Kawasaki ZZ-R 250, voors en tegens

JK,

Jij vroeg twee keer: "Maar waarom had je nou voor een 250cc gekozen als je al op de wat zwaardere motoren hebt gereden?"

Weet je, ik geef niet zoveel om zware motoren, het aantal cc's of PK's boeit me niet zo. Een lichte motor is goedkoper en ik kan haar ook beter in de schuur zetten. Rijden kan ik op alles, ermee lopen echter niet.
Snelheid vind ik wel belangrijk en deze ZZ-R 250 is voor mij snel genoeg, ze trekt goed door.
De XV 250 Virago was te langzaam met een top van 135 km/uur. Bovendien was deze motor niet fijn als je harder dan 100 reed, het scheelde wel als ik mijn voeten op de achtersteps zette en voorover ging hangen.
 
Ah! Super stukje!! Ik sta zelf namelijk net op het punt om er eentje uit '93 aan te schaffen en ik was al ernstig op zoek naar rij-ervaringen! Ik had nog wat gevonden op www.motornet.nl bij rij-impressies....
Bedankt voor het delen van de ervaringen! Dit is erg nuttig voor anderen die op het punt staan (zoals ik) zo'n motor aan te schaffen!
 
ZyB!Te,
Ik ben blij te horen dat je iets hebt gehad aan dit topic. Ik vond zelf ook zeer weinig over deze motor op het internet, ik vond wel deze ZZ-R 250 discussie www.bikez.com/msgboard/msg.php?id=19817&type=bike.
Zelfs op dit forum wordt weinig gerept over deze Kawa, vandaar dat ik er over begonnen ben. Er zijn er dan ook maar zeer weinig van verkocht, iets voor de liefhebber dus.
Laat je hier weten of de koop doorgaat en zo ja, hoe de motor bevalt?

Ik wilde maar dat mijn Kawa beviel, nog meer Baby ZZ-erretjes zijn meer dan welkom! :)

Edit: ik heb mijn rij-impressie toegevoegd aan de site die jij noemt met een link naar dit forum. :)
 
Laatst bewerkt:
Zo damn ik merk wel dat jij verstand van zaken hebt zeg. :} :} Je komt niet vaak tegen dat vrouwen zoveel verstand hebben van motoren. Ik denk dat dat komt omdat niet veel vrouwen geinteresseerd zijn in motoren.
 
Zo damn ik merk wel dat jij verstand van zaken hebt zeg. :} :} Je komt niet vaak tegen dat vrouwen zoveel verstand hebben van motoren. Ik denk dat dat komt omdat niet veel vrouwen geinteresseerd zijn in motoren.

Vrouwen zijn wel geinteresseerd in motoren maar niet altijd in de techniek. Ik denk dat je dat bedoeld ;)
 
JK,

Jij vroeg twee keer: "Maar waarom had je nou voor een 250cc gekozen als je al op de wat zwaardere motoren hebt gereden?"

Weet je, ik geef niet zoveel om zware motoren, het aantal cc's of PK's boeit me niet zo. Een lichte motor is goedkoper en ik kan haar ook beter in de schuur zetten. Rijden kan ik op alles, ermee lopen echter niet.
Snelheid vind ik wel belangrijk en deze ZZ-R 250 is voor mij snel genoeg, ze trekt goed door.
De XV 250 Virago was te langzaam met een top van 135 km/uur. Bovendien was deze motor niet fijn als je harder dan 100 reed, het scheelde wel als ik mijn voeten op de achtersteps zette en voorover ging hangen.

Ah ok ;) Naja ik vind 600cc op dit moment voldoende, blijft ook wel zo denk ik, maar 250cc vind ik net een klein beetje te weinig. Maargoed, ik ben ik, jij bent jij. Misschien rijd die ZZR ook wel totaal anders, ik had een XR enduromotor en die reed net 120. Een straatmotor zal wel anders lopen.. als ik nog eens op een 250cc kan rijden doe ik dat wel een keer.
 
Ah ok ;) Naja ik vind 600cc op dit moment voldoende, blijft ook wel zo denk ik, maar 250cc vind ik net een klein beetje te weinig. Maargoed, ik ben ik, jij bent jij. Misschien rijd die ZZR ook wel totaal anders, ik had een XR enduromotor en die reed net 120. Een straatmotor zal wel anders lopen.. als ik nog eens op een 250cc kan rijden doe ik dat wel een keer.

heb een 250cc, wil meeer meer meeer!!!
Maja, is wel lekker goedkoop ( dat ding van mij dan) en loopt ook nog wel hard genoeg om je rijbewijs kwijt te raken (of je te pletter te rijen.
Het is wel leuk maar ik weet zeker dat ik nooit op een 250cc zou gaan rijden als ik meer mocht (Aprilia rs250 uitgesloten dan want dat lijkt me dan wel weer leuk).
Mijn brommertje rijd ongeveer 130/140 met een lomp stuk vlees van 1m90 er op (geen gezicht maar het gaan om het rijden), lekt meer olie dan het gemiddelde brik van de obt (denk ik).

ZZR 250 zou ik ook wel willen hebben, lijkt me wel iets fijnere motor dan dat ik nu heb maar er moet ook nog een autorijbewijs komen.....
 
Impulse???? Gaaf!!!! Gaat mij alleen wat te vaak stuk hahahaha.

Hier ff twee foto'tjes met mij op een Impulse op het cirquit. Heerlijke schreeuwerd, zeker met die open 'demper'.

Yig%20op%20cirquit%203_crop_small.jpg


Yig%20op%20cirquit%204_crop_640.jpg


Jij hebt trouwens ook een CB350F gehad! Hahaha die heb ik ook nog staan...
 
Kijk, das de Impulse met koplampkuipje ;)

Hoezo te vaak stuk Frits ? Loop je er dan op te raggen, van ouderdom of... :?
 
Kijk, das de Impulse met koplampkuipje ;)

Hoezo te vaak stuk Frits ? Loop je er dan op te raggen, van ouderdom of... :?
Ik? Raggen? Nooit... echt niet...

Tja, hoop problemen mee gehad:
- uitlaatbocht brak finaal af
- het standaard Impulse bobine probleempje => duur!
- benzinemengsel problemen, bleek later veel bagger in de carbs te zitten = duur!, als je zelf geen tijd hebt....
- klem zittende benzine leiding door nieuw benzinefilter (door dealer geplaatst), voordat je d'r achter bent waarom ie af en toe uitvalt ben je 3 weken verder.
- vage ontstekingsproblemen, was volgens de dealer waarschijnlijk een defecte CDI unit of zo => duur!!!
 
Ik? Raggen? Nooit... echt niet...

Tja, hoop problemen mee gehad:
- uitlaatbocht brak finaal af
- het standaard Impulse bobine probleempje => duur!
- benzinemengsel problemen, bleek later veel bagger in de carbs te zitten = duur!, als je zelf geen tijd hebt....
- klem zittende benzine leiding door nieuw benzinefilter (door dealer geplaatst), voordat je d'r achter bent waarom ie af en toe uitvalt ben je 3 weken verder.
- vage ontstekingsproblemen, was volgens de dealer waarschijnlijk een defecte CDI unit of zo => duur!!!

Hehe naja het meeste zal exemplarisch zijn hoop ik? Bij Doornekamp Motorsport hier 'om de hoek' staat nog een Impulse te koop voor 1400 euro ofzo met 40.000 op de klok.
 
Zeta-boy,
Jazekers heb ik verstand van hypothekers, eh... ik bedoel motoren en ook van de techniek. Ik mag dan een vrouw zijn maar dat zegt echt niks want vrouwen zijn ook tot veel in staat. Toch bedankt voor het lieve compliment.

JK,
Jij rijdt nu op een 600 cc, jouw ervaring op een 250 cc is een XR 250. Da's een crossmotor en zeker niet te vergelijken met de ZZ-R 250. Geen enkele 250 crosser rijdt 170 km/uur omdat je dat simpelweg nooit haalt op een crossbaan. Daar gaat het om de kracht onderin en de korte sprints.
Ik heb op een XL 250 gereden (off-road) en die was ook niet in zijn sas op de snelweg.
Hoe een 250 rijdt heeft veel te maken met
a) waarvoor de motor bedoeld is
b) het koppel
c) het vermogen, de ene 250 heeft meer vermogen dan de andere
Maar dit wist je waarschijnlijk al. :]

BTW, Ik vind jouw reacties hier erg leuk om te lezen!

BodaggE,
Welke 250 rijdt je nu? Ik ben nieuwsgierig geworden na je reactie omdat je zegt dat je ook wel op een ZZ-R 250 zou willen rijden.

Frits Bolkestijn,
Gave foto's!
Maar ik snap niet waarom jouw Impulse zo vaak stuk ging. Ik heb met de mijne 26.000 km gereden zonder dat er maar ooit iets mee was. Het enige probleem wat ik met mijn Impulse had was dat ie bij lange ritten op de snelweg in warm weer oververhit raakte. Ik moest haar dan even op de vluchtstrook parkeren en na 10 minuten liep ze dan wel weer. Was nooit echt een probleem, het is een enkele keer gebeurd.
Misschien had jij een maandag-Impulse? Mijn vader noemde altijd motoren die vaak iets hadden maandag-motoren, die waren volgens hem op maandag gemaakt en de werknemers waren nog niet bijgekomen van het weekend.
De Impulse is en blijft een apart fietsje, het mooiste fietsje van de Katana-lijn van Suzuki.
Enneh, waarom heb jij die CB350F nog in je schuur staan? Die van mij had destijds een lekke koppakking dus die moest de deur uit.

Nog iets over de ZZ-R 250:
Nog een paar opmerkingen over deze motor, ik heb nu zo'n 500 km gereden.
De spiegels bieden een goed zicht op de weg achter me in plaats van op mijn armen. Boven de 150 km/uur beginnen ze te zwabberen maar het zicht blijft goed. Ze hebben niet een trillend beeld zoals sommige motoren hebben.
De actieradius is ongeveer 350 km (zonder reserve), ze reed met mijn rijstijl 20 km/uur.
(dat is erg netjes maar wel heel wat minder dan mijn Yamaha XV 250 die 1:35 reed)
Het opbergvakje links in de kuip is ideaal voor mijn schijfremslot, da's nu ook weer opgelost.
De acceleratie van 120 naar 150 is vlot, ook bovenin is deze Kawa een krachtpatsertje. :)

Een minpuntje:
Mijn buurman zag mijn nieuwe motor en die wil nu ineens graag een keertje achterop zitten, dat wilde die vroeger nooit! 8-)
 
BodaggE,
Welke 250 rijdt je nu? Ik ben nieuwsgierig geworden na je reactie omdat je zegt dat je ook wel op een ZZ-R 250 zou willen rijden.

Ik rijd op een Yamaha SRX250 uit 1987, het is een eencilinder die nogal veel olie lekt, wel heel leuk om op te rijden al wil ik wel meer vermogen, maarja, nog 1,75 jaar wachten.
De motor is ook veel te klein voor mij, is echt geen gezicht maar het gaat om het rijden nietwaar?

Ik vind m ook niet echt snel maar rijd opzich wel lekker. Een ander nadeel vind ik dat ie niet echt super stabiel is.

Ik wil graag eens op een ZZR250 rijden om te vergelijken, maar als ik het geld voor een ZZR250 had zou ik wel een andere motor kopen denk ik.

De actieradius is ongeveer 350 km (zonder reserve), ze reed met mijn rijstijl 20 km/uur.

Dat is op z'n zachtst gezegd niet erg snel.... :+
 
Frits Bolkestijn,
Gave foto's!
Maar ik snap niet waarom jouw Impulse zo vaak stuk ging. Ik heb met de mijne 26.000 km gereden zonder dat er maar ooit iets mee was. Het enige probleem wat ik met mijn Impulse had was dat ie bij lange ritten op de snelweg in warm weer oververhit raakte. Ik moest haar dan even op de vluchtstrook parkeren en na 10 minuten liep ze dan wel weer. Was nooit echt een probleem, het is een enkele keer gebeurd.
Misschien had jij een maandag-Impulse? Mijn vader noemde altijd motoren die vaak iets hadden maandag-motoren, die waren volgens hem op maandag gemaakt en de werknemers waren nog niet bijgekomen van het weekend.
De Impulse is en blijft een apart fietsje, het mooiste fietsje van de Katana-lijn van Suzuki.
Enneh, waarom heb jij die CB350F nog in je schuur staan? Die van mij had destijds een lekke koppakking dus die moest de deur uit.

Dat oververhit raken en dan niet meer aan de praat krijgen lag blijkbaar aan de bobines. Dat hebben allen impulsen die nog niet aangepast zijn. Een set nieuwe bobines en het was opgelost. Was wel duur overigens.
Ik zal inderdaad wel weer een maandagochtend exemplaar hebben gehad. Heb er toch zo'n 10000 kiliometer mee gereden. En een hele hoop lol mee gehad. En een zere reet trouwens... Wat is dat zadel smal en hard! Ik kon er maar niet aan wennen.
Die CB is mijn eerste motor geweest. Elke keer als er weer op stap heb ik weer lol. Hij staat bij m'n ouders in de schuur (hebben toch ruimte zat) en kost 100 piek in het jaar. Als ik hem verkoop krijg ik er geen donder voor, dus hij blijft! Beetje rationeel en een flink stuk sentiment. Ben nog steeds dol op dat ding, poepgroen! Hoe krijg je het erop gespoten...
 
JK,
Jij rijdt nu op een 600 cc, jouw ervaring op een 250 cc is een XR 250. Da's een crossmotor en zeker niet te vergelijken met de ZZ-R 250. Geen enkele 250 crosser rijdt 170 km/uur omdat je dat simpelweg nooit haalt op een crossbaan. Daar gaat het om de kracht onderin en de korte sprints.
Ik heb op een XL 250 gereden (off-road) en die was ook niet in zijn sas op de snelweg.
Hoe een 250 rijdt heeft veel te maken met
a) waarvoor de motor bedoeld is
b) het koppel
c) het vermogen, de ene 250 heeft meer vermogen dan de andere
Maar dit wist je waarschijnlijk al. :]

Wist ik inderdaad al, maar leuk om te lezen, mijn schoonpa weet niet eens wat koppel is ;) Wat dat betreft zou hij nog heel veel van jou kunnen leren :)
Een crossmotor heeft waarschijnlijk meer koppel onderin, maar bovenin minder dan een 250cc wegmotor. Bij de 80 a 90km/u hield het dan ook echt op met trekken en tufte hij rustig (in snelheid, niet in toeren) door naar de +/- 120km/u, het leek wel of ik op een vibrator reed met die snelheid :+

Zag gister bij Arie Molenaar in IJsselstein nog een ZZR250, vond 'm alleen wat duur... 3750 euro, maar elke dealer vraagt veel.
FF offtopic : stonden trouwens ook een hele berg CBR600F sportjes die net nieuw binnen waren (stuk of 25 denk ik)... en zag daar nog iemand op een Yammie SZR660 aan komen rijden die bij de Ruiter in De Bilt is gekocht, volgens mij iemand van dit forum.. had een blauw/wit leren pak aan...

Maargoed, weer genoeg offtopic gelult ;)
 
Nou, hier is ie dan eindelijk, ik had beloofd nog wat van me te laten horen.....
Zie hier mijn ZZR-250. Ik heb hem deze week aangeschaft, hij is uit '93 en er staan 9000 kilometertjes op de teller! Hij is echt nog supermooi, ik heb er in 2 dagen 250 km op gereden, en nog geen klachten!
ZZR250-1.jpg


Bijlage: ZZR250-1.jpg
 
Nou, hier is ie dan eindelijk, ik had beloofd nog wat van me te laten horen.....
Zie hier mijn ZZR-250. Ik heb hem deze week aangeschaft, hij is uit '93 en er staan 9000 kilometertjes op de teller! Hij is echt nog supermooi, ik heb er in 2 dagen 250 km op gereden, en nog geen klachten!
ZZR250-1.jpg

Mooi!!!!! :9
Erg mooi in het blauw!
 
Hmmm
Je kan het eigenlijk goed zien aan de voorrem.
De 250 is de enige zzr die maar 1 schijfrem heeft vooraan. Al de andere (400-600-1100-1200) hebben twee schijfremmen.
 
