Kawasaki ZXR750H2

koendd

Die hard MF'er
24 mrt 2011
343
44
Lichtervelde
Kreeg ik de vraag van een klant of ik iemand wist die hij kon blij maken met een de oude moto van zn broer die in de weg stond in de schuur van z'n ouders :W

paar weken geleden gaan ophalen.
niet de mooiste maar een gegeven paard....

Plan is om hem technisch in orde te zetten, wat mee te rijden en dan evt komende winter herspuiten.

Staat al meer dan 10j stil.

helaas heeft iemand geprobeerd iedere vierkant cm te herspuiten. Alles onder de tank was grijs gespoten, bougiekabels, bedrading, bobines, airbox, carbus...
onder de tank al redelijk proper gekregen, ingespoten met pakking verwijderaar, even laten inwerken en met hogedruk afgespoten.
73474966_195972181729205_8092548035906633728_n.jpg
88253787_1175625789464110_4227972785504256000_n.jpg
88276382_512093799355097_1455863105820033024_n.jpg
 
onder de tank bijna weer proper dus.
Ook de tank zat halfvol met bruine stinkende troep.
gespoeld, en 2X gevuld met warm water en citroenzuur, nachtje laten weken en terug helemaal proper binnenin.
Carbus gereviseerd, die waren nog opvallen mooi.

89435873_626455094582403_7457448631981834240_n.jpg
89436758_562284861053546_6650003619376529408_n.jpg
89437196_257758315227311_8330503848468676608_n.jpg
89451857_324161785223866_5534853002063511552_n.jpg
 
nu ik wist dat ie deftig draaiend was begonnen met de vastzittende klauwen vooraan.
Dacht even vlug de klauwen te splitsen en ze te poederlakken.
Viel even anders uit, de grote van de 2 pistons was er helemaal in vastgerot, de kleintje konder eruit geblazen worden maar de grote bewogen geen mm.
na veel warmen blazen wd40 maar de zware middelen gebruikt en aan de binnenkant vd piston even rondgegaan met de tig en met een blinde lagertrekker kreeg ik ze uiteindelijk los.

Daarna gestraald, gepoederlakt, revisiesetje erin en als nieuw!

Had gouden poederlakt besteld, kleur valt helaas wat tegen maargoed, het is wat het is, ik kan ermee leven :)
90663575_1382784278596669_5480729851423883264_n.jpg
90675684_527680444605472_472818398267441152_n.jpg
90744492_214080349906538_5334915501271285760_n.jpg
90757372_2305165076443273_254143484171124736_n.jpg
90794148_2665632290214468_6660553768452489216_n.jpg
90967028_518874828772483_268444196258447360_n.jpg
91153093_426853574812422_581242786070659072_n.jpg
 
ook de remleidigen zaten vol prut.
was begonnen deze te reinigen, maar de veer errond was helemaal verroest, de banjo's waren rood gespoten, bouten en leidingen vol drek.

Toen dacht ik eraan nog een ZX7 voorvork te hebben liggen, dus daarvan de leidingen en splitter gebruikt. zien er nog als nieuw uit.

Ook de rempomp een schoonmaakbeurt gegeven, deze zit gelukkig niet vast.
Nu nog de moed vinden om ook de 2de klauw aan te pakken.
 
Leuke motor. In de motorrijdende vriendengroep van dertig jaar terug waren er twee broers die zo’n ding hadden. Natuurlijk waren die gifgroen. Goede herinneringen daaraan.
 
Inderdaad een leuke motor,je ziet ze niet veel meer dat eerste model,
jammer dat de vorige eigenaar er een kanariepieten gele van gemaakt heeft.🤪
 
Inderdaad een leuke motor,je ziet ze niet veel meer dat eerste model,
jammer dat de vorige eigenaar er een kanariepieten gele van gemaakt heeft.🤪
Vind ik ook. Als je er ooit nog 1 op straat ziet is ie matzwart of zonder kuip. Denk dat ze in redelijke staat zeldzaam zijn geworden
 
Vind ik ook. Als je er ooit nog 1 op straat ziet is ie matzwart of zonder kuip. Denk dat ze in redelijke staat zeldzaam zijn geworden
Inderdaad,op Mobile .de staan er 6 te koop H1 en H2 en maar 1 daarvan is origineel,op de topkuip na zo te zien.
 
Mooi project inderdaad! Zijn, zoals al gezegd zeldzaam. Waren best legendarisch die stofzuigerslangen modellen..
Ben het met Kees Vetje eens, als je de tijd ervoor hebt, opknappen naar origineel!
 
thx allen!

is inderdaad de bedoeling deze terug origineel op te knappen.

vorig jaar toevallig nog naar een zelfde model gaan zien om te kopen maar was toen teveel geld/werk aan.
deze was gratis dus dan neem ik het werk er graag bij.

Helaas best wel wat schade aan de kuipen, veel barsten en al eens een schuiver oid gehad want de linker kuip is al eens hersteld geweest.

maargoed, komt wel in orde.

Wel vreemd, toen ik die voor het eerst aan het draaien kreeg lekte die water uit de waterpomp ah blok. nu 2 weken later opnieuw doen draaien met tank etc op zn plek. Zag toen dat temp meter het niet deed, thermostaathuis open en helemaal leeg. 3l KVS in gekapt, temp meter doet het, water gaat rond en lekt niet meer...

geen idee hoe dat gaat. hopelijk blijft het zo want die pompen zijn niet meer te krijgen en heel lastig te reviseren...
 
Die vrienden van mij zeiden dat dit blok bijna gelijk is aan een Gpx750. Zijn er daar meer van gemaakt? Je moet toch zoeken naar vervanging.
 
Die vrienden van mij zeiden dat dit blok bijna gelijk is aan een Gpx750. Zijn er daar meer van gemaakt? Je moet toch zoeken naar vervanging.

ja klopt, motorisch redelijk gelijk.
helaas is de waterpomp wel anders.
de pompen zijn enkel op de H1 en H2 gebruikt
 
ik probeer iig een gebruikte te scoren, dan kan ik die al reviseren, en hopen dat ik hem niet mol. Als ik het bij deze probeer en hij is kapot kan ik niet rijden :)
 
Ik vond deze info net op het www. Ergens wel jammer dat zo moeilijk wordt om aan een belangrijk onderdeel te komen dat toch een poosje in de massa is gemaakt.
75DBCDE5-A59A-41ED-8D82-971BA9F87B7C.jpeg
 
Die had ik idd al gevonden. Nu maar even een pomp proberen te scoren...

andere klauwtje uit elkaar! Ging verassend vlot in vergelijking met de andere...
straks coaten en hopelijk een testritje...


image.jpg
s
image.jpg
 
deze namiddag dan de 2de klauw gepoederlakt.
Daarnet opnieuw alles gemonteerd, remmen ontlucht en we hebben terug remmen vooraan!
Ook koppeling ontlucht, zat niks meer in het potje, dus moest ik ook niet schoonmaken. gelukkig geen drab in de leiding zoals bij de remmen, dus even bijgevuld, en ontlucht tot er propere remvloeistof doorkwam.
Als het weer het toelaat morgen even klein testritje maken....
 
Haha i know. Maar wou er toch eerst eens mee rijden en schakelen voor ik nieuwe banden en kettingset monteer...

koppelingspompje aan blok lek dus dichtingen besteld en terwijl cover eraf was maar ineens ook gepoederlakt 🤓
image.jpg
image.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan