Kawasaki ZXR400 1993 zadel vastschroeven

regtir

Honda CBR 600 RR 2003
28 apr 2009
101
14
Dalfsen
Hallo,
Nadat ik mijn accu aan de lading heb gehad wou ik deze weer onder het zadel plaatsen. Zo gezegd zo gedaan. MAar nu het probleem. Het ijzeren plaatje waarop je het zadel vast maakt krijg ik niet meer vast. Als ik de bout vast draai, blijf ik maar draaien zonder dat ie klemt. Weet iemand hoe dit werkt?
alvast bedankt!
mvg
 
Het lijkt wel of er helemaal geen schroefdraad in zit. Misschien hoorde er een moer onder ofzo, want je kunt de bout helemaal tot aan de kop naar beneden duwen zonder enige weerstand.
 
weet niet precies hoe het zit bij een zxr400, maar de plaatmoer schuif je ergens overheen en dan klemt de moer zichzelf vast achter het gat.
word veel gebruikt om plaatwerk vast te zetten.
 
Normaal gesproken zit er gewoon draad in het gat van dat u-stukje. Rare vraag misschien, weet je zeker dat de gaten (zadel en montagebeugel) goed aansluiten? Heb het zelf weleens gehad dat er redelijk wat ruimte is en dus naast het beugeltje zat. Ook heb ik weleens het beugeltje los gehaald en andersom gemonteerd (180 graden gedraaid) dit geeft ook problemen.

Succes iig
 
het probleem is opgelost! Het deel met het draad was naar beneden gezakt. Maar met een langere bout kon ik het gelukkig weer omhoog halen. Toch bedankt voor de reacties
 
Terug
Bovenaan Onderaan