Ik reageer een beetje laat maar dat komt omdat ik 4 weken met een huurauto door het zuidwesten van de VS moest rijden, erg he? :)
Zo'n automaat is trouwens ook maar pet, rijd je een stijle berg op in de Rockys en dan blijft dat ding maar schakelen, om gek van te worden.

ZyB!Te,
Mooie fiets heb je gekocht. :)
De blauw/zilvergrijze was de eerste ZZ-R 250 die Kawasaki in '90 introduceerde, ik vind de kleur ook erg gaaf.

Frits Bolkestein,
Een poepgroene CB? Ha, de mijne was poepbruin!
Wel leuk dat je je eerste motor nog steeds hebt, dat ding wordt alleen maar meer waard uit dat bouwjaar.

BodaggE,
Mooie aparte fiets die SRX 250 van jou, lijkt totaal niet op een SR 250 zoals ik had verwacht. Lekker op blijven rijden, heb je tenminste iets aparts. Ik heb een tijdje op een RD 250 gereden, die zag er gewoon niet uit maar die was wel erg snel. Jouw fiets ziet er gaaf uit.

JK,
Ik heb 3.850 Euro betaald voor mijn ZZ-R uit 1999. Ik moest 2.000 Euro bijleggen toen ik mijn 250 Virago uit '95 inruilde en die heeft me nieuw destijds 3.850 Euro gekost. Voor 2.000 Euro plus inruil rijdt ik nu dus een nieuwere motor die nieuw ook nog eens veel duurder is.
Het gaat mij er altijd om wat erbij moet, prijzen op zich zeggen me niet zoveel.

Over kleuren gesproken, hebben jullie de nieuwste ZZ-R 250 al gezien?
Ik zag laatst een lichtblauw/gouden 2002 model, ik kon de kleuren niet waarderen (lees: gewoon lelijk!).
Ik kan de site niet terugvinden maar ik vond wel deze site: http://www.kawasaki.com.au/mc/sports/zzr250/main.htm
Wat vinden jullie ervan?

Morgen stap ik weer op mijn fiets, moet heerlijk voelen na 4 weken rijden in een automaat. :]
 
Een Kawa ZZR-250 voor kleinrijbewijs is zeker geen verkeerde keus. Zelf heb ik er nooit op gereden. Wel een keer mogen aanschouwen tijdens een toertocht omdat een maat van mij dat ding (pardon "haar") had gehuurd. Ik reed met mijn Honda CB500R ernaast en kon hem goed bijhouden zoniet inhalen. Alleen op top loopt "zij" van mij weg. Hij haalde de 170 Km/h, ik bleef steken op 149,852 Km/h

Het geluid is subliem, alleen het startten is typisch Kawa (lees koude loeistart)

In ieder geval veel plezier met jouw kawa.
De groetjes
 
Een Kawa ZZR-250 voor kleinrijbewijs is zeker geen verkeerde keus. Zelf heb ik er nooit op gereden. Wel een keer mogen aanschouwen tijdens een toertocht omdat een maat van mij dat ding (pardon "haar") had gehuurd. Ik reed met mijn Honda CB500R ernaast en kon hem goed bijhouden zoniet inhalen. Alleen op top loopt "zij" van mij weg. Hij haalde de 170 Km/h, ik bleef steken op 149,852 Km/h

Het geluid is subliem, alleen het startten is typisch Kawa (lees koude loeistart)

In ieder geval veel plezier met jouw kawa.
De groetjes



nou, als je het over de duvel hebt }) .

Ik ben degene die de eer had om op deze machine te mogen rijden.
Opzich is het een hele gave/stoere/mooie en vooal leuke motor om op te beginnen.
Hij komt zeker wel mee met het verkeer, want zoals eerder vermeld de 170 kan i halen en dan zit ik er nog op ook met m'n 1m95 en mijn gewicht (jaja zo'n pak is best zwaar :( ).
Maar, ik heb me die dag kostelijk vermaakt en als ik iets kleiner was geweest en toen iets meer geld had had ik hem zeker aangeschaft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan