Kawasaki zxr750r koelingsprobleem?

Cooltruck

Die hard MF'er
15 jul 2012
600
0
Apeldoorn
Goedemorgen!

Ik heb sinds gister eindelijk weer mijn zxr750r uit 1994 aan de praat gekregen na x aantal jaren stil staan.
Na het eerste rondje om het huis heen (+/- 10min) kwam ik er achter dat hij wel heel warm werd, in mijn ogen althans, kwam ook wat blauw achtige rook tussen het blok/radiateur af.

Paar uur laten afkoelen en toen weer effe stationair laten lopen, radiateur wordt binnen no time warm warm zeg maar. In en uitgaande slang worden even warm dus ik ga er vanuit dat de waterpomp werkt, even als de thermostaat klep. Radiateur dicht geslipt zou dat een optie kunnen zijn? 🤔

Heb blok olie is vervangen en is op peil (kijkglaasje driekwart, voorgeschreven olie toegevoegd) en de Koelvloeistof is vervangen.

Iemand een idee waar of wat ik moet kijken?
Alvast bedankt!
 
Wat is heel warm? Heb je een temperatuurmeter die tot rood uitsloeg? En idd ontluchten wel goed gegaan?

Blauwe rook kan wat olieresidu/lekkage zijn wat op de uitlaat zit of drupt (kleppendekselpakking misschien of gemorst bij vullen?)
 
goed ontlucht ?
koelvinnen open
Is inderdaad helemaal ontlucht. Koelvinnen weet ik niet, hoe kan ik dit checken ?
Wat is heel warm? Heb je een temperatuurmeter die tot rood uitsloeg? En idd ontluchten wel goed gegaan?

Blauwe rook kan wat olieresidu/lekkage zijn wat op de uitlaat zit of drupt (kleppendekselpakking misschien of gemorst bij vullen?)
Wat is warm: bijna hand branden aan zijkant van de radiateur. dit na 10min stationair lopen.. Heb geen temp meter ivm digitale Koso teller.

Blauwige rook was ook beetje mijn gok op olie op/in m'n uitlaattape. Kon gisteravond bij de 2e keer dit niet meer waarnemen, ik houd dit even in de gaten!

Voor mij is de extreem warm wordende radiateur nog steeds een raadsel. Kan mij niet indenken dat deze zo warm werd bij vorige ritten. De koelfan die er achter zit werkt trouwens wel naar behoren.
 
als je overal door je radiator kab kijken is hij helemaal open.
eventueel testen met een lampje achter de radiator.
Oh dit was eigenlijk logischer dan ik dacht. sommige vinnen zijn inderdaad platgeslagen, zal hier is naar kijken... Maar tijdens stationair draaien op de bok zou dit weinig verschil maken lijkt me (geen rijwind dat er door heen passeert)
 
Terug
Bovenaan Onderaan