Kawasaki ZZR 1100 of een ZZR 600 ?

Hola,

De 1100 natuurlijk!! Zit allemaal in je rechterhandje, die 600 gaat ook over de 200 hoor! Ik heb zelf alleen de 1100 gereden, uit 99.
Erg fijne fiets en erg makkelijk te berijden, ook als beginner.

Gewoon niet boven de 6000 toeren doortrekken in het begin. En hou er rekening mee
dat als je eenmaal gewend bent aan die power... je niet snel meer anders wil.

Ga even na wat je wil (jankende 600 of tokkelde 1100)
Hangt ook wel een beetje van je bouw af trouwens welke fiets je kiest..

In ieder geval, succes
 
Ik heb net zelf een zzr600 gekocht, echt een supermotor, als je net je rijbewijs hebt moet je met deze al even oppassen in de hoge toeren, verder is het een comfortabele motor.

veel succes verder.
 
je moet eigenlijk niet kijken naar de hoeveelheid cc's maar naar het aantal pk's, dit verschilt per motor nog wel eens terwijl het aantal cc's gelijk ligt
 
Nou,

Kan het niet laten ook even te reageren. Rij nu zelf een 600 (bj. 2002) sinds augustus vorig jaar, en hij bevalt me nog steeds uitstekend. Je kunt er prima op touren ook overigens, al is hij qua 'power' best sportief. O.k. dat merk je dus vooral als je wat hoger in de toeren rijdt. Dus als je dat liever niet doet is de 1100 misschien beter. Heb ik niet bereden. Lijkt me ook niet verkeerd trouwens, hoewel ik de kleurstelling van de 1100 van vorig jaar minder mooi vond dan die van de 600 (rij zelf nu zilver/grijs).

Heb je inmiddels al een keus gemaakt?
 
Hallo allemaal,

wat leuk om een enthousiast topic als deze te lezen :) Ik heb me meteen maar
even geregistreerd als toekomstig motorrijder.

Ook ik ga deze maand een ritje maken op de ZZR-600 en ZZR-1100. Aan de hand
daarvan zal ik mijn keuze maken om vervolgens lekker van het (nog) mooie weer
te gaan genieten.

Heeft de topicstarten inmiddels al zijn proefritjes en eventuele keuze gemaakt?
Zoja, ik ben benieuwd naar je ervaringen met beide motoren.

Groeten!

Tom AKA Dweezy
 
Eigenlijk niet zo te vergelijken volgens mij...
Ikzelf rij een 1100, en die bevalt prima. niet luisteren naar dat gezeik over die drijfstang. alle bouwjaren hebben inderdaad dat probleem. Is alleen heel simpel op te lossen d.m.v. een bypass.
Dit heb ikzelf pas laten doen, en het hele probleem is uit de wereld geholpen.

kijk voor dit maar even op www.mrturbo.com
Mijn vervangingscarter is door deze kerel gemaakt en eronder gezet door Moto Mirage in Haarlem...
 
Ik heb kort geleden een ZZR-600 aangeschaft. Die bevalt me uitstekend en heeft voor mij voldoende power in huis. Je kan er zowel relax mee gaan toeren als scheuren. Een perfecte combinatie trouwens. Mijn buurman heeft een ZZR-1100 en vind hem wat log en te zwaar voor zijn postuur. Hij heeft dezelfde bouw als ik, namelijk 174 cm lang en 71 kilo. Ik zou voor die ZZR-600 gaan. Je kan altijd later overgaan op die ZZR-1100. Greetz, Willem
 
Terug
Bovenaan Onderaan