... :?
 
Ik heb K&N filters thuis liggen, het zijn 4 losse kelken. Ik wil deze ook nog op mijn 950 blok zetten dat in mijn ZXR hangt.

Waar heb je jouw Akra vandaan? En welk type?


Ik heb op I-net een site gevonden (www.powercommander.nl) waar je ze on-line kan bestellen en je krijgt dan nog 10% korting!!
Het type dat ik krijg is een full system Racing Line Titanium (S-K7R1-T).
Dus ik denk wel dat ie een leuk geluidje gaat maken vergeleken met mijn oude Laser K1
 
Ik denk ook niet echt dat ik er veel vermogenswinst mee heb maar ik vind het er gewoon super mooi uitzien. ik was ook benieuwd of het past want ik hoor ook heel veel mensen zeggen dat de carbs heel dicht tegen elkaar aan zitten.
Maar als het er niet is laat ik lekker alleen het filter vervangen!!!!

P.S. Wat zijn die flatslides eigenlijk???
 
er zijn geen losse luchtfilters of kelken beschikbaar voor een stock zxr.
je kan ze namelijk niet monteren omdat de luchtfilterkast op de carbs gevezen wordt.

maar als je echt een brute kawa wilt monteer dan inderdaad een set flats, stom van je dynokit maar die is triestig in vergelijking met wat die flats gaan doen!
en op die flat kan je wel open filters zetten.

flats zijn carburateurs waar je eigenlijk geen gasklep meer hebt maar rechstreeks de gasschuif aanstuurt met je gashendel.
ze reageren dus heel direct en precies en ze hebben minder stromingsverliezen doordat de gasklep niet meer in de weg zit.
wel niks voor een onervaren rijder!
 
er zijn geen losse luchtfilters of kelken beschikbaar voor een stock zxr.
je kan ze namelijk niet monteren omdat de luchtfilterkast op de carbs gevezen wordt.

maar als je echt een brute kawa wilt monteer dan inderdaad een set flats, stom van je dynokit maar die is triestig in vergelijking met wat die flats gaan doen!
en op die flat kan je wel open filters zetten.

flats zijn carburateurs waar je eigenlijk geen gasklep meer hebt maar rechstreeks de gasschuif aanstuurt met je gashendel.
ze reageren dus heel direct en precies en ze hebben minder stromingsverliezen doordat de gasklep niet meer in de weg zit.
wel niks voor een onervaren rijder!

Bedankt voor de info!!

Die dynojetkit komt er toch wat later op want ik moet mijn motor eerst nog even inrijden met die nieuwe zuigers en dan na 1000 Km op de dyno testbank en dan kijk ik wel verder maar ik denk niet dat die flats nodig zijn voor gewoon weggebruik!!
Ik wil eerst kijken wat die nu gaat doen met mij bigbore en geflowde cilinder kop!! *D
 
nodig zijn ze niet, maar ze rijden o zo super :9~

ik heb een RR gehad, en die reed echt beregoed, nu op mijn streetfighter heb ik ook een setje flats staan en die rijdt ook super gewoon!
nog wa problemen met de koppeling maar da komt wel goed :)
maar flats zijn nogal persoonlijk, de ene wordt eraan verslaafd en de ander kan er totaal niet mee overweg.
 
Wat kosten die flats dan eigenlijk???

En ik lees ook dat je motor er heelerg van gaat zuipen, Is dat ook zo????

alleen als je met het gas speelt :P
Tot nu toe is de flat op de KLR650 niet meer gaan gebruiken. Alleen bij het versnellen verbruikt hij veel meer. Zoek maar eens op naar de werking van flatslide carbs, dan kom je al een heel eind :) En als je flats koopt dan moet je ook de koppeling wat aanpassen, andere koppelings veren want slippen gaat die zeker doen wanneer je het gas open rukt met een flat :}
 
alleen als je met het gas speelt :P
Tot nu toe is de flat op de KLR650 niet meer gaan gebruiken. Alleen bij het versnellen verbruikt hij veel meer. Zoek maar eens op naar de werking van flatslide carbs, dan kom je al een heel eind :) En als je flats koopt dan moet je ook de koppeling wat aanpassen, andere koppelings veren want slippen gaat die zeker doen wanneer je het gas open rukt met een flat :}

Ik ben al een beetje aan het zoeken geweest maar heb nog niet echt veel over die flats kunnen vinden!! ;(

Weet jij dan misschien een goede site waar ik er wat over kan vinden??

Want het klinkt wel eruuug interesant en vooral nu ik toch lekker bezig ben met het opfokken van mijn fietsje en ik wil er toch wel alles uithalen wat er maar uit te halen valt. En mijn frame heb ik ook al gepolijst en ziet er ook erg shiny uit *D
 
Hoi,
ik heb een ZXR750R en die heeft dus standaard Flat's.
Rijdt prima hoor ondanks de "negatieve" verhalen dat
het niet nodig is op de openbare weg.
Het is wel even wennen maar daarna kom je er prima mee weg *D

Ik zou dus op zoek gaan naar een schade ZXR750R waar je
de Carbs af kan halen of naar iemand die ze te koop heeft.

Succes !
 
Hoi,
ik heb een ZXR750R en die heeft dus standaard Flat's.
Rijdt prima hoor ondanks de "negatieve" verhalen dat
het niet nodig is op de openbare weg.
Het is wel even wennen maar daarna kom je er prima mee weg *D

Ik zou dus op zoek gaan naar een schade ZXR750R waar je
de Carbs af kan halen of naar iemand die ze te koop heeft.

Succes !


Nou ik begin wel heel erg nieuwschierig te worden na al die verhalen over flat's!!!

Van welk merk heb je de beste eigenlijk want ik heb nu op de site van dellorto en mikuni gekeken maar ik kan nix bijzonders vinden op wat voor type motor je welke carb moet hebben???????
 
Onderstaande info is van de site :
www.kawasakimerkclub.nl

1991 K1, Kawasaki komt dit jaar met Twee ZXRen enn dit model de dubbele R zou een limited versie worden 1.000 stuks wereldwijd.

Maar wat was er anders dan bij de enkele R wat het meeste opviel was natuurlijk de soloseat minder opvallend maar goed te horen was het geluid bij het wegrijden een versnellingsbak met close ratio karakter, de lange eerste versnelling in samenspel met de Flatslides Carburateurs + benzine inspuiting (waar niet ieder probleemloos mee kon omgaan).

Carburateurs - Keihin FVKD39 mm x 4. :]
 
Bedankt voor de site!!
Ik heb nu een beetje een indruk gekregen en het lijkt mij wel weer een leuk projektje voor later!!!
Ik vraag mij alleen af wat die flats kosten????
Jammer dar ik nu het J1 model heb anders had ik er niet naar hoeven te zoeken.

En hoeveel PK's denk je dat ze opleveren???
 
succes met die mikuni's, ik heb een half jaar gezocht achter een betaalbaar setje!

beste zijn keihins, iets beter afgewerk en vlotter af te stellen dan de mikuni's.
voor een kwak ook vlotter te vinden omdat er ooit standaart hebben opgezeten (RR dan).
meer verbruik, een beetje maar hij gaat ook zoveel beter dus da weegt wel op :)

en vermogen, mss win je ni de max vermogen maar het koppel onderin en het gevoel bij gas open is echt wel fenomenaal.
 
Hee mensen,

Ik ben de trotse eigenaar van de ZXR-750R K2 uit 1992. Deze komt uit Belgie, volgens mij niet in Nederland verkrijgbaar geweest.

Sportuitlaat, Flush racecarbarateur!

Deze zomer mee naar Kroatie geweest, er reden fazers mee......die waren eerder moe als ik ondanks mijn sportieve zithouding. Met ZXR-sensatie kun je eeuwig doorgaan!! :]

Let op: Vaak octaangevoelig door de carbarateur! Alleen 98 tanken.. bij 95 heb je een grotere dip rond de 4000 toeren. Bij 98 knalt ie bij elk toerental waarbij je klaarkomt vanaf 9000 rpm. Helemaal door die sound :}

Veel bekijks, mijn kontje is groen i.p.v. zwart. Ik rij in de buurt van Kampen en Assen. Heb een racepak aan van Lemstra Racing. Mijn bike heeft 130 pk! Geen kattepis.

Groet, David.
 
130 Peekaas *D das zeker niet verkeerd !!!!
Is dat op de krukas of achterwiel ??

Maareh 98 tank jij dus ? Ik normaliter V-Power en dat
rijdt ook wel goed alleen die dip nu je het zo zegt klopt
dat wel een klein beetje ja. Ik zal toch de 98 er eens
een keertje ingooien, als hij het weer doet dan want
momenteel doet de versnellingsbak het niet ;( maar das
een ander topic.

U hoort het dus : Kawa PoweR (met een grote R jaja O-) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan