Kawasaki ZXR ' 94 loopt niet lekker stationair

18 jul 2005
78
0
40
Belgie
Yo motormuizen,

Mijn ZXR loopt niet lekker als ie stationair draait.
De toeren schomelen tussen de 800 en de 1200. Als ik hem laat doen valt ie uit. Als ik dan met de regelschroef voor het stationair draaien hoger zet, springt ie naar 2000, wat te hoog is.
Ik denk zelf dat de carburators moeten gesynchroniseerd worden, maar ben niet zeker. Zou ik dit zelf kunnen doen?

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt!
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
Voor de zekerheid:
stationair inregelen altijd aan warmGEREDEN motor, anders onstabiel.

- check of de choke goed terugkomt
- wees bedacht op Valse Lucht
 

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
8.020
39
Noord Holland
idd bij warme motor stationair inregelen , carburateurs zouden uit sync kunnen staan , dit kan je gemakkelijk zelf met de carbtune II , na 1 of 2 keer afregelen heb je het geld eral uit.Maar zoals willem zegt wees berust op valse lucht , kijk je aansluiting na van je luchtfilterhuis en je rubbers op je inlaatspruitstuk.
Spuit er met een WD40 of remmereiniger op je inlaat rubbers bij een draaiende motor, gaat deze ineens sneller lopen dan rubbers nakijken op scheurtjes.
 

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.556
114
49
Tilburg
laten afstellen is altijd nuttig, maar als hij valse lucht trekt, dan merk je dat wel tijdens het afstellen, en dan kunnen ze het gemakkelijk oplossen. dus mijn raad is idd synchronisatie laten afstellen
 

Xenon

MF veteraan
17 mrt 2003
1.840
0
56
Uelsen (Dld)
Laat me raden: je choke is ook waardeloos? Òf veel te hoog toerental, òf nix?

Vergeet dan vooral niet je vlotterhoogte te (laten) controleren. Daarvoor moet het spulletje helaas wel uit elkaar. Als je de vlotterhoogte niet juist hebt kan je afregelen en zoeken tot je een ons weegt, maar dan krijg je 'm niet mooi aan het lopen.
 
18 jul 2005
78
0
40
Belgie
Ah zo,

Kan iemand mij dan vertellen hoe ik de carbs afstel met de carbtune II? (werkwijze)

Alvast bedankt voor de reacties!! :} :} :} :W