kawasaki zzr 250 model 2002

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
de pa van mijn vriendin zou voor zichzelf en voor mijn vriendin een motor kopen (lees misschien, mensen in de midlifecrisis zijn nogal wispelturig)

hij ziet een (lelijke en saaie) cb 500 wel zitten, zij is meer voor de sportievere look met plastiek
geen van beiden heeft motor/brommer-ervaring

heeft iemand ervaring met een zzr 250?(=zxr250??? :? )
een aanrader of niet?

mijn vriendin is maar 1.60m groot en weegt nog geen 50 kg dus dit of een cb lijkt mij een goeie keuze
 
Waarom geen GSXR1000? :P :+
Maaruh....erg lichte fiets met weinig vermogen...neem dan iets waar ze langer als 2 weken plezier van kunnen hebbe...
 
ze heeft echt wel NIETS van ervaring.

ze heeft een opstapper nodig waarmee ze makkelijk met de voeten aan de grond kan, en ook geen racemachien waarop ze een schrik opdoet.
 

Ik meen mij nog een bepaalde topic over een Nanfang (motor)fiets te herinneren?
;)
 
ze heeft echt wel NIETS van ervaring.

ze heeft een opstapper nodig waarmee ze makkelijk met de voeten aan de grond kan, en ook geen racemachien waarop ze een schrik opdoet.

Laat je die pa de motor van jou dromen kopen, laat je haar op je GS500e rijden en jij hebt mooi goedkoop een hartstikke mooie motor!
 
Laat je die pa de motor van jou dromen kopen, laat je haar op je GS500e rijden en jij hebt mooi goedkoop een hartstikke mooie motor!
kan niet, het moet een kawa, een honda of een suzuki zijn... ;(

dus geen 998r \ '( , maar die is toch te klein voor mij :)
 
cbr-400
zx 400-r

:?

Dat was toch niet zo moeilijk om te verzinnen, toch?

Vermogen zit bovenin, dus er zullen geen onverwachte
dingen gebeuren als ze het gas niet open gooit

succes
 
Misschien de Rebel van Skoezie? ;)
CB1 = blokje van de CBR400RR maar wel wat aangepast, CBR400RR loopt stukken harder. Zie het als Fazer & Thundercat. Zelfde blok maar ietsje aangepast.

Gewoon met je vriendin een keertje wat motorzaken af gaan waar ze veel japanse motoren verkopen met lage cilinderinhoud. Hier in Nederland heeft Mobu vaak van dat soort dingen.
 
jonas: is dit geen goeie kans om jouw wrak nog van de hand gedaan te krijgen? :)

mijn wrak?? Tamara niet beledigen he :(

maar je hebt gelijk, ik wil mijn motor nooit kwijt aan een kennis of zo. die verkoop ik volgend jaar wel aan een motorzaak want wil niemand met deze motor opzadelen. rijden doet die nog goed, maar de levensduur zal wel een stuk verminderd zijn door die stomme olie-pericelen.

ik ben trouwens volop aan het sparen voor een thundercat of cbr voor volgend jaar. ik laat daarvoor zelfs een skireis vallen! en misschien kan ik dan al met mijn vriendin duo rijden zonder haar achterop :)
wat haar keuze erg beperkt ivm met motoren is
1)haar lengte -> dus lage zithoogte, mijn gs!!!! is al te groot, dus er moet zeker verlaagd kunnen worden
2)ze wil absoluut geen naked
3)de motor mag niet teveel vermogen hebben

2 & 3 zijn niet altijd even gemakkelijk te combineren
 
Op woensdag 30 januari 2002 20:38 schreef jonas het volgende:wat haar keuze erg beperkt ivm met motoren is
1)haar lengte -> dus lage zithoogte, mijn gs!!!! is al te groot, dus er moet zeker verlaagd kunnen worden
2)ze wil absoluut geen naked
3)de motor mag niet teveel vermogen hebben

2 & 3 zijn niet altijd even gemakkelijk te combineren

Tja, dat wordt lastig, maar een 250cc zou ik ook niet kopen, op de snelweg heb je er niets aan (tenzij het natuurlijk een 2-takt 250 zou zijn).

Heb gister even op een CB1 gezeten, dat is pas een lage fiets :) Daar past iedereen op die niet zo lang is. Maar je vriendin kan toch ook bijv. een FZR400(RR) kopen.. of een CBR400RR of een ZXR400? Niet al te veel vermogen, toch een hoge topsnelheid. Denk zelf echt nog een keer een CB1 te kopen met weinig km\'s (moeilijk te vinden)...
maar die is naked, en daar houd je vriendin dus niet van... ik vind het wel handig, snel aan te sleutelen en als je onderuit gaat heb je weinig schade.
 
Terug
Bovenaan Onderaan