Kawasaki ZXR-R 750

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
Iemand ervaringen mee?
\'k Ben beetje op zoek naar vervangmotor en deze moet een bende goedkoper worden dan me kaduke gsxr600. Laat ik deze kawa nu vaak erg goedkoop voor helemaal niet zo oud tegenkomen.
En, het is helemaal geen lelijk model ook niet..

Duseeuhh.. input folks!! :)
 
voorbeeldje:

KAWASAKI ZXR-R 750 : 750 - 1992 - 20.000 km - groen/wit - monozadel - als nieuw, prijs te bespreken - vernieuwde en getunde motor, 110 pk/achterwiel - 100.000 BEF (=2500 EUR)
 
gewoon doen en lekker :]

jij mag het tenminste ;( ( ;) )

In ieder geval als je het geld er voor (over) hebt.
 
Zoek een zaak met zo\'n ding en ga lekker proef rijden! Volgens mij is het gewicht van zo\'n motor nogal aan de hoge kant?
 
Heb ff gezocht op ZXR-750 van 1992, volgens internet heeft dat ding 121 PK, nog meer dus dan je GSX. :+

 
Laatst bewerkt:
Al iets gevonden, zoiets Pooh?

K-113.jpg
 
UCH, da\'s dat ding met die stofzuigerslangen ;(
Die waren natuurlijk niet zichtbaar op deze pic:

kawa5.jpg

of op dit kontfototje:

Koopjeskrant.jpg


wel geen idee van welk bouwjaar deze dingetjes zijn.
 
Laatst bewerkt:
Verouderde fiets, mja, is relatief denk ik.

120 PK blijft 120 PK, gewoon erg snel dus en als je die fiets mooi vindt, wat dan nog? :)
 
UCH, da\'s dat ding met die stofzuigerslangen ;(
Die waren natuurlijk niet zichtbaar op deze pic:

kawa5.jpg

of op dit kontfototje:


wel geen idee van welk bouwjaar deze dingetjes zijn.
Deze pic zie je geen slangen omdat die er niet op zitten.... :P Die zwarte dingen naast de kuip zijn nu de luchtkanalen. Is vanaf \'94, volgens een eigenaar van zo\'n nieuwere uit \'94... Gast zei dat hij hier speciaal een half jaar voor gewacht had.... Mag dan aannemen dat die stofzuigerslangen dus t/m \'93 gevoerd zijn.... :)
 
K-113.jpg

Deze is natuurlijk minder mooi van voren dan die nieuwere en ook zal het iets minder rijden dan de nieuwste supersports, maar ik denk dat dit machientje je toch een hoop lol kan geven... Het is tenslotte een Kawa... :+

Ik heb nooit persoonlijk op dit ding gereden... Wel gehoord dat het ding aardig wat weegt (dus niet laten vallen ;) ) en onderin niet super-overtuigend is... Ook gehoord dat deze nog wat puurder is dan de ZX-7R, die nu nog verkocht wordt, wat dat dan ook mag inhouden....

Ook rij je niet op de nieuwste machine qua looks... Who cares??? Je rijdt... En het ding ziet er toch helemaal niet zo verschrikkelijk uit, wel dan? Dus: Kopen & genieten... *D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die stofzuigerslangen altijd wel misterieus en dramatisch gevonden...

Als ik mocht kiezen nam ik de ZXR400...

minder log, en lekker fel en hoogtoerig
 
Fuck Pooh, gewoon doen als je er zin in hebt en het kunt permitteren! Ziet er gewoon goed uit, zelfs met die slangen. 8-) :}

Ik vind een Kawa stoerder dan gelijk welke Yamaha }) .

Is dat via iBazar dat je iets gevonden hebt ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die stofzuigerslangen altijd wel misterieus en dramatisch gevonden...

Als ik mocht kiezen nam ik de ZXR400...

minder log, en lekker fel en hoogtoerig
Idd, 400 is best lekker hoor, zoals Bert al zegt mooi fel en licht.

Ik vind die stofzuiger wel lekker bruut staan eigenlijk, vind het wel mooi. :)
 
De Kawasaki ZXR750 is een erg leuke fiets, die in 1992 voor het laatst \'stofzuigerslangen\' had (ik heb op dit moment een \'93 model staan, vandaar)
ik heb eerder het genoegen geproefd een oermodel uit 1989 te rijden (inclusief stofzuigerslangen), en dat ding was puur genieten, rauw, dat ding reed echt veel lekkerder dan de \'93\'er die ik nu regelmatig rijdt.
Hoe het komt weet ik niet precies, maar met deze ZXR kan ik niet goed uit de voeten, maar als ik jouw was zou ik gewoon een proefritje maken en je niet af laten schrikken door de typische kawa koudestart!!
 
Houd er maar mee op. Pooh koopt voorlopig helemaal niks meer... misshien een ander koekblik, maar motor zit er voorlopig niet meer voor hem in.

Voor meer uitleg klik http://www.pricewatch.be/images/ongeval.gif (hier).
 
Mja, helldesker heeft waarschijnlijk wel gelijk.. al heb\'k tegen dat het zover is misschien weer voldoende gespaard voor zo\'n oud ding als waar het hier over gaat. kost namelijk niet veel.

Wat bedoel je met die typische kouwe start btw? loopt irritant dat ding koud?
 
Mja, helldesker heeft waarschijnlijk wel gelijk.. al heb\'k tegen dat het zover is misschien weer voldoende gespaard voor zo\'n oud ding als waar het hier over gaat. kost namelijk niet veel.

Wat bedoel je met die typische kouwe start btw? loopt irritant dat ding koud?

hou de eer aan jezelf en houd je geld voor een koekblik en geen motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan